Jak informowaliśmy wczoraj powiat tarnogórski otrzymał dofinansowanie z Fundusz Dróg Samorządowych na przebudowę ul. Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach.
Tak na rysunkach pochodzących z dokumentacji projektowej Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach ma wyglądać droga. Projekt zakłada, że jezdnia będzie miała stałą szerokością w ciągu całej ulicy, przeniesienie przystanków autobusowych między skrzyżowania z ulicami Mickiewicza a Odrodzenia, dostosowanie łuków do parametrów odpowiednich dla drogi tej klasy i budowę dwóch rond. Jedno na skrzyżowaniu ul. Styczyńskiego i Sienkiewicza, drugie powstanie przy wjeździe na Opolską. Będzie też 12 miejsc postojowych. Projekt zakładał wycinkę 46 zdrowych drzew. Ostatecznie 12 z nich przesadzono.
Co sądzicie o projekcie przebudowy?
Obywatel tg14:18, 19.04.2020
Zastanawia mnie sens usytuowania przystanków w odległości 500 m od dworca. Kto z nich będzie korzystał? Po co czekać na autobus z którego po 2 min wysiadasz?
zza kółka16:43, 19.04.2020
Teraz w szczycie są korki na skrzyżowaniu Powstańców/Opolska, a po przebudowie będą na rondzie Powstańców/Opolska.
kier08:11, 20.04.2020
Jeżeli nie zrobią czegoś z sygnalizacją na skrzyżowaniu Opolskiej i Wyspiańskiego to niestety tak będzie.
Gal09:26, 30.04.2020
Każde nawet najgorsze rondo rozładuje oczekiwanie kierowców skręcających z ul. Powstańców Śląskich w lewo na ul. Opolską, kto tędy jeździ wie najlepiej. Już wcześniej powinny być światła, popieram budowę ronda :) .
Stefan18:59, 19.04.2020
... to rondo na połączeniu Opolskiej, Sobieskiego i Powstańców kolejny raz obnaży brak myślenia projektanta i zarządcy drogi. Ale przecież nie wydają swojej kasy tylko naszą ... wiec ich stać na błędy.
Olo16:19, 20.04.2020
Ni to napisz tutaj Stefan jakie bledy zaiwazyles i jak Ty bys zaprojektowal. Smialo uswiadom nas.
Gal 09:28, 30.04.2020
Stefan to oświeć nas co źle? i co proponowałbyś lepiej.
PoM! 05:13, 20.04.2020
Po tych rondach trzeba jeszcze umieć jeździć, a nie pełen gaz byle nikogo nie wpuścić przed siebie jak to jest koło tesco więc moim skromnym zdanie powinna być przebudowa ale z sygnalizacja... A tak dalej będą korki!
Gal09:48, 30.04.2020
Nie będzie korków, daję głowę :) .
Ałła09:32, 21.04.2020
Na całym świecie odchodzi się od zatoczek autobusowych, żeby spowolnić ruch samochodów w centrach miast, a nasi włodarze jak zawsze wiedzą wszystko lepiej, są mądrzejsi od ekspertów w zakresie transportu... Żenada.
TG10:10, 21.04.2020
Z centrum na Przyjaźń jest 2 km i w szczycie jedzie się 20 min. Jak bardzo Ałła twoim zdaniem powinno się spowolnić ruch w tym niewydolnym układzie komunikacyjnym?
Andy16:02, 23.04.2020
Zasada prawej reki na rondzie zalatwi problem pierwszenstwa. mam na mysli prawa reke policjanta
Gal09:55, 30.04.2020
Jeżeli ktoś jeździ na trasie Strzybnica, Tworóg, Połomia itd. do TG to przeraża go widmo ronda ;) , jak kiedyś (PRL) wyprawa do Katowic przez "paskudne" rondo. Trzeba z żywymi naprzód iść, po życie sięgać nowe... hehehe
Najgorsze rondo zastąpi każde skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej, bo uprzejmość kierowców u nas jeszcze w powijakach ;)
ZS11:36, 30.04.2020
Pierwsza opinia osoby, która czuje o co w tym wszystkim chodzi.
Reszta to doskonali znawcy projektowania, komunikacji, zasad ruch itd. Czyli jak zawsze :(
2251&15:09, 15.05.2020
Biedni to będą kierowcy wyjeżdżający z posesji Opolska 23 :( ! Jeżeli będą mieli tylko liczyć na uprzejmość kierowców, to chyba będą przez ten mur fruwać :(. Zasoby SM Chemik liczą 35 rodzin (samochodów jest więcej) + pracownicy CBKK i USkarbowego, przychodni, firm i firemek zlokalizowanych na tym terenie. Już teraz jest bardzo trudno włączyć się do ruchu. Najlepiej pieszo :(
Piko4515:10, 08.06.2020
Żadne rondo które ma tylko jeden pas ruchu i ciasny wjazd nie usprawni ruchu. Trzeba naprawdę ograniczonego umysłu aby to zaakceptować. W godzinie szczytu będą gigantyczne korki bo jak się wjedzie na opolską w kierunku na Poznań to za 50 metrów są światła które zatrzymają cały ruch.👎
TG14:03, 17.11.2020
Rewelacja ! Na całej ulicy aż 12 miejsc parkingowych. Pogratulować.🙁
romek19:37, 28.01.2021
podobno mamy inż ruchu jacy oni są kompetentni to widać w godżinach szczytu na skrzżowaniu Bytomskiej/A ronda w T G są niepotrzebne i kosztują więcej od sygnalizacji Świetlnej,
1 2
Taki sens by z dworca sie tyle nie wracac albo tyle isc na dworzec..
1 2
Jeżeli nie dało się wybudować zatoczek w miejscach, gdzie obecnie są przystanki, albo przenieść na Opolską, to mogli je całkiem zlikwidować. W miejscach, gdzie je zaprojektowano, są bez sensu.
4 3
Pomyślcie też o starszych mieszkańcach,dla nich nawet 500m to czasem maraton. Nie mam na mysli akurat tych,co dwa razy dziennie biegają po marketach i na msze.
1 0
Obecnie przystanki miały dobrą lokalizację gdyż były bliżej szkół,sądu i urzędu skarbowego. Po przebudowie będą bliżej dworca niż urzędów. Jak widać projektant nie podróżuje autobusem. Zmarnowana pod tym względem inwestycja z przebudową przestanków.