Zamknij

Kampania za 300 tys. zł. Autorkami tarnogórzanki: Sylwia Jata i Anna Gołkowska-Dymarczyk. Stowarzyszenie Góry Kultury wygrało konkurs

17:19, 14.10.2020 aj
Skomentuj Fot. Archiwum Ministerstwa Cyfryzacji Fot. Archiwum Ministerstwa Cyfryzacji

Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna "Bądź z innej bajki" dotycząca bezpieczeństwa dzieci w sieci. Pomysłodawczyniami są tarnogórzanki – Anna Gołkowska-Dymarczyk i Sylwia Jata. Reprezentują Stowarzyszenie Góry Kultury, które wygrało konkurs Ministerstwa Cyfryzacji dla organizacji pozarządowych. 

Chodziło o wybór najlepszej kampanii edukacyjnej związanej z bezpieczeństwem w internecie. Sylwia Jata i Anna Gołkowska-Dymarczyk zaproponowały wykorzystanie  w kampanii bajek. Ich projekt pomyślnie przeszedł do II etapu, a ostatecznie kapituła konkursowa przyznała tarnogórzankom i koncepcji "Bezpieczeństwo to nie bajka" pierwsze miejsce. Do stowarzyszenia trafiło 10 tys. zł nagrody pieniężnej. Ministerstwo przeznaczyło 300 tys. zł na realizację ogólnopolskiej kampanii opartej na ich pomyśle.

Kampanię można już zobaczyć w sieci. Jako pierwsza premierę miała animacja z Królową Śniegu, poświęcona patostreamingowi. W kolejnych krótkich filmach poruszone zostaną zagadnienia cyberprzemocy, groomingu i  FOMO. To zagrożenia, z którymi coraz częściej spotykają się w sieci dzieci i młodzież.

Każdej opowieści towarzyszy plakat z poradami, który będzie można wydrukować i powiesić w domu, szkole lub bibliotece. Animacje są uzupełnione o podcasty z wypowiedziami ekspertów, którzy doradzą rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi na temat wybranych problemów, a także jak sobie z nimi skutecznie radzi. 

– Staraliśmy się podejść do tematu jak najbardziej profesjonalnie i kreatywnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów prac i mamy nadzieję, że dzięki wspólnym wysiłkom nas wszystkich, dołożyliśmy swoją cegiełkę do tego, żeby internet był bezpiecznym miejscem –  mówiła Sylwia Jata, przedstawicielka Stowarzyszenia Góry Kultury. 

19.10 premierę będzie miała animacja z Czerwonym Kapturkiem poświęcona cyberprzemocy,2.11 animacja ze Śpiącą Królewną poruszająca problem FOMO (lęk przed utratą dostępu do mediów społecznościowych i internetu),16.11 animacja z Złotą Rybką skupi się na groomingu (uwodzenie dzieci w sieci przez osoby dorosłe w celu wykorzystania seksualnego)

 Kampania powstała we współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz Stowarzyszenia Góry Kultury. 

[ZT]28216[/ZT]

 

(aj)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%