Budowa tunelu pieszo-rowerowego przy ul. Częstochowskiej w Tarnowskich Górach miała kosztować 11 mln zł. To już nieaktualne.
Przygotowując się do ogłoszenia przetargu na budowę tunelu Urząd Miejski w Tarnowskich Górach przygotował program funkcjonalno-użytkowy, który był konsultowany z koleją. Jednak gdy zwycięzca przetargu przystąpił do przygotowywania projektu budowli okazało się, że PKP wymaga, aby została ona posadowiona głębiej.
– Kolej zmieniła warunki techniczne na etapie projektowania. Gdyby nie zostały uwzględnione, wojewoda nie wydałby pozwolenia na budowę – mówi Bartosz Skawiński, wiceburmistrz Tarnowskich Gór.

Zgodnie z nowymi warunkami tunel ma zostać posadowiony o 75 cm głębiej niż wcześniej zakładano.
– Z tym wiązały się dodatkowe prace projektowe, zmiana technologii, zastosowanie innych materiałów – mówi wiceburmistrz Skawiński.
Pociągnęło to za sobą wzrost kosztów. Budowa tunelu z tego powodu będzie o 2 mln 860 tys. zł droższa.
Kolejny problem to drożejące materiały i koszty pracy. – W sprawie kosztów budowy tunelu nie padło jeszcze ostatnie słowo – mówi wiceburmistrz Skawiński.

Roboty przy budowie tunelu ruszyły w lipcu, Na zdjęciach wykonanych z drona widać, jak znaczne poczyniono postępy. Tunel, wybudowany równolegle do biegnącej pod wiaduktem kolejowym ul. Częstochowskiej, ma przejąć ruch rowerzystów i pieszych. Dzięki temu jezdnia zostanie poszerzona. Będzie bezpieczniej i dla kierowców, i dla rowerzystów, i dla pieszych, których teraz od ruchliwej, wąskiej drogi dzielą barierki o lekkiej konstrukcji.
Oświetlony tunel ma mieć 131 metrów długości, 4 metry szerokości i 2,5 metra wysokości.
Budowę prowadzi konsorcjum Primost Południe z Sosnowca i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Nowego Sącza.
Czytaj też:
Radzionków, Orzech. Mamy złe wiadomości. Dwaj mężczyźni nie żyją
Uwaga wypadek! Droga krajowa nr 11 już przejezdna
[ZT]37638[/ZT]
7 0
Firma z sosnowca i nowy sącz ? To chyba tylko kasa chca wyprowadzić ,obym się mylił
6 0
I to przez ten projekt dali tu tego ptaszka od tych dróg z sosnowca .
2 0
Jak to dali oni się sami ryją na te trony
2 0
to sciek !!!!!!!!!!
5 0
Czyli kolej to święta krowa, zmienia zdanie i nie ponosi kosztów🙁🙁🙁
2 3
To odpowiedzialne działanie PKP. Jeżeli fundamenty były za płytkie i projektant nie uwzględnił rzeczywistych warunków gruntowych to teraz konieczna jest rewizja projektu i dodatkowe nakłady. Jeżeli zaprojektowano tunel tak jak halę sportową czy przebudowy dróg w centrum miasta, to moglibyśmy w przyszłości mieć nie lada problemy, moze nawet katastrofę budowlaną. Może lepiej sprawdzić czy projekt był prawidłowy a nie od razu czepiać się PKP. Szukajcie winnych tam gdzie oni są.
3 0
Oczywiście, PKP PLK słynie w branży z skutecznego i efektywnego przygotowania i realizacji inwestycji.
Oczywiście piszę sarkastycznie. Trudno o drugiego tak nieefektywnego molocha, bezsensowne inwestycje, nieudolne zarządzanie, projekty z opóźnieniami po kilka lat.
5 0
Na banie ciacianie. Niech się burmistrz cieszy, że teraz a nie przy odbiorze coś ktoś sobie przypomniał. Zresztą nie wiadomo czy sobie nie przypomni