Świadomość przedsiębiorców na temat tego, jak ważną rolę dla dobrej sprzedaży odgrywają działania SEO, wzrasta z roku na rok. Obecnie jednak samo pozycjonowanie może nie wystarczyć, aby przekonać do siebie klientów i zmotywować ich do dokonania zakupu. Równie ważne jest zadbanie o UX. Działania z obu tych obszarów łączy SXO. Zobacz, co to jest i jakie rezultaty przynosi!
Celem standardowych działań SEO jest przyciągnięcie klienta na Twoją stronę internetową. Chodzi zatem o to, aby odbiorca po wpisaniu hasła związanego z przygotowaną przez Ciebie ofertą, zobaczył link do Twojej strony i kliknął w niego.
Dlaczego to takie ważne? Zapewne wiesz z własnego doświadczenia, jak często na co dzień korzystasz z Google, kiedy czegoś potrzebujesz. Zadaj sobie więc pytanie: jak często przewijasz stronę z wynikami, aby zajrzeć do tych na niższych pozycjach w rankingu? Dzieje się to bardzo rzadko, i to z prozaicznych powodów. Po pierwsze, nie masz czasu, żeby prowadzić długotrwały research. A po drugie? W pierwszych wynikach znajdujesz to, czego szukasz. W końcu taka jest idea wyszukiwarek!
Sęk w tym, że tradycyjne działania SEO skupiają się wyłącznie na przyciągnięciu ruchu na Twoją stronę. Jednak to, że odbiorca ją otworzy, jeszcze nie oznacza, że dokona zakupu. Tu do gry wkracza UX.
UX, czyli User Experience, jest tłumaczone na język polski jako „projektowanie doświadczeń użytkowników”. Mówiąc prościej, chodzi o to, aby strona internetowa była łatwa w obsłudze i szybko dostarczała informacji, po które użytkownik na nią przyszedł. Im bardziej komfortowe będzie poruszanie się po stronie i im pozytywniejsze emocje wzbudzi wizyta, tym większa szansa na to, że potencjalny klient:
Można więc powiedzieć, że SEO i UX to dwie strony tego samego medalu. Dlatego ich połączenie daje efekt synergii.
Z uwagi na mechanizmy opisane powyżej, obecnie obowiązującym standardem jest łączenie działań SEO i UX w ramach jednej strategii. Jest ona określana mianem SXO. Wbrew pozorom, połączenie tych dwóch perspektyw jest bardzo zasadne, ponieważ występuje między nimi sprzężenie zwrotne.
- Warto pamiętać, że celem działania algorytmów wyszukiwania jest błyskawiczne wskazanie odbiorcy strony, która dostarczy mu dokładnie takich informacji, których szuka, w możliwie najszybszym czasie. Dlatego Google „promuje” serwisy, które są zgodne z wymaganiami UX, a nie tylko dostosowane do SEO od technicznej strony – wyjaśnia ekspert agencji Fabryka Marketingu, której jedną ze specjalności jest pozycjonowanie w Google.
W SXO liczą się więc:
Mówiąc więc najprościej: strona zgodna z SXO to taka, która jest w pierwszej kolejności stworzona dla odbiorców z grupy docelowej i z myślą o spełnieniu ich potrzeb, a jednocześnie wpisuje się w wymogi SEO.
Jaki efekt da połączenie tych strategii? Przełoży się zarówno na lepsze wyniki w wyszukiwarce Google, jak i na wyższą sprzedaż. Warto więc pójść w tym kierunku, myśląc o podniesieniu skuteczności działań marketingowych w sieci.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz