W poniedziałek odbyło się wspólne posiedzenie komisji rady gminy Świerklaniec. Radni nie zgadzają się na przebieg obwodnicy między Nowym Chechłem a zalewem Nakło-Chechło.
Tematem posiedzenia komisji było omówienie wstępnych wariantów przebiegu obwodnicy Nakła Śląskiego i Świerklańca w ciągu DK 78. To efekt tego, że samorząd otrzymał od projektanta drogi korespondencję dotyczące tej inwestycji. Chodziło przede wszystkim o sprawy techniczne.
- Nie było mowy o opiniowaniu wariantów przebiegu drogi, jednakże do pism dołączona została też mapa, której zawartość wzbudziła nasz niepokój. Jeden z czterech wstępnych wariantów przebiegu obwodnicy został poprowadzony pomiędzy Nowym Chechłem a zalewem Nakło - Chechło – informuje przewodniczący świerklanieckiej rady gminy Jarosław Wasążnik.
Chodzi o wariant 4 oznaczony kolorem czerwonym. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za jego odrzuceniem już na tym etapie prac. Nie chcą, by przygotowywano jakiekolwiek projekty z nim związane. Uważają, że jest niekorzystny dla mieszkańców gminy Świerklaniec.
- Zapisy umowy pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a projektantem, firmą Mosty Katowice, mówią, że projektant powinien wskazać kilka wariantów przebiegu drogi - minimum dwa, maksimum cztery. Rezygnacja z projektowania jednego z nich nie stoi więc w sprzeczności z zapisami umowy. Reagujemy na bardzo wstępnym etapie projektowania drogi, aby już teraz wyeliminować niepotrzebne niepokoje i napięcia – podkreśla Wasążnik.
15 8
Tego się już nie da słuchać... Najpierw ludzie nie chcą S11 między Strzybnicą a Pniowcem, teraz nie chcą obwodnicy między Nakłem-Chechłem a Nowym Chechłem... Błagam przejedźcie się do Zagłębia Ruhry w Niemczech czy do Holandii, czy nawet do... Katowic i obejrzyjcie sobie, jak buduje się drogi tak aby spełniały funkcje tranzytowe a jednocześnie mieszkańcy mieli do nich łatwy dostęp....
8 5
Do Katowic mówisz... gdzie przez środek miasta puszczona jest praktycznie w centrum DTŚ od północy i A4 od południa i gdzie cały ruch poprzeczny pomiędzy tymi dwoma trasami wali 3 nitkami prz centrum (Bocheńskiego, Mikołowska, Murckowska)??? No rzeczywiście idealny przykład. Byłeś ty kiedyś w godzinach szczytu na tych ulicach wylotowo/lokalno/tranzytowych? Poza tym czy twoim zdaniem budowa trasy szybkiego ruchu przecinające tereny rekreacyjne gdzie przebywa sporo pieszych i rowerzystów to jest idealny wariant? I nikt nie mowi, że nie che tej trasy bo są jeszcze 3 inne warianty!
10 2
Mniejszej mapki nie dało się zrobić?? Redakcjo Gwarka??
8 2
Tej mamki do uja nędzy nie da się oglądać.
13 7
Oczywiście jedyny sensowny wariant zostanie zablokowany przez zaściankowych mieszkańców Nowego Chechła. Było się tam nie budować, bo plany na drogę z takim przebiegiem pojawiają się od przynajmniej 20 lat. Mam nadzieję, że właśnie ten wariant zostanie przyjęty do realizacji. Nieporozumieniem jest też brak węzła z S11, przez co będzie trzeba zrobić koło żeby włączyć się z planowanej obwodnicy na S11 i odwrotnie.
2 4
Obrażanie idzie ci "gładko" więc może równie sprawnie uargumentujesz swoją tezę o "jedynym słusznym przebiegu"?
3 2
Szanowny Panie Prezesie, argumentację zawarłem w swoim komentarzu, a że nie była napisana dosłownie prawdopodobnie przez to nie została zrozumiana. Tylko wariant między Nowym Chechłem a zalewem gwarantuje bezpośrednie połączenie z przyszłą S11. Brak takiego połączenia będzie powodował wzmożony ruch na odcinku DW908 Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie. Proszę sobie wyobrazić: godziny szczytu piątek godzina 16, wakacje, upalny dzień a więc tysiące ludzi ludzi nad zalewem + ruch tranzytowy i przelotowy z Wielkopolski w kierunku Pyrzowic, Zagłębia i dalej Krakowa będzie się tłuc obecną DW908. Tragedia.
Ponadto dla podróżujących z Tarnowskich Gór w kierunku Pyrzowic - perspektywa wycieczki pod same Miasteczko spowoduje, że i tak będzie jechał po staremu przez Nakło i Świerklaniec, a więc cel podstawowy jakim jest odciążenie tych miejscowości od wzmożonego ruchu nie zostanie osiągnięty.
0 1
Wystarczy pobrać mapę ... i sprawdzić najważniejsze informację tzn kto projektował... mosty katowice
1 3
Trzeba być niepełnosprawnym umysłowo żeby puścić pas drogowy wzdłuż lini ośrodków turystycznych tam gdzie odpoczywają tysiący ludzi a na dodatek karczować lasy żeby puszki na kołach miały gdzie jeździć , do tej pory wszyscy dawali rady więc niech tak zostanie jak jest. Wara od Nowego Chechła
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gwarek.com.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz