Stanisław Korfanty napisał do prezydent Piekar Śląskich petycję w sprawie powiększenia dochodów gminy. Przekonuje, że miasto powinno pobierać opłaty od przewoźników za korzystanie z dworca autobusowego.
Stanisław Korfanty, były prezydent Piekar Śląskich i radny dwóch poprzednich kadencji pisze do prezydent Sławy Umińskiej-Kajdan pisma, by ta pobierała opłaty od przewoźników za korzystanie z dworca.
Korfanty przypomina, że obecnie miasto zarabia rocznie od przewoźników 100 tys. zł za to, że zatrzymują się na przystankach, natomiast nie pobiera opłat za korzystanie z dworca autobusowego. Tymczasem wydatki miasta na utrzymanie przystanków wynoszą 235 tys. zł, a na funkcjonowanie dworca 260 zł. Były prezydent zwraca uwagę, że do zbilansowania kosztów brakuje 395 tys. zł i podkreśla, że tę kwotę zapłacą po prostu podatnicy, czyli mieszkańcy Piekar. Tymczasem z jego wyliczeń wynika, że pobieranie opłat za korzystanie z dworca autobusowego, przyniosłoby miastu od 100 do 200 tys. zł rocznie.
O tę zmianę Korfanty apelował już w 2017 r. Dlatego pisze w petycji: „Gdyby Pani prezydent pozytywnie zareagowała na mój wniosek z 2017 roku i zwróciła się do rady miasta o uchwalenie nowych stawek to w ciągu minionych 6 lat budżet miasta byłby bogatszy o co najmniej 600 tys. zł”. Były prezydent uważa, że zwlekanie w tej sprawie jest działaniem na szkodę miasta.
W odpowiedzi prezydent Sława Umińska-Kajdan przekazała, że przeanalizowano zasady korzystania z dworców autobusowych w Zabrzu, Tarnowskich Górach i Bytomiu. Ustalono, że w każdym z miast wygląda to inaczej.
Dalej prezydent Umińska-Kajdan pisze, że stoi na stanowisku, zgodnie z którym „na obszarze obsługiwanym przez Związek Transportu Metropolitalnego stawki opłat oraz zasady ich naliczania powinny zostać ujednolicone na terenie wszystkich gmin będących członkami GZM”.
Dlatego jej zdaniem decyzja o wprowadzeniu zmian w opłatach wymaga analizy i konsultacji z innymi gminami zrzeszonymi w metropolii. Z tego powodu wystąpiła z wnioskiem do Zarządu Transportu Metropolitalnego. Dotyczy on przeanalizowania możliwości wprowadzenia jednolitej stawki za zatrzymanie autobusu na terenie całej aglomeracji.
[ZT]51535[/ZT]