Zamknij

Jak komunikować się z klientem w salonie fryzjerskim?

00:00, 21.10.2021 artykuł sponsorowany

Komunikacja z klientami jest bardzo ważnym elementem biznesu o charakterze usługowym. Jej wartość jest nie do przecenienia. Niejednokrotnie klienci mogą nie być w 100% zadowoleni z samego strzyżenia lub modelowania, ale chętnie wrócą ze względu na kreowaną atmosferę. Jak więc skutecznie się komunikować?

Liczy się pierwsze wrażenie

Zacznijmy więc od kreowania spójnego wizerunku naszej marki, jaką jest krakowski salon fryzjerski. Zastanówmy się, kto najczęściej będzie naszym klientem. Od tego bowiem zależy wygląd studia, ale także styl uniformów dla pracowników, czy sposób komunikacji werbalnej. Inaczej podejdziemy do wyposażania Barber shopu, zaś zupełnie odmiennym wyglądem będzie charakteryzował się salon Glamour dla Pań koło 30-stki. Ta decyzja będzie dalej kierunkować nasze działania, dlatego starajmy się, by była jak najbardziej zgodna z naszymi umiejętnościami oraz charakterem. O wiele łatwiej będzie nam uzyskać konsekwencję, jeśli sami chętnie przychodzimy do stworzonego w ten sposób miejsca.

Nie tylko wygląd ma znaczenie

Kiedy już urządziliśmy nasze stanowiska pracy i ubraliśmy pracowników w firmowe uniformy, czas na sposób komunikacji werbalnej z klientami. Miejsca dedykowane Panom, charakteryzują się często luźnym podejściem. Rozmowy o motoryzacji, czy sporcie są tam na porządku dziennym. Niekiedy proponuje się włączenie meczu w trakcie golenia lub podaje szklaneczkę Whisky przy strzyżeniu. Ma to stworzyć klimat „męskiej jaskini”, do której Panowie chętnie się skrywają przed otaczającą rzeczywistością.

Salony, które specjalizują się w obsłudze Pań, oferują już inne usługowe dodatki. Tutaj zaproponujemy herbatę lub kawę, zaparzoną w pięknej filiżance. Rozmowy będą dotyczyły np. mody, kosmetyków, czy ogólnego dbania o urodę. Na firmowej plazmie włączymy prędzej telenowelę lub program o stylizacjach niż sportowe rozgrywki.

Studio fryzur dla dzieci tworzą z kolei fryzjerzy, którzy mają świetne podejście do maluchów. Część z nich boi się przecież nożyczek, hałasujących przy ich głowach. Dobry specjalista tak zabawi i zajmie dziecko rozmową, że nie będzie chciało opuszczać fryzjerskiego fotela. Dla wsparcia naszego zespołu możemy dawać dzieciom kolorowanki, a na ekranie emitować bajki dla maluszków.

Podsumowanie

W zależności od przyjętego profilu działalności powinniśmy wybierać różnorodne formy komunikacji werbalnej oraz wizualnej. Wówczas od progu już klient ma świadomość, do jakiego miejsca się wybiera. Spójność będzie tu kluczem do sukcesu, ponieważ osoba, która dobrze poczuje się w kreowanej przez nas atmosferze, chętnie wróci na kolejne strzyżenie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%