Zamknij

Czym jest seo ?

10:00, 11.01.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:01, 11.01.2022

Obecnie Internet to niemalże doskonałe źródło dające szereg możliwości promocyjnych oraz ogromną możliwość pozyskania potencjalnych klientów praktycznie z każdej branży. Aby tak się stało bardzo ważna jest pozycja jaką zajmuje strona na liście wyszukiwarek internetowych. Jednak w praktyce zdobycie renomy w świecie Internetu jest trudnym zadaniem.

To właśnie dlatego wielu właścicieli stron www decyduje się na skorzystanie z agencji SEO. To właśnie agencja SEO jest w stanie zoptymalizować Twoją stronę pod kątem wyszukiwarek internetowych tak, aby znalazła się ona na pierwszych stronach wyników wyszukiwania.

W tej kwestii cieszącym się ogromnym doświadczeniem pozycjonerem jest Marcin Zygmunt. Pan Marcin dzięki swojemu ponad czternastoletniemu doświadczeniu potrafi wykorzystać wszystkie kanały sprzedaży. Co więcej pozycjoner Marcin Zygmunt posiada bardzo duże doświadczenie na rynkach międzynarodowych, co poszerza horyzonty i daje ogromne możliwości. Jego specjalizacją jest afiliacja. Nie czekaj i już dziś dowiedz się jak przeprowadzić działania SEO i dotrzeć do potencjalnych klientów.

Afiliacja: czym jest?

Wielu właścicieli dobrze działających stron internetowych stara się nieustannie odnaleźć nowe źródła dochodu. W związku, z tym decydują się na marketing afiliacyjny. Wówczas warto wiedzieć, że marketing afiliacyjny polega na zarabiania dzięki prowizji za promowanie produktów bądź usług innego sprzedawcy na swojej stronie internetowej. Udostępniając miejsce na swojej stronie www stajemy się partnerem afiliacyjnym, który otrzymuje wynagrodzenie za dostarczenie ustalonego wcześniej rezultatu na rzecz sprzedawcy/reklamodawcy. Przeważającym rezultatem, którego oczekują reklamodawcy jest zwiększenie ich sprzedaży.

Seo, Search engine optimization

Warto zwrócić uwagę, na to że optymalizacja SEO dla wyszukiwarek witryn internetowych, czyli SEO nie jest tym samym co pozycjonowanie SEO. Wówczas SEO to edycja kodu źródłowego danego serwisu internetowego (strony internetowej). Edycja kodu źródłowego ma za zadanie ma na celu dostosowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek stron www np. światowego giganta w tej kwestii jakim jest wyszukiwarka google.

Ponadto edycja kodu ma za zadanie wyeliminowanie wszelkich błędów technicznych, mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie danej strony internetowej. Jest to tak zwana optymalizacja podstawowa. Natomiast istnieje także optymalizacja pod konkretne i wybrane słowa kluczowe bądź pod kątem fraz kluczowych.

Wówczas edycja kodu źródłowego ma na celu poprawę indeksowania danej strony internetowej przez roboty sieciowe. W SEO ruch na stronie powstaje wygenerowany z organicznych wyników wyszukiwania.

Proces optymalizacji strony internetowej

Proces optymalizacji SEO strony internetowej to przygotowanie danej strony www pod kątem działania wyszukiwarek stron internetowych, takich jak wyszukiwarka google. Oznacza to, że SEO to nic innego jak przygotowanie strony internetowej tak, aby to wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Wówczas istotna w SEO jest ilość oraz dopasowanie słów kluczowych i fraz kluczowych pod kątem wyszukiwań potencjalnych klientów, czyli internautów poszukujących konkretnych fraz z danej branży w wynikach wyszukiwania. Zatem bardzo ważna jest analiza słów kluczowych stosowanych przez daną stronę internetową.

Miejsce zajmowane przez daną stronę w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek jest bardzo ważne. To w oknie wyszukiwarki internauta wpisuje słowa kluczowe bądź interesujące go frazy kluczowe. Wówczas wyszukiwarka wyświetla lista proponowanych, stron które najlepiej odpowiadają zapytaniu internauty. Oczywiście strony internetowe umiejscowione najwyżej wyników wyszukiwania są najchętniej i najczęściej otwierane przez internautów.

Optymalizacja SEO

Należy pamiętać, że optymalizacja stron bądź danej strony pod kątem wymogów wyszukiwarek stron www to zaledwie jeden z elementów całego pozycjonowania stron internetowych. Sam proces pozycjonowania strony pod wyszukiwarki internetowe jest jedynie jednym z elementów marketingu internetowego. Obecnie bardzo często pojęcie SEO oraz pojęcie pozycjonowania jest używane zamiennie co nie do końca odzwierciedla ich prawidłowe znaczenie.

Natomiast obydwa pojęcia, czyli SEO oraz pozycjonowanie polega na nieustannym poznawaniu mechanizmów, które są odpowiedzialne za umiejscowienie na liście wyników wyszukiwarki google. Co więcej obydwóm pojęciem towarzyszy cel poprawienia pozycji konkretnych stron na liście wyszukiwarki.

Rozwój SEO (search engine optimization)

W kontekście SEO pozycjonowanie stron/witryn rozpoczęło się jednocześnie z rozwojem wyszukiwarek stron internetowych. Dziś niemal każdy właściciel witryny dąży do tego, aby przypodobać się robotom wyszukiwarek i zdobyć jak największą widoczność strony. Warto zwrócić uwagę na to, że to algorytmy wyszukiwarek decydują o miejscu w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście dawniej zdobycie dobrej pozycji nie było trudnym zadaniem. Natomiast z czasem stawało się to coraz trudniejsze. Przyczyniła się do tego większa konkurencja, a także większe wymogi jakie mają roboty wyszukiwarki. Dziś przede wszystkim trzeba pamiętać niemal o wszystkich aspektach twojej strony, aby to miała szansę zaistnieć, a co za tym idzie aby została doceniona przez potencjalnych klientów i wyszukiwarki.

Niestety wzrost wymogów związany jest także z nieuczciwymi praktykami, które poprzez manipulację słowami kluczowymi miały wpływać na pozycję strony. Zatem dziś wyszukiwarki google analizują cała treść strony i nie tylko. Dziś samo dopasowanie słów kluczowych jest niewystarczające. Tylko wartościowe strony, które prezentują atrakcyjne treści dla internautów są w stanie zaistnieć w Internecie.

Wzrost wymogów niejednokrotnie przerasta właścicieli witryn, wówczas doskonałym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji SEO. Agencja SEO przeprowadzi audyt SEO i w razie konieczności poprawia całą strukturę strony.

Audyt SEO

Audyt SEO to pełna analiza danej strony internetowej pod kątem czynników mają znaczenie dla robotów oraz algorytmów wybranej wyszukiwarki internetowej np. algorytm Google.

Audyt SEO można podzielić na dwa elementy:

On-Site, czyli analiza: kodu źródłowego strony, struktury serwisu, treści, czyli analiza pod kątem określonych słów kluczowych, nagłówków oraz tekstów na twojej stronie,

Off-Site, czyli analizowane są linki zewnętrzne kierujące do właśnie analizowanej strony.

Z punktu widzenia SEO

Przed przeprowadzaniem audytu SEO danej, być może Twojej strony warto dokładnie sprecyzować jego cel. Wśród najbardziej popularnych celów audytu SEO jest wzrost widoczności strony w konkretnej grupie odbiorców, czyli internatów.

Wówczas jeśli obierzemy taki właśnie cel audyt będzie miał za zadanie wykazanie wszystkich czynników wpływających na ograniczenie widoczność.

Marketing internetowy w wyszukiwarkach internetowych

SEM, czyli Search Engine Marketing to działania podejmowane w celach promocyjnych w Internecie. W Search Engine Marketing wchodzą m. in. kampanie linków sponsorowanych, optymalizacja strony, marketing internetowy, pozycjonowanie stron, czyli wszystko to co wpływa na pozycję zdobywaną przez strony internetowe zarówno w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jak i płatnych.

SEO na Twojej stronie

Należy pamiętać, że SEO to długofalowy proces i niekiedy na efekty strategii SEO dla swojej strony internetowej trzeba nieco poczekać. Usługi SEO to nie tyko promowanie danej strony, a pełna kontrola nad tym co ma znaczenie i jest brane pod uwagę przez algorytm google. W strategii SEO przede wszystkim znajdują się m. in. analizy słów kluczowych, optymalizacja treści, nie tylko strony głównej. Liczy się cała struktura witryny, w tym techniczne SEO, czyli np. prędkość ładowania strony, dopasowanie witryny do wersji mobilnych. Jeśli działania SEO przeprowadzimy w sposób niewłaściwy mogą przynieść odwrotny skutek.

Przykładowo jeśli na stronie zamieścimy zbyt dużą ilość słów kluczowych strona może stać się mniej atrakcyjna dla wyszukiwarek, a jej pozycja w wynikach wyszukiwania jeszcze bardziej spadnie.

Warto też zwrócić uwagę na to, że Google oferuje wiele całkowicie bezpłatnych narzędzi, takich jak Google Search Console, które zdecydowanie pomagają podczas prac, których zadaniem jest optymalizacja stron w wyszukiwarce.

Działania SEO: off page SEO

Termin off-page SEO, w dosłownym tłumaczeniu to SEO poza stroną. Pojęcie to odnosi się przede wszystkim do ogółu działań podejmowanych poza stroną internetową w celu poprawy jej rankingu w wynikach wyszukiwania.

Oprócz off page seo istnieje także on-page SEO, które w odróżnieniu od off page seo składa się ze wszystkich działań SEO (Search Engine Optimization), które można wykonać na stronie, a które mają wpływ na postrzeganie witryny przez Google.

Odzwierciedleniem działań off page seo oraz on page seo jest miejsce w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.

Organiczne wyniki wyszukiwania

W odniesieniu do organicznych wyników wyszukiwania warto wiedzieć, że są to rezultaty wyszukiwania w przeglądarce internetowej, które przede wszystkim posiadają postać bezpłatnych linków do witryn internetowych.

Zatem takie wyniki naturalne nie są efektem płatnych form reklamy, czy też efektem przynależności strony do programów linków sponsorowanych. Działania pod kątem SEO mają za zadanie poprawić widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Frazy brandowe

Frazy brandowe są bardzo często stosowane w sytuacji sklepów internetowych do wypromowania produktów znanej marki bądź znanego serwisu internetowego.

Content marketing

Marketing treści, czyli z ang. content marketing to strategia marketingowa, która w głównej mierze opiera się na systematycznym tworzeniu i zamieszczaniu na danej stronie www atrakcyjnych oraz przydatnych treści.

Aktualność treści jest bardzo ważna i doceniana przez algorytm wyszukiwarki. Co więcej treść powinna zainteresować oraz usatysfakcjonować konkretną grupę odbiorców. Wówczas zamieszczana na stronie treść musi być związana z tematyką strony.

Wtedy istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że internauta zostanie zainteresowany i podejmie kolejne działania na danej stronie np. dokona zakupów.

Dzięki temu istnieje szansa na zbudowanie z odbiorcą długotrwałej relacji. Satysfakcja odbiory wiąże się z jego ponownym odwiedzeniem danej strony.

Obecnie coraz częściej na stronach internetowych blokowane są reklamy graficzne. To właśnie dzięki temu content marketing nieustannie zyskuje na popularności.

Content marketing w praktyce

Przeważnie marketing treści posiada formę testów, które są publikowane w przestrzeni Internetu. Należą do nich m. in.:

  • artykuły,
  • poradniki,
  • podcasty,
  • raporty i analizy,
  • infografiki,
  • evideo.

Zadaniem tego typu treści oczywiście jest dostarczenie internautom wiarygodnych oraz oczekiwanych przez nich wiadomości bądź informacji, które związane są z daną branżą.

Dzięki temu obydwie strony, zarówno firma (strona), jak i jej potencjalny klient (internauta), odnoszą korzyści.

Content marketing w szerszym rozumieniu

W nieco szerszym znaczeniu odnoszącym się nie tylko do strefy Internetu marketing treści obejmuje treści: w gazetach, w prasie branżowej, w ulotkach, w książkach, w poradnikach tradycyjnie drukowanych, w katalogach, a także w innych drukowanych nośnikach informacji i treści.

Korzyści z content marketingu

Przede wszystkim dzięki marketingowi treści można zbudować świadomość marki i dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Atrakcyjne i wiarygodne treści mają ogromny wpływ na postrzeganie danej strony przez internautów.

To właśnie dlatego tak ważne na danej witrynie jest przeprowadzanie aktualizacji treści, dokonywanie analizy słów kluczowych oraz analizy struktury strony.

Ponadto wszystko to dodatkowo wywiera pozytywny wpływ na postrzeganie strony przez roboty Google, a co za tym idzie dzięki treści można zdobyć wysokie wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Jak tworzyć treści na stronę?

Oczywiście przygotowywanie odpowiednich treści na stronę nie należy do prostych zadań, ale za to odnotowuje bardzo zadawalające rezultaty.

Dlatego aby strona była atrakcyjna i aktualna zawsze warto podczas tworzenia treści możliw0ść przygotowania dodatkowego alternatywnego tekstu, który w każdej chwili będzie można zamieścić wewnątrz swojego serwisu internetowego.

Wysokie miejsce na liście wyszukiwarek internetowych

Każdy internetowy przedsiębiorca dąży do tego, aby to właśnie jego strona znajdowała się na szczycie listy wyszukiwarki google.

Pozycjonowanie i inne działania marketingu SEO, aby były skuteczne muszą być odpowiednio przeprowadzone.

Dlatego, jeśli samodzielnie jako właściciele danej strony internetowej nie jesteśmy w stanie zapewnić swojej stronie odpowiednich warunków rozwojowych warto zwrócić się w tej kwestii do specjalistów, czyli do agencji SEO.

Pozycja Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych

Pozycja stron internetowych zależna jest od wielu czynników, które analizowane są przez, jak już wyżej wspomniano algorytmy/boty Google.

Jak działają algorytmy wyszukiwania?

Algorytmy Google analizują olbrzymią ilość informacji na temat danej strony wówczas spełnienie wszystkich ich warunków jest praktycznie nie możliwe.

Dzieje się tak przede wszystkim przez to, że wiele czynników mających znaczenie dla algorytmów nie jest do końca znana.

Natomiast pociechą jest fakt, iż doświadczeniu specjaliści od marketingu internetowego są w stanie wyróżnić wiele z elementów strony, które mają znaczący wpływ na jej postrzeganie przez algorytmy.

Czynniki wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki internetowej, to m. in.:

  1. linkowanie wewnętrzne,
  2. linkowanie zewnętrzne,
  3. optymalizacja treści, w tym analiza słów kluczowych,
  4. aktualność i atrakcyjność prezentowanych treści na stronie,
  5. prędkość ładowania strony, w tym prędkość ładowania strony głównej,
  6. trafność treści,
  7. jakość linków prowadzących do strony,
  8. dopasowanie do urządzeń mobilnych,
  9. historia domeny,
  10. frazy kluczowe,
  11. graficzne i tekstowe struktury strony,
  12. linki tekstowe, w tym profil linków,
  13. aby być docenionym przez algorytm warto także zadbać o mapę witryny.

Podsumowując

Nie czekaj i spraw, aby to twoja strona stała się liderem w wynikach wyszukiwania i dotarła do szerokiego grona potencjalnych klientów. Zadbaj o stronę internetową pod kątem SEO. Dopasuj frazy kluczowe, podejmij działania SEO i dowiedz się dokładnie, czym jest techniczne SEO. Odpowiednia optymalizacja witryn niewątpliwie wpłynie na pozycjonowanie strony.

Natomiast dzięki pozycjonowaniu SEO w mapach Google strona zyska przewagę na lokalnym rynku. Taka strategia SEO jest bardzo skuteczna w przypadku stron firm działających lokalnie, czyli na danym obszarze.

Co więcej warto także zadbać o strony kategorii, czyli podział strony głównej. Wówczas zyskasz dobre wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce google.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%