Zamknij
REKLAMA

Marketing współczesny, czyli jak wypromować sklep internetowy

12:10, 06.09.2021 | materiały partnera

O roli reklamy i znaczeniu działań marketingowym oraz o tym, jak reklamować firmę napisano już wiele książek i artykułów. Nawet dla tych, którzy z promocją do czynienia zawodowo nie mają, mechanizmy prowadzące do zakupu danego towaru nie stanowią już szczególnej tajemnicy. Czemu więc dalej jest tak wysokie zapotrzebowanie na sprawnych marketingowców i specjalistów od działań promocyjnych? Odpowiedzią jest tutaj specyfika sprzedażowych obszarów, z których każdy rządzi się innymi, charakterystycznymi dla siebie prawami. Z pomocą w planowaniu i realizacji działań przyjdzie doświadczona w danym obszarze agencja marketingowa.

Marketing dawniej i dziś, czyli co się zmieniło

Dzisiejszy marketing różni się znacząco od tego, który jeszcze kilka lat temu dawał wymierne skutki. Odpowiedzialni za promocję produktu marketingowcy, mimo iż nadal korzystają ze skutecznych od lat ogłoszeń zamieszczanych w blokach reklamowych radia i telewizji, już dawno zdali sobie sprawę z tego, że większość informacji, także tych dotyczących różnego rodzaju usług, konsumenci poszukują w sieci internetowej. Także rozwój różnego rodzaju platform sprzedażowych zweryfikował sposób myślenia użytkowników i zdeterminował utworzenie nowych kanałów sprzedażowych i komunikacyjnych między usługodawcą a nabywcą.

Reklama i marketing sklepu online, czyli jak dotrzeć do klienta w sieci

Większość naszego życia zawodowego i towarzyskiego odbywa się obecnie w przestrzeni internetowej. Specjaliści od promocji doskonale zdają sobie z tego sprawę i na tym zjawisku opierają dziś zaplanowany marketing sklepu internetowego. Nie od dziś wiadomo, że proces kupowania zaczyna się od naszych oczu. Widząc coś interesującego, chcemy wiedzieć na ten temat więcej. Dlatego przeglądając strony internetowe, klikamy w opatrzone barwnymi zdjęciami linki, zwłaszcza gdy przedstawiają właśnie to, co chwilę temu było celem naszych poszukiwań w przeglądarce Google. Jak to się dzieje?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to obecnie podstawa działań online, pozwalających na skuteczną promocję produktów i usług. Jednym z nich są reklamy produktowe Google, czyli Google Shopping, pozwalające na wyświetlanie promowanych przez sklep produktów na górze strony wyszukiwania. Dzięki temu użytkownik od razu widzi produkt, jego cenę i może bez dalszych poszukiwań przejść bezpośrednio do witryny docelowej. Na górze wyników wyszukiwania pojawiają się także reklamy tekstowe, znane również jako linki sponsorowane, znacząco przyczyniające się do wzrostu ruchu na stronie.

Ciekawą i dyskretną metodą jest także zjawisko remarketingu, który, za pomocą cookies, zbiera informacje na temat odwiedzających daną witrynę internautów, a następnie, nawet przez długi czas, dyskretnie im o tym fakcie przypomina. Na szczycie listy skutecznych działań marketingowych wciąż widnieje pozycjonowanie stron. Pisane pod rządzące wyszukiwarką Google filtrujące wyniki zapytań algorytmy to zaawansowani weryfikatorzy zamieszczanych w sieci treści, których celem jest prezentacja jak najbardziej wiarygodnych i wartościowych wyników.

Wizja, dźwięk i opinie użytkowników, czyli skuteczność portali społecznościowych

Może mniej oczywistym, ale nie mniej skutecznym kanałem sprzedażowym okazuje się być portal YouTube. Nie tylko posłużył on producentom jako alternatywny dla telewizji obszar prezentacji reklam, ale też z biegiem czasu stał się wręcz skarbnicą wiedzy na temat przeróżnych produktów i usług, których rekomendacje często płyną z ust obserwowanych youtuberów czy influencerów. To zdecydowanie kanał opiniotwórczy, dlatego znalezienie się tam na wysokiej pozycji stanowi obietnicę nadchodzącego sprzedażowego sukcesu. Nie należy też zapominać o social mediach, takich jak Facebook czy Instagram — to tam dzisiejszy konsument spędza większość swojego wolnego czasu.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%