Tarnogórzanka robiła zakupy w Carrefourze przy ul. Kościuszki w Tarnowskich Górach. – Pobrałam bilet uprawniający mnie do 2 godzin bezpłatnego postoju, włożyłam go za szybę i poszłam do sklepu. Po około 20 minutach wróciłam do auta i zastałam tam mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu w wysokości 95 zł – opowiada. W podobnej sytuacji było kilka innych osób, a wyjaśnianie sprawy, którą można odebrać jako próbę wyłudzenia pieniędzy, oparło się o centralę sieci w Polsce.
Na zakupy do Carrefoura pani Agnieszka wybrała się 13 maja. Na bilecie gwarantującym bezpłatne przez 2 godziny parkowanie, jako czas rozpoczęcia widnieje 10.37. Po 15 minutach pojawił się ktoś z firmy parkingowej i o godz. 10.53 zostawił powiadomienie o braku biletu parkingowego oraz konieczności wniesienia opłaty w wysokości 95 zł.
"Sytuacja co najmniej dziwna, ponieważ pobrany bilet z parkomatu leżał w widocznym miejscu i uprawniał mnie jeszcze do około 1,5 godziny bezpłatnego postoju. Dodatkowo pojawili się inni klienci z tym samym problemem – mandaty za wycieraczkami w terminie zgodnym z darmowym postojem. Chcąc wyjaśnić zaistniałą sytuację, podjęłam próbę dodzwonienia się do firmy APCOA Parking. Nie udało się, pracują tylko od poniedziałku do piątku. W takiej sytuacji, kiedy ktoś podejmuje próbę okradzenia mnie z moich pieniędzy, zadzwoniłam na policję i usłyszałam od p. dyżurnego, że jest to parking prywatny, więc nie mają nic do tego" – opisuje swoje perypetie pani Agnieszka.
Nie dała za wygraną i zwróciła się o pomoc do pracowników Carrefoura. Ci odesłali ją do APCOA Parking.
"Tak się traktuje stałych Klientów???!!!! Przyjedźcie, życzymy udanych zakupów, tylko doliczcie sobie za postój 95 zł i nikt z obsługi Wam nie pomoże" – napisała pani Agnieszka.
Zdesperowana zatelefonowała do centrali Carrefoura. "I uff... Tam w końcu trafiłam na osobę kompetentną, która nie odsyła mnie do firmy zajmującej się wyłudzeniami mandatów".
Polecono jej, by wysłała maila, a biuro prawne zajmie się wyjaśnieniem sprawy. Wysłała, razem z blankietami dwóch innych osób, które zostały potraktowane tak jak ona i próbowali cierpliwie wyjaśnić sprawę. Pozostali rozjechali się do domów.
Redakcja "Gwarka" zwróciła się do biura prasowego Carrefour Polska z zapytaniem, w jaki sposób sieć zamierza załatwić interwencję Czytelniczki, która uważa, że próbuje się wyłudzić od niej pieniądze?
"Wezwania do zapłaty mimo posiadania ważnego, opłaconego biletu parkingowego, nie powinny być wystawiane klientom. Choć Carrefour nie ma możliwości sprawdzania zasadności wystawiania mandatów przez operatora parkingu (firmę APCOA), kierownik sklepu Carrefour w trybie wyjątkowym złożył prośbę o unieważnienie wezwań dla klientki i dwóch innych osób. Firma APCOA wyraziła zgodę" – informuje Biuro Prasowe Carrefour Polska.
Z odpowiedzi wynika, że Carrefour uważa, że pomoc, której udzielono klientce, była wystarczająca: otrzymała szczegółowe informacje o procesie reklamacyjnym i sposobie odwoływania się od niesłusznie wystawionego mandatu. Te same informacje znajdują się także na odwrocie każdego wezwania do zapłaty wystawionego przez firmę APCOA.
Co Carrefour zamierza zrobić, żeby nie narażać klientów na takie nieprzyjemne sytuacje w przyszłości?
Biuro prasowe odpowiada, że podjęto szereg działań informujących o nowych zasadach parkowania. "W Punkcie Obsługi Klienta znajdują się tabliczki z numerem infolinii pomocnej w przypadku pytań o zasady funkcjonowania parkingu oraz adres strony, na której należy składać ewentualne reklamacje. Pracownicy Punktu Obsługi Klienta regularnie odczytują komunikaty przypominające o konieczności pobrania biletu parkingowego. Ponadto wkrótce na terenie galerii, a także przy wejściu do sklepu, zostaną rozmieszczone czytelne nalepki informacyjne".
Jaki był powód wprowadzenia poboru opłat na parkingu sklepu przy ul. Kościuszki w Tarnowskich Górach, który wywołuje tyle kontrowersji? Czy sieć liczy się z tym, że poniesie poważne straty wizerunkowe w Tarnowskich Górach?
"Zdecydowaliśmy się na pobieranie opłat za dłuższy postój na parkingu obok sklepu, ponieważ klienci prosili o zwiększenie liczby wolnych miejsc. Chcemy też podkreślić, że parking jest darmowy dla klientów przez dwie godziny po pobraniu biletu parkingowego. Wystarczy tylko wziąć bilet i umieścić go w widocznym miejscu za szybą pojazdu. Mamy nadzieję, że nasze działania pomogą przyzwyczaić się do nowej sytuacji także tym klientom, którzy nie byli z niej zadowoleni" – odpowiada Biuro Prasowe Carrefour Polska.
Czytaj też:
Tarnowskie Góry. Parking w centrum. Mieszkańcy zostali z niczym
Tarnowskie Góry. W tym miejscu już za darmo nie zaparkujecie
[ZT]41798[/ZT]