Zamknij

Jakie etykiety wybrać dla branży alkoholowej?

10:46, 27.05.2020 |
Skomentuj

Klienci, stojąc przed półką z alkoholami, podejmują decyzje na podstawie wielu czynników, takich jak: marka, cena, strategia marketingowa producenta, kraj pochodzenia, a także wygląd etykiety. Ten ostatni element można zaprojektować w taki sposób, aby zachęcić do zakupu jak najwięcej konsumentów. Co decyduje o wyborze konsumenta?

Badacze od lat poszukują tych czynników, które w największym stopniu wpływają na decyzje podejmowane przez konsumentów. Dotychczasowe badania wykazały, że dla klientów ważne jest przynajmniej kilka elementów. Po pierwsze, jest to marka i jej historia, a także wizerunek, prezentowany w mediach. Coraz większe znaczenie mają także opinie ze strony innych użytkowników, rekomendacje i recenzje. Dla konsumentów ważna jest także cena oraz promocja lub przecena na dany produkt. Warto jednak zaznaczyć, że zdaniem wielu zespołów badawczych oraz analityków, poza marką, ceną i wizerunkiem firmy spore znaczenie ma także wygląd opakowania oraz etykieta. Oznacza to, że drukowanie etykiet na butelki to ważne zadanie, spełniane przez wiele drukarni, które umożliwia danej firmie wybić się ponad konkurencję. Oczywiście mainstreamowe alkohole znanych marek będą prawdopodobnie zawsze dobrze się sprzedawały, jednak w przypadku mniejszych firm spore znaczenie ma właśnie wygląd etykiety, jej dopasowanie do produktu, a także zawartość konkretnych informacji, które są ważne z punktu widzenia klienta. 

Etykiety dla branży alkoholowej

W przypadku piw kraftowych i regionalnych, a także ciekawych marek win lub whisky, etykiety mają bardzo duże znaczenie, dlatego tak ważne jest ich umiejętne zaprojektowanie. Jednym z kluczowych elementów wpływających na to, jaka etykieta pojawi się butelce, jest jakość szkła. To właśnie ten czynnik determinuje jakość etykiety, a więc i całego finalnego produktu. Oznacza to, że producenci, którzy decydują się na cieńsze, faliste ścianki butelki w celach oszczędnościowych, mogą mieć problem z dobraniem odpowiedniej etykiety. W takiej sytuacji nawet najlepsza jakościowo etykieta nie uratuje danego produktu, ponieważ mogą się pojawić na niej odkształcenia lub bąbelki. Przed podjęciem decyzji dotyczącej wyboru konkretnej etykiety, należy stworzyć swój projekt. Najlepiej skontaktować się z profesjonalnym grafikiem i dodatkowo zastanowić się nad tym, jakie informacje są najważniejsze na butelce. Zwykle spore znaczenie ma nazwa marki, logo, zawartość energetyczna napoju, a także zawarte w nim witaminy i minerały. W niektórych przypadkach można dodać informacje dotyczące historii marki lub produkcji danego alkoholu. Dobrze także przemyśleć wykończenie etykiet, ponieważ błyszczące opakowania lub takie w stylu 3D przyciągają wzrok klientów i sprawiają, że produkt może lepiej się sprzedawać. Warto zaznaczyć, że cały proces tworzenia etykiet, a później druku, powinien być dopasowany do konkretnej niszy w branży oraz do preferencji konsumentów. 

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na na portalu internetowym jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny (art. 498 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 684 z późn. zm.).

komentarz (1)

maksikmaksik

1 0

To zależy do jakiej grupy docelowej chcemy trafić z tematem. Etykiety do moich produktów projektowała i drukowała agencja lofo. Pasuje do historii marki, jest proste, ale zapada w pamięć. 18:57, 06.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz