Będzie kolejny przetarg na budowę centrum przesiadkowego w Miasteczku Śląskim. Poprzedni zostanie unieważniony. Wpłynęła tylko jedna oferta, na 12,7 mln zł, o ponad 5 milionów wyższa niż planowano.
– Wychodzę z założenia, że lepiej zrobić coś raz i porządnie, mimo że potrwa to nieco dłużej i może okazać się droższe, a nie robić byle czego przed wyborami. Niech kolejny przetarg toczy się w swoim tempie, jestem przekonany, że się uda – komentuje burmistrz Michał Skrzydło.
Dodaje, że przetarg przeciągał się, były odwołania. W efekcie dwie najbardziej zainteresowane firmy nie złożyły ofert. Wpłynęła tylko jedna. Konsorcjum firm z Boronowa i Koszalina zaproponowało cenę ok. 12,7 mln zł. To o wiele więcej niż zakładano. Na budowę centrum przesiadkowego zabezpieczono ok. 7,3 mln zł. W tym jest prawie 5 mln zł z programu rządowego Polski Ład.
– Kwota nie pasuje do kosztorysu, ta inwestycja nie jest warta 12,7 mln zł – komentuje.
Burmistrz Michał Skrzydło zapowiada, że nie będzie żadnych zmian w projekcie, które mogłyby przynieść oszczędności.
– Zmiany w projekcie nie wchodzą w grę. Po pierwsze, długo trwały uzgodnienia z koleją i z zarządem dróg wojewódzkich. Po drugie, stałoby się to kosztem funkcjonalności centrum. Po co zmniejszać parking, rezygnować z pętli dla autobusów czy planowanej budowy torów wąskotorówki? Poza tym w przyszłości centrum przesiadkowe powinno być skomunikowane z planowaną siecią dróg rowerowych. Przy takich inwestycjach musimy myśleć 10-12 lat do przodu – mówi.
Centrum przesiadkowe ma powstać w okolicy stacji kolejki wąskotorowej i nowego przystanku kolejowego Miasteczko Śląskie Centrum (rejon ul Gałczyńskiego i Górniczej). Pasażerowie będą się mogli przesiąść z wąskotorówki do pociągów PKP (jadących m.in. na lotnisko w Pyrzowicach) czy do autobusu miejskiego.
Oprócz budowy parkingu samochodowego w planach jest m.in. przebudowa dróg gminnych i skrzyżowania z DW 908, pętla do zawracania, budowa chodników, kanalizacji deszczowej, przebudowa oświetlenia ulicznego, mała architektura, rozbiórka budynku magazynowego, monitoring, budowa zatoki autobusowej. Do tego dochodzi rozbiórka i budowa torów kolei wąskotorowej, przebudowa peronu i budowa małej architektury stacji końcowej.
Czytaj także:
Tarnowskie Góry. Dostał mandat w wysokości 2500 zł
Powiat tarnogórski. Dyrektor zrezygnował
[ZT]44553[/ZT]
jacek11:34, 29.10.2023
dobre podejście. Lepiej zrobić nowy przetarg, nawet odczekać niż mieć knot, niezadowolenie mieszkańców i ciągłe dokładanie kasy jak to widać w sąsiednim mieście Tarnowskie Góry. 11:34, 29.10.2023
Ojgen12:36, 29.10.2023
Teraz ,pisowcy bedam do Zawiercia jeździć , 12:36, 29.10.2023
Eryk ze Srebrnej13:09, 29.10.2023
Zasadnicze pytanie: czy ktokolwiek wykonał analizę, czy centrum przesiadkowe jest potrzebne?
Jaka częstotliwość kursowania pociągów będzie wystarczająca, żeby ten sposób komunikacji był konkurencyjny dla jazdy samochodem?
Samo wybudowanie centrum, choćby z kosmicznym wyposażeniem nie ściągnie ludzi, jeśli pociag będzie co 1,5 - 2 godziny (a z taką częstotliwością będzie jeździł od grudnia).
Ile osób Może codziennie przesiadać się tu na kolej do Pyrzowc czy TG (I dalej do Katowic)?
Może na poczatek wystarczy większy parking zaprojektowany tak, by łatwo można było rozbudować infrastrukturę, jeśli faktycznie będzie taka potrzeba?
13:09, 29.10.2023
Geodeta 18:35, 29.10.2023
Chcieć zaoszczędzić 200 tyś na komunikacji miejskiej i topić 12ml 700tyś w centrum przesiadkowe czyli w błoto. Pomysły Burmistrza. 18:35, 29.10.2023
192022:09, 29.10.2023
dlaczego nie powstał przystanek w Żyglinie? 22:09, 29.10.2023
Si22:17, 29.10.2023
Bo zyglin ,podobno jest za po ,a nie za pisiorami ,i dlatego was zlekceważyli 22:17, 29.10.2023
Stacyjna 608:12, 30.10.2023
Co wy tam Burmistrzu Michale budujecie
CPK czy co 08:12, 30.10.2023
Franc11:01, 30.10.2023
PiS też buduje cpk ,tylko tam się do dziś barany pasą 11:01, 30.10.2023
Adamski13:11, 29.10.2023
10 0
Knot to będzie, jak Miasteczko wyda X milionów na centrum przesiadkowe dla obsłużenia tam kilkudziesięciu osób dziennie. 13:11, 29.10.2023