Zamknij

Praca z klientem – jakie cechy osobowości pomagają osiągnąć sukces?

art. sponsorowany + 10:09, 28.02.2024 Aktualizacja: 08:33, 04.03.2024 ok. 3 min. czytania

Doradca klienta to osoba odpowiedzialna za udzielanie wsparcia i pomocy potencjalnym klientom w związku z produktami i usługami oferowanymi przez zatrudniającą go firmę. Pracę na tym stanowisku można znaleźć właściwie w każdej branży, praktycznie w każdym dużym mieście. Co dokładnie robi doradca klienta? Jakie cechy charakteru pomagają mu w skutecznym wykonywaniu pracy?

Doradca klienta – zakres obowiązków

Zakres obowiązków na stanowisku doradcy klienta może być mocno zróżnicowany. Wiele zależy od profilu działalności firmy, w której jest zatrudniony, jak i jej lokalizacji.

Ogólnie rzecz biorąc, można powiedzieć, że do podstawowych zadań doradcy klienta należą:

  • zapewnianie profesjonalnej obsługi klienta w zakresie sprzedaży i doradztwa,
  • budowanie trwałych relacji z obecnymi klientami,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy, którą reprezentuje,
  • udzielanie klientom wsparcia w wyborze właściwego produktu lub usługi dopasowanej do potrzeb,
  • przygotowanie niezbędnych dokumentów i umów,
  • skuteczna realizacja celów sprzedażowych,
  • analiza oczekiwań klientów wobec swoich produktów,
  • opracowywanie spersonalizowanych ofert handlowych,
  • aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

Cechy dobrego doradcy klienta

Doradca klienta powinien posiadać zespół charakterystycznych cech, które pomogą mu osiągnąć sukces zawodowy. Jakie kompetencje warto rozwijać, aby stać się specjalistą w tej dziedzinie?

Wśród najczęściej pożądanych przez pracodawców cech wymienić można: skuteczne słuchanie, empatię, cierpliwość, komunikatywność, umiejętność rozwiązywania problemów, odporność na stres, pozytywne nastawienie i zarządzanie czasem. Praca z klientem opiera się głównie na kontaktach interpersonalnych, dlatego kandydat ubiegający się o stanowisko doradcy powinien być otwarty na drugiego człowieka, łatwo nawiązywać relacje i umieć rozmawiać z ludźmi o odmiennym usposobieniu.

Nie da się ukryć faktu, że w pracy doradcy klienta istotne jest również połączenie wymienionych umiejętności i cech z doświadczeniem, jak również posiadanie rzetelnej wiedzy na temat specjalizacji oraz oferty przedsiębiorstwa.

Praca z klientem – oferty pracy

W obecnych warunkach rynkowych, z coraz większą konkurencją praktycznie we wszystkich dziedzinach sprzedaży i usług, profesjonalna obsługa klienta staje się istotnym czynnikiem wpływającym na rozwój i promocję firm. W związku z tym osoby zainteresowane pracą z klientem mogą liczyć na wiele atrakcyjnych ofert zatrudnienia oraz mieć silną pozycję w negocjacjach wynagrodzeń.

W poszukiwaniu pracy jako doradca klienta warto skorzystać z ogólnopolskich portali z ogłoszeniami rekrutacyjnymi, takich jak GoWork.pl. Na tych platformach codziennie pojawiają się aktualne i sprawdzone oferty z różnych branż i firm. Serwisy umożliwiają filtrowanie wyników na podstawie wybranej lokalizacji, formy umowy oraz rodzaju etatu.

Zatrudnienie na stanowisku doradcy klienta najłatwiej znaleźć w dużych miastach, np. Katowicach: https://www.gowork.pl/praca/katowice;l. W tym regionie pojawiają się różnorodne propozycje pracy związanej z obsługą klienta, w tym stanowiska specjalisty ds. obsługi klienta, doradcy klienta na infolinii obsługowo-sprzedażowej czy doradcy handlowego: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/katowice;l. W Katowicach, ze względu na rozwijającą się w mieście działalność handlową i usługową, dostępnych jest również wiele ciekawych ofert pracy dla sprzedawców: https://www.gowork.pl/praca/sprzedawca;st/katowice;l.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%