Zamknij

ORŁY Motoryzacji: Własny salon samochodowy - lepiej iść w ilość czy w jakość?

08:52, 03.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:52, 03.09.2020

Salon samochodowy połączony z autoryzowanym serwisem aut, to dobra inwestycja dla przedsiębiorców, którzy szukają stabilnych zysków w prestiżowym biznesie. Już na początku będą musieli podjąć szereg decyzji, w których główną rolę gra dylemat „ilość czy jakość”. Dowiedz się przez jakie bolączki przechodzą wszyscy dealerzy samochodów w kraju.

Co ja dzisiaj sprzedam?

Już na początku swojej drogi w biznesie motoryzacyjnym musimy wiedzieć na czym nam zależy. Marża dla wszystkich samochodów liczona jest procentowo od kwoty sprzedaży. Musimy więc podjąć jednoznaczną decyzję: sprzedajemy mało, ale drogich aut czy może idziemy w dużą ilość tańszych marek i modeli. Przyjęcie z góry planu sprzedażowego warunkuje standard usług oraz rodzaj szkoleń dla pracowników. Inaczej bowiem wyglądają techniki sprzedaży dla klientów premium, a w odmienny sposób handlujemy modelami na bardziej standardową kieszeń. Podjęcie tej decyzji warunkuje więc wiele dalszych działań dealera samochodów.

Układ z koncernem motoryzacyjnym

W tym wypadku również istnieją dwie drogi, choć obie oparte są głównie na jakości naszej „franczyzy”. Wielkie marki stosują szereg zabiegów, by rozróżnić salony na te partnerskie i autoryzowane. Pierwsza forma współpracy to mniejsze obostrzenia, np. względem wystroju wnętrza czy używanych w warsztacie (skomunikowanym z salonem) narzędzi. Dopiero autoryzowany dealer ma z kolei prawo do większych upustów od marki. Musi jednak na początek wyłożyć o wiele większe pieniądze na konkretny rodzaj płytek podłogowych, mebli biurowych czy maszyn w serwisie samochodowym w Lublinie.

Plebiscyt branżowy ORŁY

Wiele konkursów dla przedsiębiorców bazuje na formule „kto uzyska więcej głosów, ten jest tegorocznym zwycięzcą”. Jest to praktyka, która wcale rzetelnie nie ocenia firmy. Nawiasem mówiąc, jest to kolejny patent na zarobek organizatorów – głosy to najczęściej SMS-y z wysoko płatnych bramek. W plebiscycie branżowym Orły Motoryzacji, najlepsi wybierani są poprzez tzw. głosy jakościowe, czyli wyrażające konkretną ocenę w odniesieniu do przyjętej skali (jak stopnie w szkole językowej). Tylko te firmy, którym uda się przekroczyć próg 8 punktów (w skali 10-stopniowej) zostają laureatami. Nota końcowa to średnia z ocen klientów, dodawanych swobodnie na portalach internetowych, np. Panorama Firm, Groupon, Google Maps itp. Okazuje się, że w przypadku Orłów Motoryzacji to właśnie jakość góruje nad ilością.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%