Zamknij

Tarnowskie Góry. Remont urzędu za grube miliony. Ma być oszczędniej

68%
26%
08:37, 25.05.2024 ok. 2 min. czytania
Urząd miejski przy ul. Sienkiewicza w Tarnowskich Górach. Fot. Alicja Jurasz Urząd miejski przy ul. Sienkiewicza w Tarnowskich Górach. Fot. Alicja Jurasz

Budynek urzędu miejskiego w Tarnowskich Górach przy ul. Sienkiewicza 2 czeka generalny remont. Ma kosztować 8-9 mln zł. To nie koniec, bo jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na remont zabytkowego ratusza w Tarnowskich Górach. Prace potrwają 2 lata i mają kosztować w sumie prawie 5 mln zł.

Zakres prac w budynku przy ul. Sienkiewicza jest spory. W planach jest  wymiana poszycia dachu wraz z jego ociepleniem, remont elewacji, budowa instalacji fotowoltaicznej, wymiana przestarzałej instalacji centralnego ogrzewania, remont toalet i ich przystosowanie dla osób z niepełnosprawnościami, remont biur oraz części wspólnych w urzędzie. 

– Dzięki remontowi poprawi się efektywność energetyczna budynku z 1877 roku, obniżą się koszty jego utrzymania. Poprawi się także komfort obsługi mieszkańców, bo to tu znajdują się Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Gospodarki Miejskiej, Wydział Gospodarki Lokalowej – wyjaśnia Ewa Kulisz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach.

– Na sfinansowanie prac mamy promesę na 8 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Zaplanowany wkład własny to 1 mln zł – dodaje. 

 Przetarg ma zostać ogłoszony w tym roku. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec czerwca 2026 roku. 

Miasto przymierza się do remontu drugiego ważnego budynku – ratusza. Prace potrwają 2 lata i mają kosztować w sumie prawie 5 mln zł. W planach jest m.in. remont dachu i sali sesyjnej, renowacja elewacji oraz wymiana sieci technicznych. Zakres prac musi zatwierdzić wojewódzki konserwator zabytków. 

Władze Tarnowskich Gór chciałyby zmienić przy okazji wyposażenie sali sesyjnej. Jak wcześniej mówiła Ewa Kulisz, ma zostać wyposażona w nowe krzesła, stoły, mównicę, biblioteczkę. Wszystko ma nawiązywać do dawnego wystroju, zgodnie z zachowaną dokumentacją archiwalną.  Do tego dochodzą kwestie techniczne, czyli wymiana i modernizacja instalacji elektrycznej, sieci komputerowej, telewizyjnej, nagłośnienie, wentylacja oraz klimatyzacja.

Prace zajmą ok. 2 lat. W czasie remontu sali sesje rady miejskiej będą się odbywać w innym miejscu. Na remont sali sesyjnej Tarnowskie Góry dostały prawie 2 mln zł z rządowego programu inwestycji strategicznych dla gmin popegeerowskich.

– Mamy rządową promesę na 2 mln zł, podzieloną na dwie transze. Pozostała kwota będzie pochodzić z budżetu miasta – podkreśla Ewa Kulisz.

W sumie na remont samego ratusza i sali miasto chce przeznaczyć 4,2 mln zł, na przebudowę sieci internetowej - ponad 600 tys. zł.

Czytaj także:

Szkolenie wojskowe w wakacje. Za darmo i jeszcze dostaniesz kasę!

Konkurs Papieski w Tarnowskich Górach. Poznajcie...

 

(aj)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 26%
nie podoba mi się 68%
śmieszne 0%
szokujące 0%
przykre 0%
wkurzające 5%
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%