Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Daj bliskim chwilę,
którą zapamiętają
Kup prezent
Zamknij

Jak znaleźć dobrą pracę? Kilka porad

art. sponsorowany 11:10, 28.02.2024 Aktualizacja: 01:02, 24.10.2025
freepik.com freepik.com

Znalezienie dobrej pracy wymaga odpowiedniego przygotowania, a czasami długich miesięcy poszukiwań idealnej oferty. Żeby móc liczyć na zatrudnienie w miejscu, które spełnia nasze oczekiwania, należy posiadać nie tylko odpowiedni zestaw umiejętności, ale również umieć się właściwie zaprezentować na rozmowie kwalifikacyjnej. Niezależnie od tego, jaką posadą jesteśmy zainteresowani, żeby znaleźć dobrą pracę, musimy pamiętać o kilku aspektach. Jakich? Podpowiadamy.

Stworzyć odpowiednie CV

Jednym z najważniejszych elementów, na podstawie których rekruterzy decydują o tym, czy zaproszą nas na rozmowę kwalifikacyjną, jest nasze CV. Ze względu na to, że dokument taki powinien być naszą wizytówką, warto poświęcić trochę czasu, aby odpowiednio go zredagować. Zadbajmy nie tylko o estetyczną szatę graficzną, ale również odpowiedni rozkład kolumn tak, aby osoby zatrudnione w dziale HR, mogły z łatwością dostrzec, jakie mamy wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności. W takim dokumencie powinniśmy umieścić informacje dotyczące ukończonych szkół, kursów i szkoleń. Ważne jest również, by znalazło się w nim nasze doświadczenie. Pamiętajmy jednak, by za każdym razem dopasowywać CV do konkretnej oferty pracy. Możemy w nim umieścić również swoje kompetencje miękkie oraz hobby. Nie zapomnijmy o danych kontaktowych, a także klauzurze RODO i zgodzie na przetwarzanie danych.

Korzystać z pomocy fachowców

Jeżeli mamy problem ze stworzeniem odpowiedniego CV lub nie wiemy, jaka ścieżka kariery byłaby dla nas odpowiednia, możemy skorzystać z pomocy specjalistów. Obecnie na rynku funkcjonują nie tylko doradcy zawodowi, ale również agencje, które wspierają ludzi poszukujących pracy, jak na przykład: https://fast-service.com.pl/. Takie firmy bardzo często oferują nie tylko pomoc w stworzeniu CV czy znalezieniu odpowiedniej oferty pracy dostępnej w ich bazie, ale również gwarantują wsparcie w zakresie zakwaterowania. Z pomocy takich firm chętnie korzystają zwłaszcza cudzoziemcy, którzy szukają pracy w Polsce.

Sprawdzać portale branżowe i oferty agencji pracy

Kiedy stworzymy odpowiednie CV i zastanowimy się nad tym, jakie stanowisko chcielibyśmy piastować, powinniśmy zacząć sprawdzać portale branżowe, a także oferty agencji pracy. Obecnie dostępnych jest wiele różnych stron internetowych, na których pracodawcy umieszczają swoje ogłoszenia. Jeżeli jednak chcielibyśmy być zatrudnieni w konkretnej firmie, warto sprawdzać na bieżąco w jej witrynie internetowej zakładkę “kariera”. Pamiętajmy, by przed wysłaniem CV, zawsze dobrze przeczytać ogłoszenie, a następnie dopasować ten dokument do wymagań pracodawcy.

Przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej

Żeby znaleźć dobrą pracę, musimy nie tylko stworzyć odpowiednie CV i znaleźć ciekawe ogłoszenie, ale również przygotować się dobrze do rozmowy kwalifikacyjnej. Kiedy więc otrzymamy telefon od rekrutera z zaproszeniem na takie spotkanie, powinniśmy dokładnie przeanalizować ogłoszenie o pracę, aby właściwie przygotować się do takiej rozmowy. Zadbajmy również o to, aby poznać historię firmy, do której aplikujemy a także, by dowiedzieć się czegoś więcej na jej temat. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej istotny jest także nasz profesjonalny wygląd oraz mowa ciała.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%