Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Daj bliskim chwilę,
którą zapamiętają
Kup prezent
Zamknij

Letni wyjazd? Warto znać swoje prawa

tekst płatny 13:42, 02.06.2025 Aktualizacja: 06:07, 24.10.2025
Skomentuj

Wakacje to czas, na który wielu z nas czeka cały rok. Rezerwujemy wyjazdy, kupujemy walizki, planujemy odpoczynek. Ale co zrobić, gdy coś pójdzie nie tak? Zmiana warunków wyjazdu, gorszy hotel niż w ofercie, brak obiecanych atrakcji – to sytuacje, w których warto wiedzieć, jakie prawa przysługują konsumentowi.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przypomina: turysta nie jest bezbronny. I choć marzymy o bezproblemowych wakacjach, dobrze być przygotowanym na ewentualne niespodzianki.

Zmiana warunków umowy – co wolno organizatorowi?

Biuro podróży może zmienić warunki umowy przed wyjazdem, ale tylko w określonych sytuacjach. Po pierwsze – takie prawo musi być zapisane w umowie. Po drugie – zmiana nie może być istotna. I po trzecie – klient musi być o niej jasno poinformowany, najlepiej na trwałym nośniku (np. mailowo).

Gdy otrzymamy informację o zmianie, mamy trzy opcje:

zaakceptować nowe warunki,

zrezygnować z wyjazdu i odzyskać wszystkie wpłacone pieniądze – bez żadnych kar,

przyjąć inną, zaproponowaną imprezę turystyczną.

Jeśli nowa oferta jest tańsza lub mniej atrakcyjna, mamy prawo do obniżki ceny.

Więcej na temat zmian w umowach turystycznych można znaleźć na stronie starostwa:👉 https://powiat.tarnogorski.pl/2022/06/04/usluga-turystyczna-zmiana-warunkow-umowy/

Reklamacja? Nie czekaj do powrotu!

Co zrobić, gdy hotel okazuje się gorszy niż w ofercie, a dostęp do basenu pozostaje tylko na papierze? Przede wszystkim: działać od razu. Reklamację najlepiej zgłosić jeszcze podczas trwania wyjazdu – rezydentowi, SMS-em, mailem, telefonicznie. Organizator powinien mieć szansę na rozwiązanie problemu na miejscu.

Warto też zbierać dowody: zdjęcia, nagrania, oświadczenia świadków, ofertę z katalogu. To wszystko może być przydatne przy składaniu reklamacji.

Reklamacja powinna mieć formę pisemną. Wzór pisma i szczegółowe informacje dostępne są tutaj:👉 https://bip.tarnogorski.pl/?catid=1169&parcat=112&t=menu

Co nam się należy?

Jeśli organizator nie wywiązał się z umowy, konsument może żądać:

obniżki ceny – za każdy dzień, w którym usługa była niezgodna z umową (chyba że winny jest sam turysta),

odszkodowania lub zadośćuczynienia – np. za poniesione koszty, zmarnowany czas, stres.

Organizator ma obowiązek wypłacić należne świadczenia niezwłocznie.

Więcej informacji na temat reklamacji usług turystycznych:👉 https://powiat.tarnogorski.pl/2024/06/05/reklamacja-uslugi-turystycznej/

Pomoc dla mieszkańców powiatu tarnogórskiego:

Powiatowy Rzecznik Konsumentów, tel. 32 381 81 07

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów, tel. 32 381 81 09

e-mail: [email protected]

 

 

(tekst płatny)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gwarek.com.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%