Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje wiele skarg od klientów, którym oszuści ukradli pieniądze z bankowego konta.
Klienci wskazują różne sposoby oszustwa. To na przykład esemesy z informacją, że trzeba dopłacić kilka złotych do przesyłki i z linkiem do przelewu, próba załatwiania transakcji na portalach aukcyjnych tylko mailowo lub przez komunikator, telefony od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, która informuje o nieautoryzowanej transakcji albo prosi o zainstalowanie aplikacji. Podejrzane jest, jeżeli ktoś prosi o podanie numeru karty płatniczej i kodu CVV/CVC. Warto też zwracać uwagę na esemsy autoryzacyjne z banku, żeby przypadkiem nie zatwierdzić zmiany numeru telefonu autoryzacji.
Jeżeli mimo wszystko oszustom uda się wyciągnąć od nas dane i wypłacą pieniądze z naszego konta, trzeba to jak najszybciej zgłosić w banku i pamiętać, że ma on w tej sprawie pewne obowiązki.
„Zgodnie z ustawą o usługach płatniczych, bank w terminie jednego dnia roboczego powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. Jeżeli klient w jakimś stopniu ponosi odpowiedzialność za utratę gotówki, bank po dokonaniu zwrotu środków konsumentowi powinien ocenić na ile to on przyczynił się do utraty pieniędzy. Wówczas bank może domagać się od konsumenta zwrotu części zwróconych środków” - informuje UOKiK.
[ZT]31427[/ZT]
tyle teoria polska11:26, 11.06.2021
a jak wyglada Polska w realu?bo gdzie człowiek rece włoży tam szambo 11:26, 11.06.2021
Abdul 11:28, 11.06.2021
PiSnie codziennie okrada... 11:28, 11.06.2021
no tak 14:21, 11.06.2021
smród jest codziennie o 19.30 w kurfisji 14:21, 11.06.2021
Haha15:35, 12.06.2021
Nie w tym kraju 15:35, 12.06.2021
Ręce11:30, 11.06.2021
2 0
się myje 🤣 11:30, 11.06.2021
Rece208:18, 12.06.2021
0 0
To myj a smierdzicie dalej 08:18, 12.06.2021