Jak zbudowane są profesjonalne pylony reklamowe?

Pylony reklamowe są wolnostojącymi konstrukcjami, które przyciągają wzrok i pełnią ważną rolę w promocji firm i marek. Ich profesjonalne wykonanie wymaga starannego planowania, precyzyjnego projektowania, jakości produkcyjnej, odpowiednich materiałów. W tym artykule przyjrzymy się, jak zbudowane są profesjonalne pylony reklamowe i na co warto zwrócić uwagę rozpoczynając inwestycję.

- Projekt i planowanie: Pierwszym krokiem w budowie profesjonalnego pylonu reklamowego jest audyt miejsca w celu określenia odpowiedniej wysokości pylonu. Jeśli pylon zależy nam, żeby pylon był widoczny z określonego miejsca, warto wykonać próbę balonową, która jest testem widoczności reklamy. Kolejnym krokiem jest stworzenie projektu plastycznego i określenie stylu, kolorystyki, treści, rodzaju świecenia oraz preferowanych materiałów poszycia pylonu reklamowego. Gdy określone są wyżej wymienione parametry pylon reklamowy trafia w ręce konstruktorów i technologów. Na tym etapie uwzględniane są również lokalne przepisy dotyczące reklamy i konstrukcji, czyli również przygotowanie dokumentacji technicznej do pozwolenia budowlanego.
- Fundament: Solidne fundamenty zgodnie z normą budowlaną są kluczowym elementem w budowie pylonu reklamowego. Odpowiednio zaprojektowany fundament zapewnia stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji. Zazwyczaj jest to betonowa podstawa, która jest wzmocniona stalowymi prętami i dobrze osadzona w gruncie. Istnieje kilka wariantów wykonania i wykończenia fundamentu, warto zwrócić na to uwagę i skonsultować się z firmą wykonawczą.
- Konstrukcja: Profesjonalne pylony reklamowe są zwykle wykonane z wytrzymałych materiałów poszycia, takich jak aluminium, corten, dibond. Konstrukcja nośna jest sercem pylonu reklamowego, która odpowiada za stabilność i bezpieczeństwo całego nośnik. Konstrukcja nośna może przyjmować różne formy, w tym proste słupy, stożki, litery lub inne kreatywne kształty. Ważne jest, aby konstrukcja pylonu reklamowego była odpowiednio zaprojektowana przez inżyniera-konstruktora, aby wytrzymać warunki atmosferyczne, wiatr i obciążenie reklamą.
- Oświetlenie: Pylony reklamowe często są podświetlane, aby zapewnić widoczność nawet w nocy. Wykorzystuje się różne technologie oświetleniowe, takie jak diody LED, które są energooszczędne i trwałe. Oświetlenie może być umieszczone wewnątrz pylonu, co pozwala na równomierne i efektowne podświetlenie całej konstrukcji. Kolor, barwa, natężenie, sterowanie światłem to również są ważne elementy pylonu.
- Powierzchnia reklamowa: Powierzchnia reklamowa pylonu jest miejscem, gdzie umieszcza się grafikę, logo, nazwę firmy lub inne informacje reklamowe. Może to być wykonane za pomocą drukowania bezpośredniego na materiale, naklejek winylowych lub zastosowania specjalnych płyt, które są zamocowane na konstrukcji. Ważne jest, aby powierzchnia reklamowa była wykonana z wytrzymałych materiałów, które są odporne na działanie czynników atmosferycznych i promieniowanie UV.
- Montaż: Po wykonaniu produkcji poszczególnych elementów pylonu reklamowego i złożeniu ich w całość, pylony reklamowe transportowane są na specjalnych stojakach do klienta i montowane w miejscu docelowym. Montaż pylonu reklamowego odbywa się zazwyczaj za pomocą specjalistycznego sprzętu i narzędzi oraz doświadczonej, certyfikowanej ekipy montażowej. Gdy współpracujemy z profesjonalnym producentem reklam, z dużym doświadczeniem pylon reklamowy instalowany jest w niecałą godzinę.

Profesjonalne pylony reklamowe są efektownymi nośnikami reklamy, które przyciągają uwagę i budują rozpoznawalność marki. Ich projektowanie i budowa wymaga zaangażowania zespołu specjalistów, starannego planowania i odpowiedniego dobrania materiałów, bogatego parku maszyn oraz dużego doświadczenia producenta reklam. Dzięki solidnej konstrukcji, estetycznemu wykonaniu i odpowiedniemu oświetleniu, pylony reklamowe stają się potężnymi ambasadorami dla firm i marek, przyciągając uwagę klientów i kreując pozytywny wizerunek.

