W końcu ruszają prace przy budowie dróg rowerowych w Tarnowskich Górach. Na pierwszy ogień idą ulice Opolska, Częstochowska, Jana Pawła II, Litewska, Wyszyńskiego.
To część dużego projektu, w ramach którego w Tarnowskich Górach mieszkańcy mają mieć między innymi do dyspozycji większe centrum przesiadkowe, przy dworcach kolejowym i autobusowym, z dużymi parkingami dla samochodów i rowerów.
Jeżeli chodzi o nowe drogi rowerowe, to ma ich być około 20 km. Jak mówi Marcin Stankowski z wydziału inwestycji urzędu miejskiego, ważne jest to, że będą się łączyły z już istniejącymi, na przykład tymi przy sądzie rejonowym.
Jak już wcześniej informował magistrat, w sumie powstanie 28,2 km infrastruktury rowerowej – ok. 11,5 km dróg dla rowerów, ok. 6,2 km dróg dla rowerów i pieszych, ok. 1,5 km pasów dla rowerów, ponadto wykorzystanych zostanie ok. 9 km odcinków istniejących jezdni (prowadzenie rowerów w ruchu ogólnym, w tym kontraruch).
Projekt realizowany jest przez czterech wykonawców, w systemie "zaprojektuj i wybuduj". Pierwsze odcinki już im przekazano. Prace trwają przy ul. Opolskiej, m.in. koło jednostki wojskowej. W Zarządzie Dróg Powiatowych powiedziano nam, że chodzi tylko o remont chodnika, jednak Aleksander Kopia, oficer rowerowy Urzędu Miejskiego, zapewnia, że w grę wchodzi właśnie droga rowerowa, a konkretnie rowerowo-piesza. Niestety, w centrum miasta nie ma miejsca na osobne odcinki dla pieszych i rowerzystów.
Tłumaczy, że od ronda przy sądzie, do I LO im. S. Sempołowskiej i skrzyżowania z ul. Opatowicką droga pieszo-rowerowa będzie biegła po jednej stronie. Na dalszym odcinku, na wysokości jednostki wojskowej już po obu stronach jezdni. – Zależało mi na tym, by nie trzeba było wycinać drzew i stąd takie rozwiązanie – zaznacza Kopia. Nowa droga rowerowa ma dochodzić do marketu Biedronka.
W tym tygodniu mają rozpocząć także prace przy ul. Częstochowskiej – od tunelu prawie do obwodnicy. Sporo będzie się działo w Starych Tarnowicach. Tam roboty będą na al. Jana Pawła II, prawie całej ul. Litewskiej i na ul. Wyszyńskiego – od obwodnicy w kierunku al. Jana Pawła II.

W magistracie usłyszeliśmy, że w przypadku tych ulic prace będą prowadzone głównie na chodnikach, nie będzie więc potrzeby zamykania całych ulic czy wprowadzania ruchu wahadłowego. Zapewniono nas, że nie mają podstaw obawy niektórych kierowców, że będą ogromne utrudnienia w ruchu.
Przypomnijmy, że rozpoczęły się już prace przy tunelu pieszo-rowerowym przy ul. Częstochowskiej, obok wiaduktu. One też nie powinny utrudniać życia kierowcom. Niebawem mają być gotowe projekty pozostałych odcinków dróg rowerowych, a całość prac budowlanych ma się zakończyć w pierwszej połowie przyszłego roku.
[ZT]37402[/ZT]
12 1
Trzeba byc ostatnim idiota zeby w bardzo dobrym stanie chodnik rozebrac, a dwie ulice dalej sa drogi z takimi dziurami i i tak polatane ze tylko gasienicowka da sie przejechac. Czy wy z powiatu z PISu ? czy tylko udajecie ?
2 4
A przyszło ci do tej pustej głowy, że nawierzchnia pod drogę rowerową musi być inna? Kostkę można wykorzystać do remontu innych chodników.
4 2
Oficer rowerowy 🤣🤣🤣🤣🤣
2 0
A co z chodnikiem w dzielnicy Bobrowniki Śląskie na ulicy Leopolda Staffa
3 0
Ni ma i ni będzie!
0 0
O jej juz się nie mogę doczekac kiedy wreszcie będą te trasy rowerowe?
1 0
Jak wygląda kwestia budowy przystanku autobusowego przy Chemiku lub Armacie?
0 0
też mnie to interesuje, ponoć bez zatoczki, już widzę te korki na ulicy tak istotnej w centrum
2 1
Chodnik przy Opolskiej był równy i z kostki ,która częściowo przepuszcza wodę . Dobrze się po niej jedało. Wystarczyło porobić dobre przejazdy przez ulice. Asfalt nie przepuszcza wody a tyle się o tym mówi. Potrzebna jest droga rowerowa do jeziora Nakło z tunelem przy budowanej stacji benzynowej na ul. Częstochwskiej . Potrzebne są drogi r. do dzielnic okalających , Nakła, Miasteczka , tam rowery jadą po ruchliwych drogach. Do Strzybnicy wystarczy poprawić chodnik , nikt tamtedy nie chodzi. Chodnik przy Opolskiej rozebrany , przepadło.
1 0
Jak wiesz Obserwator po chodniku nie jeździ się rowerem. Ile razy można komuś uwagę zwracać że po chodniku który ma mniej niż 2 m szerokości nie można jeździć
0 0
Majster. Sam jadę rowerem po chodniku. Przy pieszym zawsze zwalniam, ustępuje lub przepraszam. Ale powiedz gdzie mamy jeździć? Pomijam że piesi wbijają na drogę rowerową to po chamsku to wtedy jest ok tak?
0 0
Dopiero będą? To te korki, które są teraz nie mają z tym nic wspólnego?
1 0
chodnik był poszerzany, a i kostki dwukolorowe, dlaczego? ćwierć intelygenty od asfaltu nie zrozumiejo. Czerwona kostka w cywilizowanym świecie to droga rowerowa, a szara, piesza. Było wszystko ok ale widać miasto ma za dużo pieniędzy. Teraz wyp ier dzielą asfalt, by za kilka lat dać znów kostkę. Ktoś zarobi a inni zapłacą. Asfaltowe chodniki znane były za komuny, czyżby wróciła? Brawo pis
0 0
Idzie zima więc robią roboty i to przy takiej drodze już w rok szkolny, zamiast zaczynać sprawę w wakacje to teraz utrudnią ludziom życie....