Zamknij

Jak sprawnie wysłać PIT-37?

14:52, 20.04.2020 | Materiał partnera
Skomentuj

Program e-pity

W programie e-pity możesz wczytać swój e-PIT i wysłać go on-line w odpowiednie miejsce. Całość działa pod jurysdykcją odpowiednich organów państwowych, dzięki czemu możesz być pewien bezpieczeństwa systemu. Program e-pity współpracuje z Portalem Podatkowym (podatki.gov.pl).

Aby złożyć PIT-37 online, wystarczy odwiedzić stronę internetową e-pity. Można pobrać również dedykowany program komputerowy i posłużyć się nim w celu załatwienia formalności. Całość jest intuicyjna i bardzo prosta, dzięki czemu praktycznie każdy może wykonać konieczne kroki samodzielnie. Mimo wszystko, system e-pity posiada dobrze działający system wsparcia użytkownika, z którego możesz skorzystać w każdej chwili.

PIT online – jak się przygotować?

Co należy przygotować, zanim przystąpisz do wypełnienia PIT-u? Przede wszystkim – tak samo jak w przypadku papierowej wersji deklaracji – potrzebne Ci będą dokumenty, na podstawie których możesz uzupełnić informacje o dochodach. Wysłanie PIT-u przez Internet wymaga jednak potwierdzenia Twojej tożsamości. W związku z tym przygotuj następujące dane:

imię i nazwisko

data urodzenia

identyfikator NIP lub PESEL

Pamiętaj jednak, że nie każdy PIT można rozliczyć przez Internet. Więcej informacji znajdziesz w kolejnym śródtytule.

Które PIT-y można rozliczyć on-line?

Za pomocą programu e-pity można wysłać następujące deklaracje podatkowe:

PIT-28 – działalność gospodarcza lub najem prywatny opodatkowany ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych

PIT-36 – działalność gospodarcza opodatkowana na zasadach ogólnych

PIT-36L – działalność gospodarcza opodatkowana podatkiem liniowym,PIT-37 – osoby nieprowadzące działalności gospodarczej

PIT-38 – dochody kapitałowe

PIT-39 – zbycie nieruchomości i praw majątkowych

Z powyższych deklaracji wszystkie powinny zostać złożone do kwietnia roku następnego po rozliczanym, z wyłączeniem PIT-28, którą należy dostarczyć urzędowi skarbowemu do końca lutego.

Nie zapomnij o UPO

Gdy Twój e-PIT zostanie wysłany, musisz pamiętać o pewnej dodatkowej formalności. Po złożeniu dokumentu otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Pobierz je i zachowaj wraz z kopią deklaracji na pięć lat od końca roku podatkowego, którego dotyczyło zeznanie. Jeśli składałeś PIT online, otrzymasz rzecz jasna elektoniczne UPO. Jest ono równoznaczne z tradycyjnym. Do czego dokument ten jest jednak potrzebny? Może przydać się w razie kontroli urzędu skarbowego lub po prostu wtedy, gdy konieczne jest złożenie dodatkowych wyjaśnień.

Możliwość składania zeznań podatkowych przez Internet jest prawdziwym dobrodziejstwem. Nie tylko przyspiesza to nasze działania, lecz także znacznie ułatwia pracę. Nie pozwól jednak, by dostępność tego rozwiązania doprowadziła do jakichkolwiek zaniedbań. Opóźnienia w składaniu deklaracji pociągają za sobą pewne nieprzyjemne konsekwencje, których każdy z nas wolałby uniknąć.

 

(Materiał partnera)


 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz