Zamknij

Nie chcą, żeby ich miejscowość stała się osiedlem mieszkaniowym. Jest sprzeciw uczestników zebrania wiejskiego

07:00, 30.11.2021 esp
Skomentuj Ossy. Część mieszkańców jest przeciwna dalszej rozbudowie mieszkaniowo-usługowej. Fot. Agnieszka Reczkin Ossy. Część mieszkańców jest przeciwna dalszej rozbudowie mieszkaniowo-usługowej. Fot. Agnieszka Reczkin

Taka sytuacja rzadko się zdarza – efektem zebrania wiejskiego w Ossach jest sprzeciw wobec planów zagospodarowania miejscowości. Chodzi o propozycje przeznaczenia kolejnych działek pod domy, usługi i drogi.

Zebranie Wiejskie w Ossach negatywnie zaopiniowało projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości. Jego uczestnicy uznali, że zbyt dużo terenów przeznaczono pod zabudowę mieszkaniowo-usługową, w tym szeregową.

Mieszkańcy obawiają się, że w efekcie miejscowość nie będzie już miała charakteru rolniczego, tylko zamieni się w osiedle ze zwartą zabudową jednorodzinną.

W uchwale zebrania czytamy, że będzie to zerwanie z tradycyjnym charakterem sołectwa, całkowita zmiana dotychczasowego układu zabudowy, nieodwracalna zmiana krajobrazu.

Jednym z argumentów jest to, że ludzie kupowali działki w Ossach i budowali tu domy, bo postawili na oddalenie od miasta, bliskość natury, ciszę i spokój. Nie chodziło im o to, żeby mieszkać w gęsto zabudowanym terenie. Do tego dochodzą obawy o wzrost zanieczyszczenia powietrza – więcej domów, to więcej dymiących kominów i samochodów na drogach.

Zresztą planowane drogi dojazdowe też budzą wątpliwości mieszkańców uczestniczących w zebraniu. Twierdzą, że ich przebieg narusza prawa właścicieli działek.

Zebranie wiejskie zaapelowało o nieprzyjmowanie projektu planu w całości. Wskazano m.in. że zaproponowane w nim rozwiązania, są sprzeczne ze studium zagospodarowania, w którym jest mowa o utrzymaniu funkcji rolniczej Oss. Do tego mogą uniemożliwić niektórym osobom prowadzenie działalności małorolnej, wykonywanej nieraz od pokoleń.

Sołtys Oss Grażyna Garłowska przyznaje, że mobilizacja mieszkańców w tej sprawie jest duża. Nie wyklucza, że są i tacy, którym rozbudowa nie przeszkadza, ale na zebraniu takie głosy nie padły.

[ZT]33698[/ZT]

(esp)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

JanJan

11 3

Spokojnie, Czernikarz już dostał wytyczne jak przepchnąć na sesji. Nie takie " cuda " uchwalali.
Czapla musi odejść.
08:48, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Gall AnonimGall Anonim

11 3

Chciałbym serdecznie podziękować portalowi Gwarek za nagłośnienie sprawy. Jako rodowity mieszkaniec Oss stuprocentowo popieram całkowite odrzucenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości. To, co wyprawia szanowny wójt w ostatnich czasach przechodzi ludzkie pojęcie - totalna samowolka bez uwzględnienia opinii osób, które od lat są zamieszkują gminę. Mam nadzieję, że wkrótce to się już zmieni. 12:45, 30.11.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rodowity mieszkaniecrodowity mieszkaniec

2 4

A ja jako rodowity mieszkaniec Oss w stu procentach popieram nowy plan. Proszę Radę Gminy o jej uchwalenie!!! 19:10, 30.11.2021


Mieszkaniec Mieszkaniec

1 1

A co z opinią osob ktore są właścicielami działek? Łatwo się wypowiadać komuś kogo to bezprośrednio nie dotyczy. Dlaczego chcecie zablokowac dostep do dzialek rodowitym mieszkancom Oss? Moze warto spojrzec na sprawe z tej perspektywy, zastanowic sie jakie beda konsekwencje dla Pana sasiadow, ktorzy z pokolenia na pokolenie dziedziczą te dzialki i nie są wstanie ich zagosporadowac.

A portal Gwarek powinien zorientować się jakie są opinie włacicieli działek, których sprawa najbardziej dotyczy, a nie opierać treści artykułu na punkcie widzenia jednej ze stron.
18:08, 01.12.2021


Mieszkanka Mieszkanka

2 0

Do Mieszkaniec:
Gdzie byli ci mieszkańcy podczas zebrania wiejskiego??? Nie bylo ani jednego głosu za.. Z kimkolwiek sie rozmawia z Oss czy to młoda osoba czy strasza, nikt nie popiera planu.. takie są fakty.. nawet jesli ktoś byłby za dlaczego jego słowo ma być ważniejsze od większości mieszkańców wsi??? Trzeba bylo mieć odwagę i przyjść na zebranie i się wypowiedzieć, a nie wielce komentować artykuły w sieci. 15:39, 02.12.2021


ManiekManiek

10 2

Słowo uznania również dla naszych jakże świetnych radnych, którzy niczym wytresowany małpki w cyrku przegłosowują każdą zachciankę wójta... bez jakiegokolwiek kontaktu z mieszkańcami :) 12:59, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

My mieszkańcy OssMy mieszkańcy Oss

6 14

My mieszkańcy Oss, którzy mamy grunty, które będą przekształcone w działki budowlane prosimy mieszkańców Oss, aby nie wypowiadali się na temat czyichś praw i woli i nie blokowali nam możliwości podniesienia wartości nieużytków, możliwości dojazdu do działek nowymi drogami. Grunty podlegające przekształceniu nie są rolniczymi. To jest gleba 6 klasy czyli piasek. Nikt tam nic nie uprawia. Zero upraw więc dyrdymały o rolniczej wsi należy uznać za propagandę. Panie Wójcie dobrze Pan robi. Na zebranie przyszła garstka nowych osiedleńców, którym chyba zależy na spokoju, co można zrozumieć. Uciekli ze śmierdzących miast, ale nie może to uderzać w innych mieszkańców. 19:07, 30.11.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WybraniecWybraniec

3 3

Wy mieszlańcy Oss którzy macie grunty,które będą przeksztalcone w działki, dlaczego nie stawiliście się na zebraniu wiejskim w tej sprawie ?
My, mieszkańcy Oss będziemy się wypowiadać na temat naszych praw.
Ten cały plan zagospodarowania przestrzennego to jakaś jedna wielka kpina. To zbrodnia w biały dzień.!!!
Ta "garstka mieszkańców "o której mówicie -to 75 osób obecnych na zebraniu, którzy jednoglośnie obalili niecny plan Pana wójta i rady gminy Ożarowice.
Nie będzie u nas osiedla, ani przedmieścia.
Nie będzie dwa tysiące nowych działek budowlanych bo na to nie pozwolimy.
21:20, 30.11.2021


HanysHanys

5 2

No to zobaczcie co zostalo ze Zbroslawic?! 21:09, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak Jagnę...Jak Jagnę...

13 2

Deweloperzy na pewno zadbają o łapówki dla włodarzy, a mieszkańcy to sobie mogą... ponarzekać.
Zawsze jednak można użyć taczek lub wóz z obornikiem, by nim wywieźć zawartość Urzędu Gminy za Brynicę.
To będzie najprawdziwsza demokracja. 00:21, 01.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MonitoringMonitoring

0 6

Tym wpisem powinien zająć się prokurator. Sugeruje, że włodarze biorą łapówki. Widzę tu co najmniej zniesławienie czyjegoś dobrego imienia, żeby nie powiedzieć pomówienia. Autorze tego wpisu proszę się postarać aby on znikł. 14:13, 01.12.2021


do monitoringdo monitoring

5 0

pies jak niema co robic to jaja lize a ty badziewiem sie zajmujesz zbyszek wraz z rydzolem juz ta sprawe badaja sprawa bedzie wyjasniona tak jak z obsrajtkiem !!!!!!!!!!!
glupich sie nie sieje sami sie rodza ! 15:55, 02.12.2021


Jak Czaplą Jak Czaplą

12 2

chce nowych działek w gminie to może wykorzystać nieużytki pomiędzy Tąpkowicami a Ożarowicami i nawet może powstać nową miejscowość Czaplowo ewentualnie wybudować nowe osiedle na przeciw tego które powstaje w Tąpkowicach wystarczy wywłaszczyć teścia a nie rozjeżdżać wzdłuż i wszerz nasze Ossy a radni niech nie narażają gminy na koszty gdy sprawa trafi do sądu bo zostali wybrani przez ludzi a nie przez wójta 08:19, 01.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KBKB

3 0

Brawo! 16:53, 02.12.2021


OssyOssy

3 9

Ciekawa miejscówka. Które to nowe domy kopcą. Wystarczy spojrzeć na Lawendową, Zaciszną i Piaskową same nowe domy, nowoczesne ogrzewanie i spokojni mieszkańcy. Brawo dla wójta. Zgodnie z obecnym planem działka 900 m2 pod dom jednorodzinny to rozsądna powierzchnia . Można rozważyć zakaz szeregówek, ale na takich inwestycjach wszyscy skorzystają . 12:18, 01.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jak CzaplaJak Czapla

3 0

Nie trzeba kominów żeby był smog wystarczy 1000 więcej samochodów
14:24, 05.12.2021


OssyOssy

4 13

Chcemy nowego planu. Brawo dla Wójta. Na zebraniu pojawili się tylko wtajemniczeni, gdzie ogłoszenie na tablicy ogłoszeń?. 72 osoby były obecne, a wieś ma ponad 400 no to przewaga straszna. Wy przeciwnicy planu jesteście totalnie przeciw Wójtowi i wykorzystujecie każdą sytuację do walki z nim. Dlaczego jednak naszym kosztem, kosztem ludzi, którzy będą coś mieć z nieużytków. Zastanówcie się. 14:09, 01.12.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RozwiązanieRozwiązanie

6 0

Jeżeli tak bardzo chcesz to możesz na własnej działce zrobić wewnętrzną drogę dojazdową i nie będzie trzeba się nikogo o nic prosić. 20:55, 01.12.2021


ObserwatorObserwator

4 0

Informacja o zebraniu wcale nie była ściśle tajna przez poufna. Pojawiła się na przykład na facebookowym profilu sołectwa. Naprawdę ani jeden ze zwolenników planu nie wiedział o zebraniu? Czy po prostu nikomu nie chciało się przyjść? Łatwo teraz mówić, że część mieszkańców wypowiada się za innych. Tyle, że samemu nic się nie zrobiło, żeby bronić swoich racji. 22:20, 01.12.2021


OssaOssa

2 4

Szanowny Obserwatorze. Poza swoim światem nie widzisz innego. Czy wg Ciebie wszyscy mają facebooka. Bez komentarza, argument jak u pisuarów. Miłego dnia. 10:39, 02.12.2021


E. E.

3 3

Czy autor artykułu potwierdził przesłanki odnośnie rzekomego zainteresowania deweloperów działkami w Ossach? Lub zebrał wywiad wśród mieszkańców? Odnoszę wrażenie, że artykuł jest bardzo stronniczy, sprawa nie została zbadana i nie bazuje na opinii osób, które są właścicielami działek. Co w przypadku osób, które pochodzą z Oss i blokuje się im możliwość wybudowania się? Dlaczego osoby przyjezdne mają o tym decydować? Chyba warto zwrócić uwagę na fakt, że działki w tym momencie są własnością osób prywatnych, zapewne w większości osób które pochodzą z Oss lub okolicznych miejscowości i odbiera się im możliwość budowy 16:50, 01.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jak CzaplaJak Czapla

3 0

Wynajmnij Jackowskiego on rozwiąże twój dylemat a mieszkańcy Oss mają się gdzie budować i teraz inie trzeba zabierać nikomu prywatnych gruntów żeby zaspokoić fanaberia wójta 14:08, 05.12.2021


ŚredniowieczeŚredniowiecze

5 2

Każda władza od Boga pochodzi, więc przed wójtem każdy musi klękać i całować mu stopy. Jak wójt zechce wybudować osiedle 10-piętrowych wieżowców pośrodku Oss, to też padać do stóp i całować.
A że deweloper akurat w Ossach stawia osiedle, to najlepszy dowód że wójt dba o potrzeby wszystkich ludzi, bo jego władza pochodzi od Boga. 12:02, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stare Ossy Stare Ossy

3 0

Po wsi chodzi plotka, że grupa właścicieli działek w Osach rozpętała tą awanturę, po to aby utrzymać obecną wysoką wartość swoich nieruchomości. Oczywistym jest, że pojawienie się nowych działek skutkować będzie spadkiem ich wartości. Apeluję do mieszkańców wsi Ossy, aby nie dali sobą manipulować oligarchą ziemskim. W miejscu, gdzie są scalone grunty w rejonie Piaskowej i Lawendowej przez ostatnich 10 lat powstało raptem może z 15 nowych budynków. Teza taka może mieć potwierdzenie ponieważ studium dotyczące całej wsi było wyłożone od 2017 roku więc skąd nagle ta eskalacja emocji. 13:56, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem z OssJestem z Oss

12 1

Nie wyobrażam sobie wejścia w życie tego planu. Powiedzcie ci wszyscy "za"(jeśli w ogóle ktoś taki jest bo z nikim takim odkąd sprawa została nagłośniona nie spotkałam się) ilu z was zainteresowało się całym plnem zagospodarowania wsi??? Bo mogę się założyć, że patrzycie tylko na swój interes i nawet nie wiecie co wójt planuje.. ile ma powstać dróg, działek.. to jest jakieś jedno wielkie nieporozumienie!!!! Mówię stanowcze nie!!! I proszę Radnych o wzięcie pod uwagę większości głosów, faktycznych głosów, które mogliście usłyszeć na zebraniu.. a nie anonimowych komentarzy.. może ludzi wójta.. 15:46, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JTJT

10 1

Jestem mieszkańcem Oss od dziecka i mam tu pole. Zamierzam je kiedyś sprzedać. Nie wyobrażam sobie jednak, że na tym polu stanie jakiś szeregowiec! Działki i tak będą się sprzedawać. Nowi mieszkańcy będą się pojawiać i bez dodatkowej polityki "Migracji z miasta na wieś" czy jak to tam gminne czerstwe inteligenty nazwały. By równoważyć śmiertelność dotychczasowych mieszkańców, nowi są potrzebni i będą się pojawiać. Ale nie trzeba ich tu masowo zapraszać i zwozić. Nie zgadzam się na nowy plan, zabieranie za darmo nawet 1 metra działki, deweloperów, place budowy, wzrost hałasu, wycinkę drzew/krzewów. Skończą się działki, to co, zaczniesz wycinać las, wieżowce zaczniesz stawiać? To jest wieś. I jej charakter ma taki pozostać. Jak ktoś chce większej cywilizacji, niech wyprowadzi się do Katowic. Z resztą ja nie odczuwam tu braku cywilizacji, wręcz przeciwnie. Jest to co potrzeba i nie trzeba żadnych fajerwerków. Charakter Oss jest dla mnie ważniejszy niż to ile wyciągnę z działki. Bo zamierzam tu dalej mieszkać. Jak powstaną tu drugie Tąpkowice... nie chcę o tym nawet myśleć. Panie czapla, rozwijaj pan sobie Ożarowice, Tąpkowice, Pyrzowice. Zendek też ma przecież potencjał. Stawiaj sobie tam nawet Amazona. Ale odwal się od Oss. Jeśli bardzo musisz się wykazać, (bo musisz pewnie pokazać, że coś robisz) - to np. śmieci w lasach czy w jeziorze, to dobry kierunek. I przepraszam za nieuprzejmy ton, ale ten reportaż pokazał pana śliską, zachłanną naturę. 18:29, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zbig OssyZbig Ossy

8 1

Każdemu, kto popiera ten plan sugeruję pomieszkać pół roku w bloku z widokiem na inny blok, betonowy parking, halę produkcyjną, supermarket lub ruchliwą drogę. Szybciutko ten ktoś doceni przestrzeń, naturę , widok na las, łąkę. Jestem zdecydowanie przeciwny planom wójta. Wykazuj się gdzie indziej. 18:35, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stare OssyStare Ossy

2 3

Po wsi chodzi plotka, że grupa właścicieli działek w Osach rozpętała tą awanturę, po to aby utrzymać obecną wysoką wartość swoich nieruchomości. Oczywistym jest, że pojawienie się nowych działek skutkować będzie spadkiem ich wartości. Apeluję do mieszkańców wsi Ossy, aby nie dali sobą manipulować oligarchą ziemskim. W miejscu, gdzie są scalone grunty w rejonie Piaskowej i Lawendowej przez ostatnich 10 lat powstało raptem może z 15 nowych budynków. Teza taka może mieć potwierdzenie ponieważ studium dotyczące całej wsi było wyłożone od 2017 roku więc skąd nagle ta eskalacja emocji. 20:23, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KLKL

1 11

Jestem za planem w obecnym kształcie. 70 zmówionych ludzi nie będzie działać destrukcyjnie na pozostałych 430. Ossy mają dzisiaj 500 mieszkańców. Za odrzuceniem zebrało się jedynie 70 więc spora mniejszość. 21:10, 02.12.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Jak CzaplJak Czapl

1 0

*%#)!& Możesz zostać radnym w naszej gminie tam takich potrzeba bezmózgowców żeby głosowali tak jak wójt karze 14:19, 05.12.2021


KLKL

0 0

"Jak Czapl"
Widzę, że brak ci argumentów bo agresja i obelgi się pojawiły:( 17:42, 05.12.2021


Jak CzaplaJak Czapla

1 0

Kl powiem tak może nie wszyscy radni są tacy jak myślę ale to się okaże podczas głosowania zebranie nie było ustawką a jak to nas szanowny wójt określił autochłoni
mówili jednym głosem z naszymi nowymi mieszkańcami
A tak na marginesie ciekawe czy wójt jeszcze pamięta gdzie się urodził czy sodowa i kasa odbiła 14:24, 08.12.2021


AdaAda

4 0

Gdzie byliście jak było zebranie, chcecie planu to czemu nie przyszliście, jak byłaby Wasza większość to uchwała nie była przyjęta.
Ogłoszenia były wszędzie. 🙂
22:26, 04.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

koikoi

0 2

Ada przeczytaj post KL. Miłego wieczoru. 23:59, 04.12.2021


AdaAda

0 0

Jak z każdego domu była tylko jedna osoba z powodów pandemii, nie widziałem całej listy, to pomóż razy 3,5. Skoro nie było żadnej przeciw to też dużo mówi.🤠 18:06, 07.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka OssMieszkanka Oss

2 0

Zebranie było dla wybranych.Soltys skutecznie o to zadbała. 13:15, 04.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ossa z OssOssa z Oss

1 0

O zebraniu dowiedziałam się przypadkowo.Pani Sołtys poinformowała kogo chciała.Chciala tych 70 co głosowali za odrzuceniem planu zagospodarowania.Tych co sprawa dotyczyła bezpośrednio nic nie mieli do powiedzenia bo ich na zebraniu nie było.
Życzę obfitych plonów tym co chcą na 6 klasie ziemi upraw - aby zachować rolniczy charakter wsi Ossy. 14:48, 04.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%