Miasto wydało 100 tys. zł na Facebooka?
W lutym okazało się, że Urząd Miejski w Tarnowskich Górach wydał lekką ręką 99 tys. zł na grupę RoweroweTG na Facebooku, mającą promować jazdę rowerem i ścieżki rowerowe. Grupa powstała w grudniu 2022 r. i po ponad 12 miesiącach liczyła zaledwie 3,8 tys. członków, a publikacje stanowiły głównie materiały urzędu. Krytyka mieszkańców dotyczyła małej aktywności grupy i sensowności wydanych pieniędzy podatników. Urząd tłumaczy się, że nie mógł prowadzić grupy zasobami kierowanego przez Piotra Koraba wydziału promocji, a działania promocyjne były szeroko zakrojone. Trudno było uznać te wyjaśnienia za przekonujące.
Okazało się wówczas, że do zleceniobiorcy – firmy Wnuk Consulting Bartłomieja Wnuka pieniądze z urzędu miejskiego płyną szeroką rzeką. Wnuk Consulting realizowała wiele zleceń od 2017 r. na łączną kwotę ponad 553 tys. zł.