Miało być lepiej, na razie są problemy. Z końcem września pasażerowie pożegnali wadliwy system ŚKUP. Zastąpił go nowy system Transport GZM. Przejście nie było bezbolesne, od razu doszło do awarii.
System wdraża firma Asseco Data Systems, Jak informowała Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, doszło do awarii modułu, który odpowiada za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach.
Niedostępne były dla pasażerów bilety pakietowe i podróż Start/Stop. Efektem był chaos. Na dworcu autobusowym w Tarnowskich Górach kolejki ustawiały się do kiosku i Punktu Obsługi Klienta. Niektórzy odchodzili z kwitkiem, ze względu na utrudnienia w realizacji transakcji w kioskach.
Wczoraj, 3 października, GZM informowała, że problem rozwiązano. Bilety okresowe i pakietowe dla kont założonych w systemie Transport GZM przed 1 października zostały skutecznie przeniesione. Bilety te powinny być widoczne zarówno w portalu, jak i aplikacji. Pasażerowie dalej zgłaszali problemy.
"Zauważyliśmy, że użytkownicy zakładający konto po 1 października w nowym systemie nie skorzystali z opcji "zakładam konto z migracją danych ze ŚKUP", która umożliwia migrację biletów i środków ze starego konta. Przy zakładaniu konta, po weryfikacji adresu e-mail w kolejnym kroku pokazanym na zdjęciu, należy wybrać opcję "zakładam konto z migracją danych ze ŚKUP". To bardzo ważne, nie będzie później możliwości powrotu do tego pytania, a migracja danych z karty się nie dokona. Jeżeli nie wybraliście tej opcji, na nowym koncie nie będzie widoczna Wasza karta ŚKUP ani bilety".
Jeśli ktoś się pomylił i nie wybrał tej opcji, musi zlikwidować konto (trwa to 48h) i założyć je od nowa. W tym czasie karta ŚKUP jest dalej aktywna. System akceptuje i będzie akceptował kartę nawet bez migracji i podpięcia jej do konta. Nie będzie można dokonać nowych transakcji, ale zakupiony bilet obowiązuje.
"Opcja wyboru migracji była, ale nie dało się tego zrobić, cały czas system myślał i myślał, po 30 minutach zrezygnowałam, a teraz w ogóle nie da się zalogować. Pojawia się komunikat, że musisz wylogować z innego urządzenia. Zrezygnowałam z dalszego użerania się z waszą niedopracowaną aplikacją".
"Aplikacja nadal nie działa, błąd pobierania danych".
GZM komentowało: Na powtarzający się błąd pobierania danych, pomaga odinstalowanie i zainstalowanie aplikacji.
"Zrobiłam tak już kilka razy. A po każdej nowej instalacji pojawia się w Identyfikatorach nowa metroappka i mam ich tam już 6. A mojego biletu nadal nie widać. Napisałam do Was e-mail i echo. Brak odpowiedzi! Strach kupić nowy bilet!!!!!"- skomentowała jedna z pasażerek.
Pasażerowie, na których kontach (założonych przed 1 października) nie widać karty ŚKUP lub zapisanych na niej biletów (najlepiej sprawdzić to po zalogowaniu na portalu transportgzm.pl) mogą zgłaszać problemy na adres e-mailowy: [email protected], w zgłoszeniu mają podać numeru ID konta (dostępny jest w zakładce “Moje dane”) oraz nr karty ŚKUP.
Czytaj także:
Wjechał renault w drzewo, potem dachował [ZDJĘCIA]
Czołowe zderzenie, kierowca w szpitalu
[ZT]43889[/ZT]
Polscyinformatycy16:02, 04.10.2023
Najlepsi na świecie 😅 16:02, 04.10.2023
Towszystko16:50, 04.10.2023
Działa jak inne rzeczy w tym kraju 16:50, 04.10.2023
PIS= bandyci22:31, 04.10.2023
Bezpartyjni samorzadowcy to pis pod inna nazwa . Tak chca WAS oszukac . 22:31, 04.10.2023
Anoo11:33, 05.10.2023
Niewiele osób wie że system Skup to porażka od samego początku. Jest to błędną decyzja byłej władzy Mzkp i KZK GOP. Sama metropoliia po przejęciu KZK i Mzkp przyznała że Skup jest porażka i zmiana na nowe urządzenia jest niemożliwa oraz bardzo droga. Dlatego mamy takie zmiany systemu z którymi walczy Metropolia. 11:33, 05.10.2023
Misza19:17, 04.10.2023
0 0
Najlepsi nie pracują w Asseco. 19:17, 04.10.2023