28 września pasażerowie pożegnają system ŚKUP. Co stanie się z danymi zapisanymi na karcie, od kiedy będzie działał nowy system Transport GZM?
Stopniowo, odpowiednio wcześniej, wyłączane będą kolejne funkcjonalności w dotychczasowym systemie. Przez cały czas pasażerowie będą mogli dokonywać wszystkich transakcji w nowym systemie – w aplikacji mobilnej i portalu Transport GZM, które zastępują system ŚKUP. Karty ŚKUP również pozostaną do 28 września w użyciu, z wyłączeniem sytuacji wymienionych niżej.
27 września to ostatni dzień dokonywania transakcji w systemie ŚKUP. Będą one możliwe do wykonania gotówką, w kioskach i Punktach Obsługi Pasażera oraz bezgotówkowo (kartą, szybkim przelewem) w portalu i aplikacji mobilnej ŚKUP.
28 września nastąpi wyłączenie działania systemu ŚKUP. Wcześniej zapisane na kartach ŚKUP bilety długookresowe będą ważne i widoczne dla kontrolera w czasie ewentualnej kontroli.
Od tego dnia nie będzie można skorzystać z zapisanych na karcie biletów jednorazowych, średniookresowych i pakietowych.
Żadne bilety ani pieniądze z systemu ŚKUP nie „przepadną”. Będzie można z nich korzystać w systemie Transport GZM.
Dla całego procesu najważniejsze jest, aby założyć konto w nowym systemie Transport GZM. W październiku użytkownicy systemu Transport GZM uzyskają możliwość przeniesienia danych ze swoich kart ŚKUP.
Wczoraj wyłączono możliwość składania wniosków w Portalu Klienta i zamawiania nowych kart ŚKUP z wysyłką na adres. Jeśli data ważności karty mija we wrześniu – można używać jej do końca miesiąca. Wydane wcześniej karty ŚKUP z dłuższym terminem zachowują ważność i mogą być używane jako identyfikator konta w nowym systemie.
Nowe karty Transport GZM będą dostępne od 1 października w kioskach, automatach biletowych na przystankach i w Punktach Obsługi Pasażera.
22 września wyłączona zostanie również możliwość zamawiania nowych kart ŚKUP w Punktach Obsługi Pasażera i automatach biletowych.
Po 22 września w systemie ŚKUP wstrzymana zostanie możliwość korzystania ze środków zgromadzonych w e-portmonetce. Dlatego wszystkie transakcje należy wykonać przed tą datą. Do 22 września można również dokonać zwrotu środków z e-portmonetki, co jest równoznaczne z zamknięciem konta.
Dostęp do środków w e-portmonetce zostanie odblokowany 1 października – wtedy będzie można dokonać ich migracji na swoje konto w nowym systemie. Będzie to możliwe zarówno w portalu Transport GZM, jak i w Punkcie Obsługi Pasażera.
- Zamykanie starego uruchamianie nowego systemu, przy zachowaniu ciągłości procesów, to złożony proces – mówi Adam Krakowczyk, dyrektor Departamentu Informatyki w Urzędzie Metropolitalnym GZM. – Jeszcze nikt w Polsce nie dokonywał migracji systemu transportowego o takiej skali. Aby zapewnić przeniesienie kompletu danych niezbędne jest wcześniejsze wyłączenie niektórych funkcjonalności. Za wszelkie utrudnienia z nią związane przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość – dodaje.
Żeby dowiedzieć się więcej, albo rozwiązać napotkane trudności, można dzwonić na infolinię ZTM: 800-16-30-30.
Czytaj także:
Tarnowskie Góry. Wraca sprawa "Cyklopa". Sąd zdecyduje o jego przyszłości
Przeżyła Holokaust i wróciła do Tarnowskich Gór
[ZT]43570[/ZT]
Misza15:01, 14.09.2023
0 0
Nie bardzo rozumiem, albo nie napisano jak ma kupić bilet osoba która nie posiada smartfona z Androidem 10? 15:01, 14.09.2023
Ala10:02, 17.09.2023
0 0
Jak ma kupić bilet osoba, która nie posiada smartfona? A dziecko ma teraz mieć smartfona, żeby korzystać z bezpłatnych przejazdów? 10:02, 17.09.2023