Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Daj bliskim chwilę,
którą zapamiętają
Kup prezent
Zamknij

Tarnowskie Góry. Krakowska nie dla niepełnosprawnych. Zakaz wjazdu

Jacek Tarski 06:44, 20.01.2023 Aktualizacja: 18:40, 23.10.2025
55 Zakaz wjazdu na ul. Krakowską. Fot. Alicja Jurasz Zakaz wjazdu na ul. Krakowską. Fot. Alicja Jurasz

Niepełnosprawnym nie wolno wjeżdżać na ul. Krakowską i Rynek w Tarnowskich Górach. Co z tego, że w centrum są siedziby wielu banków, apteki, sklepy. Nie wolno i już. W Krakowie też nie wolno.

Wjazdu na ul. Krakowską i Rynek w Tarnowskich Górach zakazują znaki zakazu ruchu z tabliczkami, że obowiązuje także (między innymi) osoby niepełnosprawne. – Gwarantuję, że żaden inwalida nie jeździł po centrum dla przyjemności – mówi mieszkaniec Tarnowskich Gór, posiadacz karty parkingowej, która, zgodnie z przepisami kodeksu drogowego, daje niepełnosprawnym pewne przywileje. 

Jeden z nich jest szczególny. To prawo do niestosowania się do niektórych znaków drogowych. Wśród znaków są m.in. zakaz ruchu i zakaz postoju. Kodeks zastrzega jednak, że korzystanie z przywileju jest możliwe tylko przy zachowaniu szczególnej ostrożności. 

W Tarnowskich Górach parkowaniem na zakazie postoju problemu raczej nie ma. Znaków zakaz postoju jest w mieście na lekarstwo. Problem z wjazdem do centrum jest jednak poważny.

– Raz na jakiś czas po prostu muszę pojechać do centrum. Jako niepełnosprawny nie mam wyboru, muszę wjechać na ul. Krakowską, Czy teraz będę płacił mandat? Co takiego się stało, że nagle pojazdy niepełnosprawnych okazały się problemem? – pyta czytelnik.

Zakaz na ul. Krakowskiej: chodzi o bezpieczeństwo? 

Joanna Czyżewska, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tarnowskich Górach tłumaczy, że zakaz poruszania się po ul. Krakowskiej i Rynku aut osób niepełnosprawnych spowodowany jest względami bezpieczeństwa. Dyr. Czyżewska mówi, że ruch tych aut był na tyle duży, że postanowiono zrobić z nim porządek. Niektóre parkowały tak, że przeszkadzały pieszym. Zdaniem dyrektor oznakowanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami.

Czy na pewno? Rozstrzygnięcie Trybunału Konstytucyjnego nr U4/14 w sprawie ograniczenia uprawnień osób niepełnosprawnych kierujących pojazdami do niestosowania się do niektórych znaków drogowych, dotyczących zakazu ruchu lub postoju jest jednoznaczne. Przepis ten jest niezgodny z konstytucją.

Trybunał orzekł, że władza wykonawcza nie ma prawa umieszczać na znakach drogowych tabliczki "Dotyczy także niepełnosprawnych". Uregulowanie jest także niezgodne z art. 8 ust. l prawa o ruchu drogowym przewidującym, że osoba niepełnosprawna legitymująca się kartą parkingową kierująca pojazdem samochodowym oznaczonym tą kartą, może nie stosować się do niektórych znaków drogowych dotyczących zakazu ruchu lub postoju.

Czytaj także:

Błoto na wybiegu dla psów. Urząd komentuje: zostanie wysiana trawa

[ZT]39729[/ZT]

 

(Jacek Tarski )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (55)

..

39 6

Porządek? Haha..Porządek to trzeba zrobić w ratuszu! Przy wyborach...

08:12, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Po wyborachPo wyborach

10 11

To pisowscy złodzieje beda siedzieć panie ładny jeden szczur juz uciekł za ocean

10:05, 20.01.2023

pozondek jestpozondek jest

0 0

Przeca wjyncy radnych jest z pelo na gorach ,loco tu chodzi.

17:53, 27.01.2023

Irek234Irek234

35 3

To może zrobić porządek z masą innych samochodów jeżdżących i parkujących na Krakowskiej? Nie chce mi się wierzyć, że wszyscy oni są do tego uprawnieni.
No tak, to za trudne. Najłatwiej dowalić niepełnosprawnym. Brawo UM. Brawo Joanna.

09:36, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

MmMmMMmMmM

16 0

Łatwiej pozorować działania przez wprowadzanie nowych ograniczeń niż egzekwować obowiązujące.
A zakaz dla niepełnosprawnych można nazwać tylko skandalicznym. Teraz zamknijcie Krakowską dla rowerów, wózków dziecięcych, rolek i hulajnóg. Z takimi urzędnikami jak Joanna Cz. to będzie nieustanne cofanie miasta w rozwoju.

16:04, 20.01.2023

@@@@

36 2

A komu przeszkadzają niepelnosprawni na Krskowskiej? Kto w Urzedzie lub MZuim podjął taką decyzj Na tej Krakowskiej mało co się dzieje wiec to chyba przerost formy nad treścią

10:46, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mietek1Mietek1

12 2

Odpowiadam: Joanna Czyżewska - kobieta, która w 100% odpowiada za tę decyzję.

16:07, 20.01.2023

@@@@@@@@@@

10 0

100% do kupy ze swoim guru Arkadiuszem Cz a wcześniej jeszcze z Piotrem Skrabaczewskim, to ten co teraz degraduje miejskie budynki . Troche go odsunęli bo mial złą prasę
Zaraz mu się rok karencji skończy i wypłynie.

17:43, 20.01.2023

tolerancyjnytolerancyjny

43 1

Tarnowskie Góry miasto nieprzychylne niepełnosprawnym !!??
A może niepelnosprawni są nieprzychylne jedynie duetowi Czech Czyżewska. Ich samochody przecież moga wjechać. Pana Koraba rower też

Ja się nie zgadzam .Mi nie przeszkadzają niepełnosprawni . Mi przeszkadzają nietolerancyjni urzędnicy i włodarze.

11:14, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiepełnosprawnyNiepełnosprawny

42 1

Informowałem się w Urzędzie Miejskim..z wietygidnegi źródła wiem że zakaz wydał Czech, bo przeszkadzały mu parkujące samochody osób niepełnosprawnych.
Więc Panie Czech!
Jest Pan zwykłym, nietolerancyjnym, i zadufanym w sobie urzędasem, z nikłym poczuciem przyzwoitości społecznej.
Życzę Panu żeby Pan nie musiał nigdy korzystać z takiej karty, rzeczonych przywilejów i bonusów !
Oby Pan jak najszybciej opuścił zacny gabinet włodarza i nie utrudniał swoimi *%#)!& i bezmyślnymi decyzjami życia mieszkańcom TG.
Passata zamiast pod urzędem proszę zaparkować gdzieś na parkingu miejskim i z buta z@pierd@lać do pracy sklepu czy apteki!
Hańba mieć takiego włodarza!!

11:27, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

arekarek

9 3

to typowy katol !

17:53, 20.01.2023

poco mzuim poco mzuim

32 0

To Dyrektorka Czyżewska jest największym niebezpieczeństwem dla mieszkańców. Jej inwestycje, decyzję doprowadzają do paraliżu miasta dla zdrowych a teraz niepełnosprawnych. Świadczą o tym wszystkie skargi do Rady Miejskiej których jest bardzo dużo. Niestety te skargi są zawsze odrzucane jako niezasadne przez nic nie rozumiejących Radnych..

11:58, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

GoscGosc

5 0

Są rozumni ale nie mają wspolczcia dla ludzi .

13:30, 21.01.2023

zakazzakaz

12 18

to se zróbcie dla krypto tęczowego jarosława z Żoliborza i jego sługusów (m.in z TG)!

12:47, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

fobia sie klaniafobia sie klania

0 0

Co tu ma Jaroslaw do tego.

17:14, 27.01.2023

Zbirmistrz Zbirmistrz

13 8

👹a co mi tam będą jeździć kulawi PO Krakowskiej a tym bardziej rynku.

13:16, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

O co tyle larma???O co tyle larma???

9 14

Przecież na Krakowskiej i tak nic się nie zmieniło... Jak auta jeździły tak jeżdżą , jak parkowały tak parkują :-) . A tak na marginesie to NASZ "reprezentacyjny" deptak powinien być deptakiem !!!. Chcesz podjechać pod samą aptekę to Masz do wyboru w TG mnóstwo innych :-)

14:05, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

HAHA HAHA

14 3

Aleś wymyślił!!!!. Niepełnosprawni wstaną z wózka i przeczołgają się po Krakowskiej , bo na wózku podjechać nie mogę. Bokiem przejadą uprzywilejowane służbowe samochody urzędu miasta i mzuim czy naczelnik Korab na swoim wypasionym rowerku. Niepełnosprawni mają takie samo prawo jak prawo niejakiej Joaśki, która im to prawo odebrała wieszając niepoważną, nieuprawnioną tablicę. Może jeszcze środki z mandatów pójdą na urzędnicze premie ???

14:39, 20.01.2023

Głos Promocji MiastaGłos Promocji Miasta

24 1

To ograniczenie na pewno nie sprzyja promocji turystycznego miasta. Przecież turyści to też niepełnosprawni na wózkach. A co z opiekunami tych osób mogą czy nie mogą? Promocja miasta do bani. Ale cóż się dziwić gdy naczelnik od promocji miasta Tarnowskie Góry skupia działania na zgłoszeniu swojej nominacji jako osobowości roku Dziennika Zachodniego z wskazaniem niewątpliwych ponadczasowych zasług- WEJŚCIE W SKŁAD ZARZĄDU LOKALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ MIASTA GWARÓW. Czy to nie wynikało wprost z jego obowiązków służbowych. Już jedna osoba na NIEGO zagłosowała . Ciekawe KTO? Istna kpina. Co się dziwić, robi to co jego szef. Ranking jest najważniejszy. Może niepełnosprawni mają na niego zagłosować? Szkoda, że nie można oddać negatywnego głosu. Już bym głosował.

15:01, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

ej glosej glos

11 1

A skąd wiesz, że Korab sam się zgłosił? Może ktoś sobie zrobił jaja i go zgłosił? Za jego niewątpliwe zasługi rw kategorii działalność spoteczna i charytatywna. Ciekawe czy udzial w tej organizacji dla pana naczelnika Koraba jest charytatywny i poza godzinami pracy?

15:53, 20.01.2023

Głos Promocji MiastaGłos Promocji Miasta

10 0

Rzeczywiście. Dziękuję za trafną uwagę. Logiczne, że Pan Korab mógł sam siebie nie zgłaszać do tego rankingu osobowości tym bardziej charytatywnej. Czytając nominacje pomyślałem że tak zgłoszona nominacja ze względu na swoją treść mogłaby pochodzić jedynie od niego samego https://dziennikzachodni.pl/p/kandydat/piotr-korab%2C3320623/. Nie pomyślałem, że ktoś sobie mógł z niego zrobić jaja. Jednak to, że jego działania dla promocji miasta są żadne w zakresie tolerancji osób z niepełnosprawnością to FAKT. Żaden szanujący się Naczelnik promocji miasta na głównej ulicy, deptaku turystycznego miasta, nie pozwoliłby sobie na powieszenie takiego badziewia.

16:34, 20.01.2023

Głos Promocji MiastaGłos Promocji Miasta

8 0

Tym bardziej dziwne by to było bo w tej kategorii konkuruje z Panią Gabrielą Kowalską prezes stowarzyszenia Serdeczni, Tarnowskie Góry, dla której problem osób z niesprawnościami jest bardzo ważny. Głos na Panią Gabrielę Kowalską, https://dziennikzachodni.pl/p/kandydat/gabriela-kowalska%2C3320619/ 👍👍

16:43, 20.01.2023

Tak jakTak jak

6 4

Zapis nie kradziono nawet za peo

15:38, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

JakJak

0 0

cos porwali to trza zglosic, niy wiysz kaj .

18:08, 27.01.2023

z niepełnosprawnościz niepełnosprawności

20 2

To rzeczywiście problem tego miasta. Ostatnio przyjechałem na groby bliskich Pod cmentarzami ( Anny, Józefa) nie ma kopert dla niepełnosprawnych. Potem w mieście też był problem zlokalizować takie miejsce. Odnoszę wrażenie, że Tarnowskim Górom nie pasują kalecy, niepelnosprawni. To miasto dla tych co mają wypasione rowery i służbowe limuzyny, siedzą we wnętrzach drogich kawiarni czy restauracji, korzystają co najwyżej ze schodów . Szkoda. Kiedyś było inaczej . Był szacunek do ludzi a nie zakazy przez ich niepełnosprawności.

15:44, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

W czym problem…W czym problem…

2 20

skoro „niepełnosprawny” nie jest w stanie dojść z ulicy Tylnej (a tam są wyznaczone miejsca) bądź z parkingu Tarmilo z powodu … (tu wpisz właściwa odpowiedz) to czy na pewno z uwagi na ww powód powinien wjeżdżać na ulice pełna przechodniów ?

19:07, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

chopchop

4 1

Jak nie było netu tylko rodzina i znajomi wiedzieli żeś *%#)!&

20:39, 20.01.2023

tg€€tg€€

8 0

Niech sobie Czech z Czyżewską oraz ich służbowe pojazdy pod Tarmilo parkują.
Ani Urząd ani Mzuim nie mają biur na Krakowskiej więc dlaczego im wolno?? Jakoś samochodów innego urzędu np starosty albo księdza proboszcza na tablicy nie wymieniono.
Tak, Orwellowski Zwierzęcy Folwark w Tarnogórskim Ratuszu i jak w przysłowiu Co wolno wojewodzie to nie tobie..



00:51, 21.01.2023

NiepelnosprawniNiepelnosprawni

6 0

Do w,, Czym Problem,,
Pisze Pan bzdury . Ulice pełne przechodniów są w Gwarki i przed świętami. A możliwość wjazdu na podstawie karty inwalidzkiej upoważnia osoby posiadające takowa do wjazdu na Krakowska i Rynek bo mają odpowiednie kwalifikacje . Nawet Policjanci z empatia reagują.I za to szacunek .Nie każą mandatem albo mandatem bo takie jest prawo .I Panu decydować? ,czy mogą ? A jeżeli nie to co? Zaturlac się bo wielmożny Pan ma kaprys ? Na spacer niech Pan się wybierze do parku w Reptach i to pieszo ,będzie zdrowo i daleko .Niech Pan zrezygnuje z samochodu i będzie o 1 miejce do parkowania więcej .Człowieku więcej zrozumienia ,czekam aż Pan będzie z tego udogodnienia korzystał .Ale chyba Pan HONOROWO odpuści .

15:10, 21.01.2023

Nigdy nie widziałam Nigdy nie widziałam

8 15

żadnej osoby na wózku wysiadającej z auta na Krakowskiej Larmo „cwaniaczków” chowających się za niebieska karteczką i naginających przepisy dla własnej wygody

19:36, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

AleksandraAleksandra

12 4

Każdy sądzi po sobie, to że nie widziałaś nie znaczy że takich nie ma, skoro maja karty to mogą, ty też możesz ale puknąć się w ten pusty łeb, bo gdyby by pełny choć w połowie nie powstał by twój wpis.

20:45, 20.01.2023

do ślepegodo ślepego

5 0

Niebieskie plakietki uprawniające do parkowania dla niepełnosprawnych wydaje komisja do spraw orzeczenia niepełnosprawnością przy Starostwie na Sienkiewicza.Na plakietkiach są aktualne zdjecia i nr decyzji o niepełnosprawności
Straż Miejska albo.Policja może to sprawdzić w każdej chwili. Używanie cudzych uprawnień jest karalne co najmniej 800zlotowym mandatem. Uznanie przez tarnogórskich urzędników tj. Czyżewska że nakaz został wprowadzony przed działaniami patologicznymi jest jedynie świadectwem ignorancji i przekroczenia prawa. Ani Urząd ani MZUIM nie mają swoich siedzib na Krakowskiej więc Czyżewska nie ma żadnego racjonalnego prawa aby udzielać pozwolenie do jazdy po Krakowskiej samochodów służbowym UM I MZ UIM. Dojazd ns Rynek i Piastowska możliwy jest innymi ulicami. A niepelnosprawni co jak co ale swoje prawa mają, nie mnniejsze niż tarnogórski Ratusz i. pożal sie boże Mzuim

01:48, 21.01.2023

brawo Olabrawo Ola

5 0

Dziękuję Ci Aleksandro, w imieniu wszystkich niepełnosprawnych...nawet tych co od dzisiaj Tarnowskie Góry będą omijać szerokim łukiem...na życzenie Urzędników Ratusza i Pani Dyrektor Czyżewskiej

01:52, 21.01.2023

Niepełnosprawny Niepełnosprawny

6 0

Pani Nino ,na wózku ani na kuli nie wysiada się z auta .? Pani Nino czy niepelnosprawnos to tylko wózek? Nie ma Pojęcia co określa zasady korzystania z tego przywileju .Chyba wiadomo jak trudno jest otrzymać rentę lub orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności .I o tym decyduje komisja lekarska, która na podstawie dokumentacji medycznej orzeka o tym czy grupa inwalidztwa się należy czy nie . Nie ma Pani Prawa decydować o tym kto może z tych przywilejów korzystać. Więcej zrozumienia a mniej jadu . Oby nie musiała Pani z tego korzystać .

14:36, 21.01.2023

Spaliny i hałas Spaliny i hałas

10 2

nie pochodzą z aut niepełnosprawnych... Wiec popieram postulat wjazdu tylko takich aut na krakowska rynek oraz pod drzwi atrybutów unsesco gdyż takie udogonienia są postulowane przez większość komentujących na gwarku A ludzie w komentarzach mają rację i ludzi trzeba słuchać

21:13, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Boss Boss

11 8

W Urzędzie pracują sami pisowscy pajace totalna pisowska patologia.

21:35, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

ktosktos

1 0

Wrecz przeciwnie totalna opozycja pracuje. Wujek Gogle ci podpowie.

18:00, 27.01.2023

PaczaPacza

2 15

Ci ,, niepełnosprawni inwalidzi,, są całkiem sprawni.
Popieram decyzję 👍

22:32, 20.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do PaczusiaDo Paczusia

6 1

Żal mi Cię Paczu.
Obyś nigdy nie miał podstaw i nie otrzymał niebieskiej plakietki ze swoim własnym zdjęciem do umieszczenia za szybą swojego samochodu.
Chociaż, może dobrze by było abyś poczuł smak niepełnosprawności.
to by Cie powstrzymało do.pisania takich bredni. Idż z Czyżewską Czechem i Korabem na piwo, tylko uważajcir aby was. służbowa bryka urzędu miasta nie przejechała na Krakowskiej








00:38, 21.01.2023

blueblue

13 0

Niebieskie plakietki uprawniające do parkowania dla niepełnosprawnych wydaje komisja do spraw orzeczenia niepełnosprawnością przy Starostwie na Sienkiewicza.Na plakietkiach są aktualne zdjecia i nr decyzji o niepełnosprawności
Straż Miejska albo.Policja może to sprawdzić w każdej chwili. Używanie cudzych uprawnień jest karalne co najmniej 800zlotowym mandatem. Uznanie przez tarnogórskich urzędników tj. Czyżewska że nakaz został wprowadzony przed działaniami patologicznymi jest jedynie świadectwem ignorancji i przekroczenia prawa. Ani Urząd ani MZUIM nie mają swoich siedzib na Krakowskiej więc Czyżewska nie ma żadnego racjonalnego prawa aby udzielać pozwolenie do jazdy po Krakowskiej samochodów służbowym UM I MZ UIM. Dojazd ns Rynek i Piastowska możliwy jest innymi ulicami.
Fakt. Tarnowskie Góry za obecnych rządów stało się nieprzyjazne niepełnoprawnych .Niestety






00:19, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

O ile pamietamO ile pamietam

4 6

PiS w Sejmie walczył z niepełnosprawnymi

07:38, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

zlezle

1 0

Nic niepamietasz.

17:55, 27.01.2023

Nareszcie! ZieloneTGNareszcie! ZieloneTG

2 12

Oby władze nie ulegly i pogoniły auta z centrum Nie raz widziałam nieporadne wjazdy i slalom autem wśród matek z dziećmi w wózkach Zdecydujmy się - albo Krakowska ma przyciągać i być kiedyś deptakiem albo nic nie róbmy i serwujmy dalej bylejakość i rozjeżdżajmy sie autami Ps w TG nie brakuje aptek z wiele dogodniejszym dojazdem bo jak czytam to jest kluczowy problem

08:08, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Gość Gość

10 1

Z tych aptek korzystają niepełnosprawni inwalidzi . W aptece na Krakowskiej koszt jednego leku jest tańszy o 30.00zl ,w skali m-ca na receptach można zaoszczędzić do 70 zł. Mając 1200 emerytury to znaczącą kwota . I tego Pan zazdrości ? i ma Pan podstawy żeby zabronić wjazdu w pobliże ? A proszę mi powiedzieć gdzie na Krakowskiej jest zieleń ? Ile aut ze znakiem niepełnosprawny stoi na Krakowskiej i przeszkadza w poruszaniu się przechodniom? Widzę że jest Pan bardzo nieczuły na ból i krzywdę ludzką .Czy niepełnosprawność to brak kończyn i wózek ? Mamy szczęście że ktoś taki nie decyduje o przyznaniu takiego prawa . Jest Pan bez empatii i chce pan zabronić ludziom przynajmniej z takiej możliwości .

14:19, 21.01.2023

#gość#gość

2 1

Pań Burmistrz i Czyżewska nie muszą liczyć każdej złotówki wydanej w aptece na lekarstwa. Podpierają swoje widzimisie sobie wymyślonym prawem.
Zero wiedzy, zero empatii. pełna ignorancja. To ostatni wizerunek tego pięknego starego miasta

16:56, 21.01.2023

NinaNina

3 10

Dobrze ,że niepełnosprawni nie wjeżdżają na Krakowska bo ich jest mnóstwo co drugi samochód ze znaczkiem a pieszo takiego dogonić nie mozna a wielce niepełnosprawny.Tylko na wózku to są niepełnosprawni

12:14, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

rewarewa

7 0

Chyba ktos pomylil miasta i ulice. Ani Urząd ani MZUIM nie mają swoich siedzib na Krakowskiej więc Czyżewska nie ma żadnego racjonalnego prawa aby udzielać pozwolenie do jazdy po Krakowskiej samochodów służbowym UM I MZ UIM. Dojazd ns Rynek i Piastowska możliwy jest innymi ulicami. A niepelnosprawni co jak co ale swoje prawa mają, nie mnniejsze niż tarnogórski Ratusz . Niestety

14:00, 21.01.2023

ZbigniewZbigniew

3 10

Przecież Krakowska i Tylna są bardziej zapchane niż obwodnica miasta idąc trzeba mieć oczy w koło głowy i o czym mowa gdzie służby?

12:18, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

krakkrak

5 2

Pan Zbyszek był chyba ostatnio na Marszałkowskiej w Warszawie. Coś mu się pomieszało. To nie ta ulica, nie to miasto nie ta gazeta do komentowania

14:03, 21.01.2023

promocjapromocja

8 4

Ten zakaz to sukces promocji turystycznego miasta gwarków. Nominacja dla urzednikow Urzedu Miasta i MZUIM w rankingu jak można
zniszczyć wizerunek otwartego na turystów i tolerancyjnego miasta Unesco

14:23, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

A w kołobrzeguA w kołobrzegu

11 2

W Kołobrzegu pani prezydent potrafiła przeprosić. Ciekawe. czy doczekamy się na przeprosiny burmistrza Arkadiusza Czecha

https://szczecin.tvp.pl/49558093/kontrowersyjny-znak-w-kolobrzegu-zakaz-wjazdu-dla-niepelnosprawnych

16:04, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dura lex, sed lex??Dura lex, sed lex??

10 2

Polecam stanowisko wyjaśnione już wielokrotnie w tym temacie (Gazeta Prawna). Pani Dyrektor Czyżewska kolejny raz pokazała że nie zna ustawy prawa o drogach publicznych i podstawowego dokumentu jakim jest nasza Konstytucją. Do tego jej stanowisko naraża na utratę wizerunku naszego miasta i co najmniej śmieszność dla poziomu kompetencji osób zaufanych. Dura lex, sed lex...tzn absolutna nadrzędność norm prawa, zgodnie z którą należy bezwzględnie stosować się do przepisów ustawy niezależnie od ich uciążliwości oraz konsekwencji dla zobowiązanego.

https://www.rp.pl/prawo-drogowe/art5700091-tabliczki-dotyczy-takze-niepelnosprawnych-lamia-konstytucje

16:25, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

mała dygresjamała dygresja

11 2

Ostatnio widać, że Burmistrz Czech czymś sobie nagrabił, wszystko ostatnio wraca z personalnymi zarzutami na niego. Cokolwiek w mieście nie wyjdzie winny jest burmistrz. Jest tak od jakiegoś czasu. Widać że. ludzie mają Go i jego rządów już dość. Powinien się zastanowić i wyciągnąć wnioski. Niewiem czy nie jest za późno
Gdyby szanował swoich wyborców, mieszkańców to nie miałby takiej złej prasy. Ludzie widzieliby jakieś okolicznosci łagodzące. Coś mało jest logicznych argumentow w obronie Burmistrza . Hmmm....Jakoś mi Go nie żal. A może się mylę?

23:58, 21.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

InwalidaInwalida

7 1

Proszę o informację, ile potrąceń przechodniów ,lub innych wypadków spowodowanych przez samochody kierowane przez inwalidów ? To wystarczy tylko aby Straż Miejska zajęła się kontrolą samochodów które nie mają takich uprawnień . W Naszym mieście na palcach można policzyć miejsca parkowania dla inwalidów. Pytam ,po co nam te uprawnienia , skoro komisja do spraw orzecznictwa przyznaje nam takie prawo a urzędnicy miasta nas go pozbawiają ? Gdzie zrozumienie dla tej grupy osób ? Nie gryzie Was sumienie ?
Żeby kogoś gryzło to trzeba je mieć .

19:32, 22.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

urzednikiurzedniki

1 0

Przeciez ministerstwo wyciaga reke dla niepelnosprawnych co tu sie drukuje.

17:06, 27.01.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%