Zamknij

Jak employer branding może pomóc Twojej firmie?

08:10, 07.11.2024 Aktualizacja: 08:11, 07.11.2024

Budowanie wizerunku pracodawcy to pojęcie, które powstało na samym początku XXI wieku. Określa ono szereg działań, których cel stanowi kreowanie pozytywnego wizerunku marki, jaka będzie w stanie przyciągnąć i utrzymać przy sobie wykwalifikowanych pracowników. Obecnie większość osób poszukujących pracy przyznaje, że przed odpowiedzią na konkretną ofertę zapoznaje się z informacjami na temat wizerunku firmy jako pracodawcy, między innymi czytając opinie byłych pracowników. Kreacja wizerunku firmy na rynku pracy cieszy się sporym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorstw specjalistycznych, nastawionych na pozyskiwanie doświadczonych pracowników z konkretnymi umiejętnościami. Dzięki skutecznemu przyciąganiu, zatrzymywaniu, a także angażowaniu najlepszych talentów, firma jest w stanie prześcignąć konkurencję, a także stać się miejscem kojarzonym przede wszystkim z odpowiednimi warunkami do rozwoju. W czasach, gdzie to właśnie pracownicy stanowią filary wielu marek, employer branding zyskuje na popularności. Już dziś poznaj jego rodzaje i zobacz, co możesz wprowadzić do realiów własnego przedsiębiorstwa.

Employer branding – rodzaje, przykłady i zalety zastosowania

Czynności składające się na poprawę wizerunku marki zazwyczaj dzielimy na dwa rodzaje: wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzny employer branding dotyczy działań, które zachodzą bezpośrednio w firmie, a których celem jest zmotywowanie pracowników poprzez zapewnienie im dogodnych warunków współpracy z firmą. Mowa tu między innymi o wszelkiego rodzaju świadczeniach dodatkowych oraz benefitach pracowniczych, szkoleniach i programach rozwojowych czy imprezach integracyjnych. Również rozwinięty proces onboardingu jest tu szczególnie istotny; pozwala w szybkim tempie wdrożyć nowych pracowników i sprawić, że poczują się oni częścią drużyny od samego początku współpracy. To, co wyróżnia wewnętrzny employer branding to fakt, że jest on skierowany do osób już zatrudnionych w firmie. Tymczasem zewnętrza forma działań skupia się wokół kandydatów i zakłada budowę wizerunku firmy, która jest atrakcyjna oraz przyjazna dla potencjalnych pracowników. W skład zewnętrznego employer brandingu wchodzi między innymi uczestnictwo w targach oraz konferencjach, ścisła współpraca z biurami karier, a także stała praca nad usprawnianiem usług czy produktów, które mają stanowić wizytówkę firmy.

Poprawnie przeprowadzony employer branding niesie ze sobą szereg korzyści, wśród których wymienia się zwłaszcza poprawę komunikacji wewnątrz firmy – zgrany zespół to efektywny zespół, co przekłada się na szereg korzyści dla całego przedsiębiorstwa. Wiele firm stosujących employer branding charakteryzuje się zmniejszoną rotacją pracowników, co znacznie obniża koszty związane z potencjalną rekrutacją nowych członków przedsiębiorstwa. Zewnętrzne działania pozwalają na lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej, natomiast wewnętrzne umożliwiają zatrzymywanie prawdziwych talentów, biorących czynny udział w całym procesie rozwoju firmy.

Jak wprowadzić skuteczny employer branding do swojej firmy?

Employer branding w każdym przypadku wymaga spersonalizowanej strategii dopasowanej do danego przedsiębiorstwa. Warto rozpocząć od zdefiniowania celów, jakie chce się osiągnąć poprzez wprowadzenie poszczególnych elementów budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, a także zdefiniować grupy docelowe – zależy Ci na zewnętrznym employer brandingu czy może celujesz w wewnętrzne działania? Jednocześnie pamiętaj, by wybrać odpowiednie kanały komunikacji dostosowane do Twojej grupy docelowej, a także skup się na opracowaniu sposobów wzmocnienia swojego wizerunku jako pracodawcy. Działając krok po kroku, z pewnością zwiększysz szanse na powodzenie całej operacji. Wielu przedsiębiorców decyduje się także na zatrudnianie zewnętrznych specjalistów od HR Consultingu, takich jak KR Group. Na stronie internetowej https://www.krgroup.pl/, firma dzieli się z zainteresowanymi całą swoją ofertą, do której zaliczyć można między innymi employer branding. Skorzystanie z usług zewnętrznej firmy to znakomite rozwiązanie zwłaszcza dla osób, które nie posiadają zewnętrznego działu HR bądź potrzebują wsparcia w określonych działaniach. Eksperci są w stanie dopasować najlepszą strategię działania, a także poinstruować co do wdrożenia poszczególnych elementów wewnętrznego i zewnętrznego employer brandingu w firmie.

(Artykuł promocyjny)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%