W połowie maja odbyło się spotkanie poświęcone budowie ścieżki rowerowej nad zalew Nakło-Chechło. Ma biec wzdłuż drogi wojewódzkiej 908. O tym, czy powstanie, zdecydują zarząd i sejmik województwa.
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego zorganizowano spotkanie poświęcone budowie ścieżki wzdłuż DW 908. Wziął w nim udział m.in. burmistrz Arkadiusz Czech, jego zastępca Bartosz Skawiński, marszałek województwa Jakub Chełstowski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Tabor.
Na spotkaniu ustalono, że ZDW w Katowicach wykona oceny warunków niezbędnych do wykonania drogi dla rowerów wzdłuż DW 908.
- Taka ocena wymaga czasu. Trzeba dokonać analizy własności gruntów. Na tak długim odcinku prawdopodobnie nie zawsze pas drogowy będzie na tyle szeroki, by zmieścić drogę dla rowerów. Nie wykluczamy, że jest — ale wymaga to sprawdzenia. Trzeba także oszacować koszty, co wymaga zbadania dokładnej topografii terenu. Na koszty wpłynąć może np. konieczność wykupienia gruntu, potrzeba budowy lub przebudowy przepustów itp. oraz kolizja z istniejącą infrastrukturą, taką jak przystanki i ich wiaty, przejścia dla pieszych, zjazdy do posesji itp. - tłumaczy Ryszard Pacer, rzecznik ZDW w Katowicach.
Dodaje, że dopiero po wykonaniu analizy ZDW może przedstawić zarządowi województwa koncepcję budowy ścieżki rowerowej z wnioskiem o przydział funduszy na projekt. Zarząd województwa może uwzględnić propozycje w planie rzeczowo-finansowym, a wtedy ZDW ma zielone światło do ogłoszenia przetargu. Projekt to początek, potem kolejna procedura będzie dotyczyć samej budowy ścieżki.
Kto sfinansuje budowę ścieżki rowerowej nad zalew Nakło-Chechło?
- ZDW w Katowicach nie może starać się o dotacje. Nasz budżet jest fragmentem budżetu samorządu województwa śląskiego. Wszystkie ustalenia w tym zakresie czyni zarząd województwa i sejmik. Jeśli władze miasta, czy powiatu chciałyby przeznaczyć jakieś kwoty na współfinansowanie takiej inwestycji, muszą podpisać zawsze porozumienie z władzami samorządu województwa - wyjaśnia Ryszard Pacer.
Czytaj także:
Miasto zamontowało płot. Mamy przefrunąć?
Radzionków. Kradną pomidory, rzodkiewkę i rabarbar
[ZT]41807[/ZT]
Walery07:56, 30.05.2023
5 3
Ta ścieżka powinna powstać jako pierwsza, to bardzo popularny kierunek wypadów rowerowych, nie tylko nad zalew. 07:56, 30.05.2023
tarnogużanin08:35, 30.05.2023
9 4
zaden szanujacy sie rowerzysta nie bedzie mial ochoty pedalowac wzdluz halasliwej cuchnacej spalinami trasy. tego rodzaju sciezki nalezy budowac raczej wzdluz lini kolejowych lub projektowac od zera. 08:35, 30.05.2023
Olo10:05, 30.05.2023
8 2
Analiza potrwa jakieś 25 lat. 10:05, 30.05.2023
tom22:19, 30.05.2023
1 0
tylko nic nie mówcie w Katowicach ze macie ścieżki na Os Przyjaźń bo jak to zobaczą to nigdy nie dadzą wam zgody na wybudowanie
22:19, 30.05.2023