ZUS ostrzega przed fałszywymi mailami. Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 h. Zakład przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected].
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, proszony jest o kontakt z najbliższą placówką ZUS-u lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Karolina Kropiwiec/krap
Kruk14:25, 23.02.2021
a przed tym, że sami wysyłają dane wrażliwe listem zwykłym, do którego każdy może mieć dostęp, bo ten leży sobie w skrzynce, to już nie informują?!?! 14:25, 23.02.2021
niezły bajzel14:45, 23.02.2021
jak ktos wysyła fałszywe maile z domeny zus.pl to polityka bezpieczeństwa w tej instytucji to kpina 14:45, 23.02.2021
Jak to w Polsce17:28, 23.02.2021
Nie dziwi mnie to 17:28, 23.02.2021
żal15:12, 23.02.2021
1 2
jak masz niezabezpieczoną skrzynkę to co się tu żalisz 15:12, 23.02.2021