Pozycjonowanie to określenie, które ma dosyć szeroki zasięg, odnosi się do wielu branż, jednak to marketing poświęca mu najwięcej uwagi. Mowa tu zarówno o tradycyjnych strategiach marketingowych, jak i tych bardziej nowoczesnych, realizowanych w Internecie, czyli pozycjonowanie SEO/SEM. Czym więc jest pozycjonowanie i jakie ma ono znaczenie właśnie w kontekście pozycjonowania stron internetowych?
Na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania mają wpływ czynniki związane z działaniem serwisu i jakość treści (czynniki on-site), a także z popularnością strony w sieci (cytowania oraz czynniki off-site). Oznacza to, że chcąc jak najlepiej wypozycjonować stronę, konieczne jest zadbanie o unikalne teksty, dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizację kodu, zwiększenie liczby odnośników do strony, obecność w social mediach, a nawet poprawienie szybkości ładowania strony. To, na jakim miejscu znajduje się witryna w wynikach wyszukiwania, nie jest dziełem przypadku. Odpowiada za to algorytm wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron to dzisiaj zajęcie, którym zajmują się zarówno freelancerzy, jak i agencje SEO. Oczywiście kluczowe jest to, czy ich działania są skuteczne. Jednak nie zawsze da się to sprawdzić, zanim postawi się na danego wykonawcę. Owszem, dla wielu istotne jest to, czy dana firma pozycjonująca może pochwalić się dobrymi opiniami. Czasami dowodem na skuteczność są statystyki, case study, referencje, opinie klientów.
Doprecyzowaniem geograficznym jest pozycjonowanie na Katowice, czyli działania SEO związane z wynikami lokalnymi. Co to są wyniki lokalne? To wyniki zapytania, pod którym Google rozumie potrzebę otrzymania najbliższych geograficznie (w stosunku do geolokalizacji naszego urządzenia) wyników związanych z adresami, pod którymi oferowane są usługi czy produkty. Przykład? Gdy chcemy wyszukać Agencję SEO a nasze urządzenie, z którego wyszukujemy (np.telefon) będzie w Katowicach, to Google skojarzy zapytanie z biznesami lokalnymi i poda wyniki ze stronami Agencji SEO z Katowic. Można też zapytać wprost, dodając miasto, czyli Agencja SEO Katowice - wtedy Google otrzyma jasny sygnał co do regionu (Katowice), którego mają dotyczyć wyniki, które często są podobne, jak byśmy zapytali Google'a, nie dodając miasta do frazy wyszukiwania.
Pozycjonowanie strony w Katowicach najlepiej jest zlecić agencji SEO. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na to, że pracujący w niej ludzie mają różne zdolności, a cały zespół optymalnie je wykorzystuje dla wspólnych prac nad stroną klienta. Dzięki temu każdy daje od siebie to, co najlepsze, by w efekcie pozycjonowanie strony internetowej na Katowice było skuteczne. Warto przejrzeć oferty pozycjonowania w serwisach ogłoszeniowych, to właśnie tam można znaleźć agencje SEO, które działają na Śląsku. Dla niektórych branż szczególnie ważne jest też, by postawić na firmę pozycjonującą strony działającą w Katowicach, ponieważ dla niektórych zadań ważna jest bezpośrednia znajomość miasta i okolicy
Agencja SEO z Katowic dobrze będzie znała rynek na Śląsku i wie, co najlepiej się sprawdzi. Chociaż wielu uważa, że przy marketingu internetowym wcale nie jest ważne, czy firma, która się nim zajmuje, ma swoją siedzibę w Katowicach lub okolicach, mimo to lepiej to uwzględnić.