Zamknij

Tarnogórzanin kilka razy miał problem z dojazdem komunikacją miejską. Zawiodła także komunikacja z dyspozytorem. Teraz krytykuje ZTM

61%
19%
14:58, 03.02.2021 ok. 1 min. czytania
4 Fot. Weronika Herzog Fot. Weronika Herzog

- Jednego dnia wracałem z GCR "Repty" około godziny 12, a drugiego czekałem na dworcu wcześnie rano i ani razu nie doczekałem się na autobus przyjeżdżający zgodnie z rozkładem jazdy. Pogodę mamy jaką mamy i jestem to w stanie zrozumieć, ale nie rozumiem, dlaczego dyspozytor ZTM nie jest w stanie udzielić potrzebnych informacji. Za czasów MZKP Tarnowskie Góry było o wiele lepiej – mówi czytelnik.

Mróz i opady śniegu, które z kolei przekładają się na trudne warunki na drogach, nie ułatwiają życia kierowcom oraz pasażerom komunikacji miejskiej. Mieszkaniec Tarnowskich Gór, który porusza się autobusami po mieście twierdzi, że w ostatnich dniach miał problem z odjazdami autobusów wg rozkładów. Aby zasięgnąć informacji, zadzwonił do dyspozytorni Zarządu Transportu Metropolitarnego. Problem w tym, że nie powinien tam dzwonić – tłumaczy Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. I jak dodaje, pasażerowie w takich przypadkach powinni dzwonić pod numer 800 16 30 30, czyli na infolinię. Dyspozytor jest w kontakcie z przewoźnika, którzy zgłaszają problemy na trasie. Następnie z dyspozytorni informacje przekazywane są na infolinię, z której powinni korzystać pasażerowie.

Pasażerowie, którzy posiadają także stały dostęp do internetu, mogą sięgnąć do mediów społecznościowych. Dyspozytor na bieżąco na facebookowym koncie pod nazwą Zarząd Transportu Metropolitarnego – ALERT udostępnia informacje o opóźnieniach. O problemach na drodze informuje również mieszczący się na tarnogórskim dworcu autobusowym Punkt Obsługi Pasażera (32 384 66 28).

- W ubiegłym roku w Tarnowskich Górach połączyliśmy Punkt Obsługi Pasażera z Punktem Obsługi Klienta, co oznacza, że można w takim miejscu załatwić więcej spraw i uzyskać więcej informacji. Dodatkowo na przełomie października i listopada włączono do systemu tablice elektroniczne, na których wyświetla się rzeczywisty czas odjazdów autobusów – dodaje Wawrzaszek.

Przypomnijmy, że od 2019 roku KZK GOP, MZK Tychy i MZKP Tarnowskie Góry tworzą powołany dwa lata wcześniej Zarząd Transportu Metropolitarnego. Poza Punktem Obsługi Pasażera na dworcu nie ma już innych biur. Zostały one przeniesione do Katowic.

 

(W.H.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 7%
nie podoba mi się 61%
śmieszne 13%
szokujące 0%
przykre 0%
wkurzające 19%
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze [4]

komentarz(4)

Ałła PugaczovaAłła Pugaczova

10 3

Taka centralizacja + katowicocentryzm są po prostu absurdalne.

15:49, 03.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PasażerPasażer

3 1

Kuriozum!

22:05, 03.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TtTt

5 0

Linie obsługiwane przez firmy prywatne , kierowcy to głównie Ukraińcy i Gruzini to poprostu wolna amerykanka - kierowcy jeżdżą jakby wczoraj dostali prawo jazdy

22:19, 03.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PewniePewnie

2 3

A jeszcze lepiej było za komuny, śnieg do kolan, mróz ,ślisko ale koleś dzwoni z donosem , bo on to rozumie,ale nie moze tak być ,że JEGO bus się spóźnił. Takie niby postępowe te Tarnowskie, że do unii ,że brak granic , ale w praktyce to już średnio wychodzi.

04:16, 04.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%