Przebieg drogi ekspresowej S 11 wciąż wzbudza emocje. Prezydent Piekar Śląskich Sława Umińska-Duraj rozmawiała w tej sprawie z premierem Mateuszem Morawieckim. Swoje stanowisko przedstawia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wstępnie wybrany wariant przebiegu S11 nie podoba się m.in. włodarzom Piekar Śląskich.
„Wybrany wariant ma być jedynie szybki i spektakularny z punktu widzenia krajowego. Dla lokalnego samorządu, mieszkańców i przedsiębiorców to całkowita katastrofa. Ruch tranzytowy i lokalny, prowadzony przez DK 88 i DK 94, dalej al. Jana Nowaka Jeziorańskiego oraz ul. Podmiejską i K. Miarki trafi bezpośrednio na ul. Bytomską w Piekarach Śląskich, do centrum miasta” – przekonują piekarscy samorządowcy.
– Liczę że premier Morawiecki dogłębnie przyjrzy się sprawie i wsłucha się w głos lokalnej społeczności – mówi Sława Umińska-Duraj.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podkreśla, że projektowanie przebiegu S11 od granicy województw śląskiego i opolskiego do Piekar Śląskich jest ogromnym wyzwaniem.
GDDKiA podkreśla, że przy projektowaniu uwzględniono głosy mieszkańców. Jej przedstawiciele wspominają m.in. o zmianach w Tworogu i Świerklańcu.
GDDKiA informuje, że dla odcinka południowego S11 pomiędzy Małą Panwią a Piekarami Śląskimi wybrano wariant II przebiegu trasy. Na przeważającej części odcinka przez Krupski Młyn, Tworóg i Tarnowskie Góry drogę poprowadzono przez las.
Mają tam powstać węzły Tworóg (połączenie z DW907) i Tarnowskie Góry Zachód (połączenie z miastem przez odcinek projektowanej drogi gminnej o długości 3,7 km).
Dalej S11 ma biec przez przez gminę Świerklaniec, gdzie zaprojektowano węzeł Tarnowskie Góry Wschód na połączeniu z DK 78 (ul. Główna).
W Piekarach Śląskich zaprojektowano węzeł Radzionków - połączenie z DW 911 (ul. Bytomską) oraz szereg przejazdów nad drogami krzyżującymi się.
Koniec trasy biegnie w śladzie DW 911 i kończy na węźle Piekary Śląskie. Na razie nie zdecydowano, jak dokładnie ma wyglądać ten węzeł.
Kolejny krok to załatwienie wszystkich formalności związanych z wydaniem tzw. decyzji środowiskowej. Na tym etapie mieszkańcy też będą mogli składać uwagi i wnioski.
Czytaj też:
Droga ekspresowa S11. Odetnie Pniowiec od Strzybnicy, czy nie?
Posłowie pomagali, czy tylko udawali?
[ZT]42102[/ZT]
Olo20:59, 16.06.2023
12 0
Kurła ta droga nigdy nie powstanie. Najpierw to własnie piekary lobbowały za takim przebiegiem ( min Polaczek ) a teraz jednak nie chca. To nie sa klocki ktore mozna przekladac. Najlepiej zrobmy ta droge przez TG i dalej do A1 w zabrzu !! 20:59, 16.06.2023
olo209:03, 17.06.2023
1 9
Mój ojciec był traktorzystą w PGRze. Ja jestem oświeconym Europejczykiem i zbieram szparagi za ojro w Niemczech . Popieram pana Tuska 😂aby namiestnikowi się nisko kłaniać Ciemny lud rozumie? A drogę przez rynek poprowadzić odnogę krakowską i bytomską ku obwodnicy .
09:03, 17.06.2023
Socjopatolog08:12, 18.06.2023
1 2
stop betonowaniu miasta. T gory mają ekologiczny wezel kolejowy i na nim powinno oprzec próby rozwoju. dodatkowo aktualną drogę nr11 należy zamienić w *%#)!& a ludzi mieszkających w jej obrębie powinno się przesiedlić do apartamentowców oddalonych od tras gdyż nikt nie powinien być skazany na gechenne mieszkania przy drodze. 08:12, 18.06.2023
"eko-logia&13:53, 20.06.2023
0 0
Powycinajmy cały zalew, co się ograniczać ?
Beton, asfalt, Biedronki, a mieszkańcy jak chcą zieleni to niech sobie w doniczkach na balkonie sadzą...
13:53, 20.06.2023