Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę ekspertyzy i programu naprawczego odcinka A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie. Remont planowany jest w 2025 roku.
Budowa odcinka autostrady A1 Pyrzowice-Piekary Śląskie rozpoczęła się w 2009 roku, a kierowcy z nowej trasy skorzystali w czerwcu 2012 roku. Szybko na nawierzchni jezdni pojawiły się nierówności. Autostrada była naprawiana w ramach gwarancji, potem na zlecenie GDDKiA. Za każdym razem próby likwidacji wybrzuszeń kończyły się niepowodzeniem. Nierówności na tym odcinku nazywane są "falami Dunaju".
W efekcie na odcinku obowiązują lokalne ograniczenia prędkości od 80 km do 110 km/h.
GDDKiA ogłosiła w ubiegłym roku przetarg na wykonanie ekspertyzy i programu naprawczego odcinka A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie. Wpłynęły dwie oferty. Firma Trakt z Katowic zaoferowała wykonie zamówienia za 9 959 310 zł, a Mosty Katowice za kwotę 9 676 410 zł. GDDKiA wybrało nieco droższą ofertę firmy Trakt. O wyborze przesądziła maksymalna punktacja w kryterium doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Jeżeli do 9 stycznia nie wpłyną odwołania, to podpisanie umowy planowane jest w styczniu.
Przed ogłoszeniem przetargu GDDKiA poprosiła członków Rady Naukowej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad o zapoznanie się z dotychczasowymi ustaleniami oraz przygotowanymi materiałami, dotyczącymi remontu śląskiego odcinka A1. Opinie i przygotowane przez członków rady zalecenia zostały uwzględnione w ogłoszonym postępowaniu przetargowym.
W ubiegłym roku na autostradzie wykonano ponad 50 odwiertów do badań geologicznych, zrobiono pomiary i wykopy. Sprawdzono szczelność i stan techniczny kanalizacji deszczowej. Zrobione zostały wykopy odkrywkowe: pasa rozdziału, jezdni, podbudowy, warstwy mrozoochronnej oraz zasypek kanalizacji. Wykonaliśmy również pomiary ugięć sprężystych aparatem FWD. Analiza pobranych próbek i wyniki pozostałych badań geotechnicznych zostaną przekazane firmie wyłonionej w przetargu.
W 8 miesięcy od podpisania umowy powstanie ekspertyza techniczna infrastruktury drogowej i mostów oraz kompleksowy program naprawczy dla odcinka Pyrzowice - Piekary Śląskie. W maksymalnie 12 miesięcy powstanie także dokumentacja projektowa dla naprawy autostrady A1 wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych. Umowa przewiduje także pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (w 80 miesięcy od podpisania umowy). Wykonawca musi uzyskać wszelkie niezbędne decyzje administracyjne. Przygotuje również dokumentację przetargową oraz będzie brał udział w opracowaniu odpowiedzi na pytania zainteresowanych firm.
Długość odcinka objętego opracowaniem to ponad 16 km autostrady oraz 300-metrowy odcinek drogi ekspresowej S1 w obszarze węzła Pyrzowice. Przetrag na remont planowany jest na 2024 rok, a same prace na 2025 r.
Czytaj także:
Zapaliło się koło w autobusie miejskim. Interwencja straży
[ZT]39501[/ZT]
A kiedy06:14, 03.01.2023
7 0
Ktoś z firmy co to budowała i zarządu który ten bubel odebrał zistanie wzięty za dupę pewnie nigdy 06:14, 03.01.2023
Ciekawe06:27, 03.01.2023
1 8
Że za Donalda wybudowane gdzie polskie firmy budowlane bankrutowały jedynie na plus wyszły na tym Austriackie firmy . Top tam kradły slonskie firmy . Ale hanysy kradły i kradną nadal . Szwaby to kultura umysłu . 06:27, 03.01.2023
do ciekawe23:19, 07.01.2023
1 0
kropek parchu z kresow znowu agitujesz ? 23:19, 07.01.2023