Kultowy autobus linii 820, zwany studencką limuzyną z Tarnowskich Gór do Katowic, zniknie z rozkładów jazdy. Zastąpi go nowa, metropolitarna linia M3. Tarnowskie Góry doczekają się też szybkiego połączenia z Gliwicami.
Skrócony czas przejazdu między miastami i większa częstotliwość odjazdów – autobusy będą kursowały częściej, na wybranych odcinkach co 15 minut. To główne założenia linii metropolitarnych, które planuje w tym roku uruchomić Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Mają być alternatywą dla ruch samochodowego.
– Dla przykładu, uruchomione zostanie przyspieszone połączenie pomiędzy Tarnowskimi Górami i Gliwicami, którego dotychczas nie było, a na odcinku Katowice – Gliwice skróci się czas przejazdu o ponad 10 minut – mówiła Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitarnego.
Szybkie połączenie do Gliwic zwane M14 (Gliwice-Zbrosławice-Zabrze-Bytom-Tarnowskie Góry-Świerklaniec-Bobrowniki-Ożarowice) to nie jedyna rewolucja dla Tarnowskich Gór. Z rozkładów zniknie linia 820, zastąpi ją M3, na tej samej trasie (Tarnowskie Góry-Bytom-Chorzów-Katowice). Z kolei linię 94 zastąpi M102 (Tarnowskie Góry-Radzionków-Bytom).
– O linię M14, jako łączącą Tarnowskie Góry z Gliwicami, zabiegaliśmy od lat. Będzie to linia o charakterze przyspieszonym, umożliwiająca w miarę szybki i częsty dojazd do Gliwic, zwłaszcza w szczytach komunikacyjnych. Zastąpienie linii 820 metropolitalną M3 oraz linii 94 przez M102, a także nowa linia M107, polepszą ofertę komunikacyjną Tarnowskich Gór. Co ważne – planowane projekty zmian były poprzedzone badaniami, prowadzonymi wśród pasażerów przez ZTM – mówi burmistrz Tarnowskich Gór, Arkadiusz Czech.
Prace nad projektem linii ZTM rozpoczął na przełomie marca i kwietnia 2019 roku. W pierwszym etapie, 5 kwietnia zostaną uruchomione linie podstawowe, które będą obsługiwać duże miasta. W kolejnym etapie, planowanym do uruchomienia w połowie tego roku, wyjadą autobusy linii uzupełniających, integrujące obszary metropolii. W ostatnim z etapów wyjadą na trasy linie, których celem będzie zwiększenie dostępności do wszystkich wcześniej wprowadzonych linii. W przypadku Tarnowskich Gór i innych gmin powiatu w grę wchodzą II i III etap. To największe wdrożenie takich linii w Polsce.
[ZT]29990[/ZT]
8 3
a co z Kaletami?
11 5
pod spych, zburzyć zaorać las posadzić 🤣
11 0
to trzeba wpierw z Burmistrzem chyba pogadać bo trzeba kasę na to wyłożyć.
7 3
Sądząc po ilości drzewostanu otaczającego Kalety, już wcześniej ktoś wpadł na pomysł z zaoraniem i teraz po prostu jakoś znowu probujemy się przedrzeć do cywilizacji ;)
2 0
A co ma być Kalety są.
9 4
I nowe stołki taka to zmiana
13 1
Czyli zmieni się numeracja dawniej pamiętam zamiast 820 było 1.
8 1
Jeszcze było A ale nie pamietam czy przed czy po 1
11 0
była 1, potem A, potem 820 (kiedyś na "1" jeżdził kremowy ogórek z przyczepą)
14 0
Zupełnie nie rozumiem dlaczego zmieniać tak radykalnie numery linii kursujące po tym samym (lub bardzo podobnym) kursie. Ludzie są już do nich przyzwyczajeni od lat. Można by przykładowo dodać tylko "M" przed 820, jeżeli autobus będzie kursował po tej samej trasie. Sam jeżdżę samochodem, ale nie zazdroszczę bałaganu jaki pojawi się po zmianach.
3 0
A skad wiesz ze pojedzie dokladnie ta sama trasa ? A moze nie bedzie zatrzymywal sie na wszystkich przystankach ? I z tego co czytalem to tak wlasnie ma byc ! Po to ma byc tzw metrem aby zasuwac jak najszybciej a nie stawac prawie tak samo jak 19.
7 4
Kalety ? ...niestety...
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gwarek.com.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz