Jarmarków świąteczne przenoszą się do sieci. Organizatorzy mają różne pomysły na ich formę, ale łączy je jedno - można tam znaleźć ciekawe pomysły na niebanalne prezenty. A przy okazji – pomóc innym.
W Tarnowskich Górach od 1 grudnia rusza Srebrny Bazar. Wirtualny prezentownik ma promować marki z Tarnowskich Gór i okolic. Jak zapowiadają organizatorzy wizualnie akcja będzie nawiązywać do kalendarza adwentowego, w którym zamiast czekoladki, zainteresowani znajda firmę, twórcę lub artystę. Wśród propozycji znajdą się m.in. odzież i dodatki, wystrój wnętrz, usługi, ale to nie wszystko. Będą marki dobrze znane w mieście i nowe firmy.
Srebrny Bazar będzie odbywał się on-line. Publikacje będą dostępne na profilu organizatora (Żywe Srebro Festiwal), dedykowanym wydarzeniu na Facebooku oraz specjalnie stworzonej platformie, która zrzeszy wszystkich wystawco?w. Będzie połączony z akcją charytatywną. "Jesteśmy grupą non profit i nie pobieramy opłat za organizację wydarzenia. Jednak symbolicznego "wykupienia" stoiska wystawcy dokonają przez wpłatę? na rzecz Mikołajka Stilera, trzylatka z Tworoga, ktoóry urodził się z wadą serca HLHS, czyli jedną komorą serca. Firmy zareagowały na pomysł jednogłośnie: stajemy się świętym Mikołajem dla Mikołajka. Każdego dnia internetowa zbiórka pieniędzy będzie promowana na stronie wydarzenia. Każdy będzie mógł wesprzeć leczenie i rehabilitację chłopca" – informują organizatorzy.
Wydarzenie potrwa od 1 do 24 grudnia, dzięki wirtualnej formie każdy może dołączyć w dowolnym momencie.
Tradycyjny jarmark w sieci
Na wirtualny jarmark bożonarodzeniowy zaprasza Stowarzyszenie Nasz Samorząd. Celem jest zebranie przedsiębiorców w jednym miejscu – na stronie internetowej www.jarmarkswiatecznytg.pl, która dostępna będzie przez cały grudzień. Będzie można zakupić ozdoby, prezenty, zamówić catering na święta. Jak mówi koordynująca projekt Monika Domagalik zainteresowanie jest spore i jest jeszcze kilka dni, żeby się zgłosić.
– Spory odzew jest od restauracji. Jarmarki opierają się głównie na rękodzielnikach, ale postanowiliśmy rozszerzyć ofertę i dać szansę gastronomii. W ciężkich czasach dla branży mają szansę zaproponować klientom wigilijne menu lub kosze świąteczne – mówi.
Monika Domagalik przekonuje, że dwa internetowe jarmarki świąteczne w Tarnowskich Górach nie są dla siebie konkurencją. – Im więcej propozycji tym lepiej. Nasze projekty mają inną formę i charakter. My bardziej nawiązujemy do tradycyjnego jarmarku, Srebrny Bazar do kalendarza adwentowego. Chcemy i będziemy się uzupełniać – podkreśla.
Przez najbliższe dni można jeszcze się zgłaszać, wysyłając e-maila na adres: [email protected]. Organizatorzy proszą o przesłanie zdjęcia z ofertą świąteczną: menu lub produktu, link do strony internetowej lub profilu, numer telefonu kontaktowego, krótki opis oferty, sposób dostawy produktów: odbiór osobisty, wysyłka, dowóz.
Kiermasz w sieci dla Mai
W tym roku nie odbędzie się w Krupskim Młynie kiermasz świąteczny dedykowany Mai Rachwalskiej z Kotów. Dziewczynka choruje na zespół Retta. Impreza co roku biła rekordy frekwencji i urzekała atmosferą. Była też okazją, żeby zebrać pieniądze na kosztowną i bardzo potrzebną dziewczynce rehabilitację. Z początkiem grudnia rusza Charytatywny Bazarek – Kiermasz Majeczki On-line. "Każdy z was będzie mógł wystawić swoje ozdoby świąteczne, przedmioty oraz usługi w formie voucherów – idealne na prezent pod choinkę. Mamy nadzieję, że w ten sposób pomożemy wam, jak co roku, ozdobić wasze domy pięknymi ręcznie wykonanymi ozdobami, pomożemy także w zakupie idealnych prezentów dla bliskich, a wy pomożecie nam zebrać pieniądze na sprzęt, który chcemy niebawem zakupić Mai" – piszą rodzice dziewczynki. Kiermasz będzie miał formę otwartej grupy na Facebooku, gdzie każdy będzie mógł publikować posty z ofertami.
[ZT]28789[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz