Zamknij

Agencja SEO vs. Samodzielna optymalizacja SEO: Która opcja jest lepsza?

14:15, 02.10.2023 Aktualizacja: 14:15, 02.10.2023

Pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowym elementem strategii marketingowych wszystkich biznesów on-line. Zdając sobie sprawę z tego, że bycie widocznym w wyszukiwarce Google, jest kluczowe dla pozyskiwania nowych klientów, wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania przekazać firmie świadczącej profesjonalne usługi SEO, czy jednak samemu próbować optymalizować witrynę.

Oba rozwiązania mają swoje korzyści, dlatego sprawdź, która opcja zwiększania widoczności witryny będzie dla Ciebie bardziej opłacalna.

Dlaczego Agencja SEO?

Profesjonalna agencja SEO buduje swoje doświadczenie przez lata i zatrudnia ekspertów z szerokim zakresem wiedzy i doświadczenia. Warto wspomnieć, że pozycjonowanie sklepów internetowych i witryn usługowych jest tak szeroką dziedziną, że nawet pozycjonerzy specjalizują się w osobnych zakresach działań. Techniczny audyt SEO oraz wdrażanie optymalizacji (również w kodzie strony), linkowanie zewnętrzne i SEO copywriting, to podstawy pozycjonowania witryn. Ciężko znaleźć człowieka, który potrafiłby działać w każdym zakresie. Agencje specjalizujące się w marketingu internetowym, posiadają więc zazwyczaj zespół profesjonalistów, którzy stale śledzą zmiany w algorytmach wyszukiwarek, analizują konkurencję i tworzą skuteczne strategie SEO.

Optymalizacja na wysokim poziomie

Jednym z kluczowych aspektów współpracy z firmą pozycjonerską jest jakość świadczonych usług. Profesjonalna agencja SEO, posiadająca kilkuletnie doświadczenie w branży, powinna stawiać na poznanie potrzeb klienta i pod nie dopasowywać strategię optymalizacji stron internetowych.

Mierzalne wyniki

Korzyści z inwestycji w agencję SEO są widoczne w wynikach. Dobra agencja SEO dostarczy Ci raporty i analizy, które pozwolą zrozumieć, jakie konkretne korzyści przynosi Ci pozycjonowanie strony. Przy okazji, specjalista SEO, stale monitoruje efekty pozycjonowania stron i na bieżąco optymalizuje elementy warte poprawy w celu zwiększania widoczności strony internetowej.

Profesjonalne narzędzia

Każda agencja marketingu internetowego korzysta na co dzień z wielu narzędzi wspierających pracę pozycjonerów. Najpopularniejsze z nich mogą kosztować nawet kilkaset złotych miesięcznie, ale bez działania na dedykowanych narzędziach SEO, nie można wyłapywać błędów, ani prowadzić odpowiedniej analityki.

Pozycjonowanie stron internetowych samemu — czy to dobry pomysł?

Nie ma wątpliwości co do tego, że pozycjonowanie sklepów internetowych kosztuje. Agencje SEO, wyceniając swoją usługę, muszą wliczyć w koszty prowadzenia działalności, chociażby wspomniane wcześniej dostępy do narzędzi oraz opłacenie zespołu specjalistów. Ceny za kampanie SEO i SEM, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców są na tyle wysokie, że wiele z nich stara się zająć samodzielnie marketingiem internetowym. Z jakimi problemami się wtedy mierzą?

Wielozadaniowość

Samodzielna optymalizacja SEO i wizja darmowego zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce Google, może być kuszącą opcją, ale warto pamiętać, że to zadanie wymaga wielu umiejętności i czasu. Musisz tworzyć wartościowe treści, analizować konkurencję, śledzić zmiany w algorytmach Google i dbać o cały web content marketing Twojej firmy. To wymaga wielozadaniowości i zaawansowanej wiedzy.

Brak Gwarancji

Samodzielna optymalizacja to także brak gwarancji sukcesu. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia możesz popełnić błędy, które zamiast pomóc, wręcz zaszkodzą Twojej stronie internetowej. Utrata pozycji w wynikach wyszukiwania to ponowny brak dostęp do potencjalnych klientów i zmarnowanie czasu, które przeznaczyłeś na działania SEO.

Czas to Pieniądz

Samodzielna optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, to również inwestycja czasowa. Godziny, które możesz poświęcić na rozwijanie swojego biznesu, zostaje pochłonięty przez analizy i eksperymenty, bez gwarancji sukcesu. W trakcie kiedy agencja SEO zajmuje się optymalizacją Twojej witryny, Ty masz czas na pracę i obsługę swoich klientów.

Kiedy agencja SEO staje się niezbędna?

Pozycjonowanie stron i dbałość o ich widoczność w wynikach wyszukiwania Google, to dzisiaj jedno z najważniejszych aspektów z zakresu marketingu internetowego. I chociaż samodzielna optymalizacja SEO może być w pewnych sytuacjach skuteczna, istnieją momenty, kiedy współpraca z agencją SEO zaczyna być niezbędna.

Jeśli samodzielnie próbujesz optymalizować swoją stronę internetową, a mimo wszystko nie widzisz znaczącej poprawy w wynikach wyszukiwania, może to być sygnał, że potrzebujesz pomocy profesjonalistów. Agencja SEO posiada narzędzia i wiedzę, aby dostosować strategię do Twoich potrzeb i osiągnąć konkretne wyniki.

Pamiętaj, że algorytmy wyszukiwarki stale się zmieniają. Jeśli nie będziesz śledził trenów, aby być na bieżąco z tymi zmianami, Twoja strona internetowa może stracić na widoczności. Specjaliści SEO na co dzień śledzą te zmiany i dostosowują strategię działań do aktualnej sytuacji w branży.

Warto też wspomnieć, że pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO, content marketingu, optymalizacji technicznej i wielu innych dziedzin. Agencja SEO współpracuje ze specjalistami różnych gałęzi marketingu internetowego, którzy łączą siły w pracy nad Twoją domeną.

Agencja marketingu internetowego jest więc niezbędna, gdy samodzielna optymalizacja przestaje przynosić oczekiwane rezultaty. Inwestycja w usługi agencji SEO może przynieść znaczące korzyści w postaci wzrostu widoczności w sieci, a połączenie SEO z innymi działaniami z zakresu marketingu internetowego (jakimi są np. kampanie Google Ads), to klucz do pełnego sukcesu Twojej firmy.

(Artykuł promocyjny)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%