W Tarnowskich Górach przestaje działać punkt obsługi klientów Narodowego Funduszu Zdrowia przy ul. Piastowskiej. Przeciwko jego likwidacji protestują samorządowcy.
Od poniedziałku mieszkańcy będą musieli korzystać z usług innych punktów NFZ . Zapytaliśmy biuro prasowe NFZ – oddział w Katowicach – jaki jest powód likwidacji punktu i czy istnieje szansa na zmianę decyzji. Chcieliśmy również dowiedzieć się, ile osób miesięcznie korzysta z placówki w Tarnowskich Górach i w jakich sprawach najczęściej szukają pomocy. Na odpowiedź czekaliśmy tydzień. Ostatecznie otrzymaliśmy jedynie krótkie wyjaśnienie dotyczące przyczyn zamknięcia punktu. NFZ tłumaczy decyzję rosnącą dostępnością usług online.
W odpowiedzi przesłanej naszej redakcji NFZ informuje:
"Coraz więcej spraw związanych z obsługą klientów realizowanych jest całkowicie zdalnie. Dzięki cyfryzacji systemu ochrony zdrowia wiele procesów odbywa się automatycznie – bez konieczności wizyty pacjenta w placówce Narodowego Funduszu Zdrowia. Została wdrożona usługa e-zlecenia na wyroby medyczne (w tym ortopedyczne) oraz e-skierowania na leczenie uzdrowiskowe. Klienci mogą składać do oddziału wnioski o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego w formie elektronicznej, z wykorzystaniem ePUAP lub IKP, a także przesyłać prośby o weryfikację ubezpieczenia zdrowotnego drogą mailową. Śląski oddział NFZ umożliwia również kontakt z pracownikiem funduszu poprzez wideokonferencję – w tym z udziałem tłumacza języka migowego online. Do dyspozycji pacjentów jest całodobowa, bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800-190-590."
Elżbieta Kulińska [email protected]