Poseł Łukasz Ściebiorowski z Piekar Śląskich złożył w Sejmie interpelację do ministra infrastruktury. Zadał pytania dotyczące budowy drogi ekspresowej S11 i jej połączenia z A1 oraz drogami lokalnymi.
Poseł zwracał m.in. uwagę, że samorządy Piekar Śląskich i sąsiednich gmin opiniują negatywnie warianty nr 1 i 2 węzła A1/S11. Samorządy boją się, że będą gigantyczne korki.
Dlatego stawiają na wariant nr 3, z zastrzeżeniem, aby w kierunku Bytomia możliwy był wjazd na ekspresówkę z ul. Podmiejskiej i Miarki.
W odpowiedzi ministerstwa nie ma wiele konkretów. Czytamy, że dotychczasowe analizy dotyczące zakończenia drogi ekspresowej S11 na węźle Piekary Śląskie pokazały, że żaden z trzech wariantów nie zapewni pełnej przepustowości.
Dlatego sprawa jest otwarta. Na razie zajmuje się nią Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. To właśnie RDOŚ zatwierdzi ostateczny przebieg ekspresówki. Chodzi zarówno o odcinek od województwa opolskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór, jak i samą obwodnicę.
Jest natomiast zielone światło ministerstwa dla drogi dla pieszych i rowerzystów na wysokości skrzyżowania ul. K. Miarki i Podmiejskiej w Piekarach oraz dla połączenia rowerowego i pieszego ul. Bytomskiej z drogą wojewódzką nr 913. Z zastrzeżeniem, że te sprawy mogą „być przedmiotem analizy”.
Nie brak jednak i negatywnych odpowiedzi. Ministerstwo jest na nie, jeżeli chodzi o budowę przedłużenia ul. Starej w Piekarach Śląskich oraz wydłużenie S11 na południe od autostrady A1 w kierunku Bytomia.
- Z pewnością temat wymaga dalszej uwagi ze strony samorządów i mojej, jako posła – zaznacza Łukasz Ściebiorowski. Chodzi o to, by budowa S11 i jej połączenia z drogami lokalnymi nie utrudniła rozwoju Piekar Śląskich, Bytomia i sąsiednich miejscowości.
Czytaj też:
Pędził setką ul. Roździeńskiego. Stracił prawo jazdy
Studniówka Gastronomika z Tarnowskich Gór. Pięknym...
Przebudowa DK 94. Zamiast parkingu zatoka autobusowa
[ZT]48137[/ZT]
Mieszkaniec21:28, 19.02.2024
W Piekarach przy obwodnicy zachodniej budowane są domy tuż przy planowanej S11. Czy kupujący są informowani , że będą mieć za oknami 4 pasmową drogę szybkiego ruchu ? 21:28, 19.02.2024
Gaxy06:00, 20.02.2024
Drogi ekspresowe od zawsze miały służyć do tranzytu i jako obwodnice. Ta droga miał łączyć się A1 i S1 w Pyrzowicach. To miał być północny kawałek obwodnicy Górnego Ślaska. Kto wpadł na pomysł żeby skończyć ją w Piekarach? Znajdźcie pomysłodawcę i nich z własnej kieszeni poprawi ten bajzel który wyniknie jak tranzyt od strony Poznania będzie lądował w Piekarach. 06:00, 20.02.2024
miejscowy08:53, 20.02.2024
Tarnogórski wariant niebieski może dobry dla Pniowca i Strzybnicy ,ale fatalny dla Lasowic .Myślę ,że Nakło też woli przebieg czerwony😮 08:53, 20.02.2024
Miejscowy08:58, 20.02.2024
Tarnogórski wariant niebieski może dobry dla Strzybnicy i Pniowca ,lecz fatalny dla Lasowic. Myślę mieszkańcy Nakła, też optują za przebiegiem czerwonym. 08:58, 20.02.2024
Misiek17:35, 20.02.2024
S11 wpięta do wezła A1 w Piekarach Śląskich to poroniony pomysł. Tak naprawdę puszczając tę drogę do Piekar nie ma możliwości ominąć zakorkowanie tego węzła i okolicznych terenów, więc sporo osób zjedzie sobie wcześniej na Radzionków i ominie ten problem tym samym korkując Radzionków, który nie ma pełnej obwodnicy.
17:35, 20.02.2024
Misiek 18:51, 20.02.2024
0 0
Zmień nick to nie jest mój wpis
Prawdziwy Misiek. 18:51, 20.02.2024