Zamknij
REKLAMA

Co oznacza skrót FMCG?

12:52, 23.12.2020 | materiały partnera

Branża FMCG to jedna z najpotężniejszych gałęzi gospodarki. Zapewnia tzw. produkty szybkozbywalne, czyli produkty pierwszej potrzeby. Stałe zapotrzebowanie na te artykuły zapewnia im mocną pozycję na rynku. Sprawdź co oznacza skrót FMCG i czym się charakteryzuje.

Co to jest FMCG?

FMCG to najbardziej odporna na kryzys gospodarczy gałąź przemysłu. Wynika to z jej szerokiego zapotrzebowania, branża FMCG jest bowiem niezbędna w prawidłowym funkcjonowaniu społeczeństwa. Niezależnie od sytuacji materialnej oraz gospodarczej konsumentów, zawsze znajdzie swoich nabywców. Skrót z angielskiego fast - moving consumer goods oznacza tzw. produkty szybkozbywalne oraz szybko rotujące, czyli takie, na które zawsze będzie popyt i są one masowo kupowane przez społeczeństwo. Najważniejszymi produktami, którymi dysponuje branża FMCG, są między innymi: artykuły spożywcze, środki chemiczne, produkty higieny osobistej, napoje oraz używki tj. alkohol i wyroby tytoniowe.

Jak branża FMCG radzi sobie na rynku?

Bez większości produktów szybkozbywalnych, które oferuje branża FMCG nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Każdego dnia miliony z nas kupują te artykuły, a jak tylko je wykorzystamy, to robimy kolejne zapasy. To sprawia, że rzeczy muszą być regularnie uzupełniane oraz produkowane tak, aby dla nikogo ich nie zabrakło. Zapotrzebowanie rynku na te artykuły, powoduje, że jest to dobrze opłacalny biznes, którego nie zniszczy kryzys gospodarczy. Wystarczy przypomnieć sobie sytuacje, gdy w związku z wybuchem pandemii ludzie zaczęli masowo kupować wszystkie produkty szybkozbywalne - aby w przypadku izolacji lub zamknięcia sklepów mieć odpowiednie zapasy żywności oraz środków higieny.

Rynek FMCG w Polsce

W 2019 roku jego wartość była oszacowana na ponad 260 mld złotych. W przeciwieństwie do innych branż pandemia umocniła jego pozycję i wszystko wskazuje na to, że w tym roku przychody wzrosną o kolejne 2 proc. Czym cechują się produkty szybkozbywalne? Są przede wszystkim zróżnicowane. Wchodząc do supermarketu, łatwo zauważyć, że wybór jedno rodzaju artykułu spożywczego jest rozmaity: różne marki, gramatura czy pochodzenia sprawiają, że jest w czym wybierać. Inną istotną kwestią jest niska cena artykułów pierwszej potrzeby. Większość z nich nie przekracza kwoty kilkunastu złotych, jednak robiąc zakupy wypełniamy cały koszyk produktami FMCG, co daje rynkowi olbrzymie przychody i jeszcze bardziej umacnia jego pozycję w sektorze gospodarki krajowej.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA