Ścieżki rowerowe w Tarnowskich Górach. Jeszcze nie powstały, a już budzą kontrowersje. Rowerowy pełnomocnik władz Tarnowskich Gór do sprawa ścieżek apeluje, by z komentarzami wstrzymać się do końca budowy.
Kontrowersje rosną. Kierowca, mieszkaniec Tarnowskich Gór, zwraca uwagę na dziwną sytuację na ul. Wyszyńskiego w Starych Tarnowicach. Droga nagle zwęża się tam z czterech pasów do trzech. Są co prawda znaki drogowe oznaczające roboty, pokazujące, jak jechać, ale kierowcy i tak się gubią.
Aleksander Kopia, rowerowy oficer - pełnomocnik do spraw ścieżek i komunikacji rowerowej przy tarnogórskim magistracie apeluje jednak, by z opiniami zaczekać na koniec prac.
- To, co w tej chwili powstaje, musi zostać wpisane, połączone w całość rozwiązań komunikacyjnych. Ścieżki będą się łączyć z pasami dla rowerów na istniejących ulicach, będzie malowane oznakowanie, ustawiane znaki pionowe itd.
Ale na Wyszyńskiego to nie wszystko. Jak zareagują mieszkańcy na przeniesienie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych. Warto zauważyć, że szerokość drogi się zmniejszyła, a na przystankach nie będzie zatok dla autobusów. Nie trzeba dodawać, co się dzieje na wąskiej drodze, gdy przy krawężniku stanie autobus.
W Starych Tarnowicach, z małymi przerwami, wykonano rowerową ścieżkę od ul. Sielanka, wzdłuż ul. Janasa, do tak zwanej dwupasmówki, potem wzdłuż niej, przez rondo, ul. Wyszyńskiego aż w pobliże skrzyżowania z obwodnicą. Jako pierwsi na niedogodności zwrócili uwagę mieszkańcy bloków przy ul. Francuskiej, którzy dotąd parkowali przy ul. Janasa, stawiając samochody prostopadle do krawężnika.
Teraz czeka ich zmiana. Auta będą musieli stawiać równolegle, a więc liczba miejsc się zmniejszy, po drugie zaś ulica Janasa uległa znacznemu zwężeniu. - To paradoks. Na Sielance powstało duże osiedle, aut przybyło, ruch na ul. Janasa zwiększył się znacznie, a droga jest teraz węższa niż wtedy, kiedy jeździły nią furmanki - denerwuje się mieszkaniec bloku.
Ciekawość budzi oznakowanie poziome wymalowane na łączniku - wyjeździe od ronda do ul. Wyszyńskiego (przy wylęgarni drobiu). Lewy pas odgrodzono podwójną linią ciągłą, a asfalt pokryto czerwoną syntetyczną nawierzchnią. Po co? Dla kogo jest czerwony, lewy pas łącznika? Dla skręcających w lewo? Wielu kierowców zastanawia się, jak tamtędy jeździć.
Jak tłumaczy Aleksander Kopia, czerwony fragment to część ścieżki rowerowej wiodącej pod prąd łącznika i mającej służyć tym, którzy będą chcieli dojechać do głównego ciągu rowerowego od strony ul. Skrzypczyka. Na razie jednak to czarna magia i nie wiadomo zupełnie, o co chodzi. Wszystko ma być jasne, gdy pojawi się oznakowanie pionowe i poziome.
To pierwszy tak zaawansowany fragment budowy ścieżek rowerowych z dzielnic do centrum przesiadkowego w pobliżu dworca kolejowego. Kopia przekonuje, że w ciągu pół roku mają być gotowe ścieżki z innych dzielnic, z Osady Jana, z ul. Nakielskiej, ze Strzybnicy oraz z Lasowic. Już teraz wiadomo, że budowa i przyjęte rozwiązania nie wzbudzą powszechnego entuzjazmu.
Czytaj też:
Frustrują go banki, więc kilka razy zniszczył bankomat w Świerklańcu. Wpadł
thb20:32, 17.01.2023
nie byłbym taki pewny , gdy w tych projektach i wykonaniu mieszał MZUIM i jego sławna celebrytka Joanna. Oby nie wyszło jak zawsze .Patrz Jurczyka, Górnicza, Królika .Pożyjemy -zobaczymy
20:32, 17.01.2023
Marcin21:11, 17.01.2023
Ci Tarnogórzanie to naprawdę ino narzekają jak polski naród 😁
Inwestycja nie skończona a już płaczą boroczki
Tak samo było z przystankiem na opolskiej. Larmo, a teraz co? Cisza bo się sprawdziło. Żal mi Was. 21:11, 17.01.2023
tom21:32, 17.01.2023
Jak pisać to pisać .Droga przy radzie skręca na zielone i koniec. Od wczoraj wkopują znaki drogowe jest ich teraz więcej niż drzew na AL .J. Pawła II .A nie koniec znaki co są ustawione dla rowerów są wysoko a rowerzysta jedzie pochylony .jak ma to zobaczyć znak powinien być na wysokości wzroku rowerzysty a tu trzeba w niebo patrzeć , może to dla lotnictwa zrobili .Byłem światkiem jak mijały się autobusy koło cmentarza na ul Janasa .Jadący autobus od strony Opatowic zatrzymuje się i przepuszcza autobus jadący od strony kościoła przy okazji zatrzymał cały ruch w tym kierunku tez musiałem czekać aż ten inny przejedzie . Tak mi się wydaje ze ci projektanci są wychowankami Zamku w Lublińcu 21:32, 17.01.2023
#tom10:08, 18.01.2023
Taką kompetentny MZuim ma logikę i wiedzę. Wolnoć tomku w swoim domku. Chcieliście to macie a to że gorszy jest bratem lepszego to już nic o tym. 10:08, 18.01.2023
Olo22:14, 17.01.2023
Dlaczego kosztem kilkudziesieciu rowezystow ucierpia tysiace kierowcow ???!! 22:14, 17.01.2023
YorQ22:20, 17.01.2023
Bo sie cofiemy w rozwoju 22:20, 17.01.2023
targor02:26, 18.01.2023
Bo na stołkach siedzą niekompetentni bez wiedzy i empatii naczelnicy i dyrektorki . A Kórnikiem zarządza zielonopióry honorowy AC. 02:26, 18.01.2023
To00:09, 18.01.2023
Jest jak obecnie z pieszymi na przejściu . Masz1,5 tonowe auto zatrzymać w 1 - 4 sekundy ? Bo on podchodząc ? Przechodzi ! Dlatego coraz więcej ginie przechodzących. 00:09, 18.01.2023
Tomasz10:56, 04.02.2023
Jak zwolnisz przed przejściem tak jak mówiły o tym stare przepisy i przede wszystkim będziesz się zajmował tym co trzeba czyli prowadzeniem samochodu. Przewidywaniem sytuacji na drodze i obserwowaniu jej to nie będzie problemem zatrzymanie pojazdu jak pieszy przechodzi. Oczywiście co innego nierozwaga pieszych ale zacznijmy najpierw od siebie. 10:56, 04.02.2023
PiS08:12, 18.01.2023
A może byście się przesiedli na rowery, grubasy marudy. A na Janasa zwężenie drogi to wina Tuska :) 08:12, 18.01.2023
johan08:43, 18.01.2023
Zwężana wylotowa droga w stronę Zbrosławic i szpitala. A obok powstaje duże osiedle. Zwężana Janasa, a nadal rozbudowuje się Sielanka. Po tych drogach, w tygodniu przejeżdżają może dwa rowery dziennie. A nasze miasto, wielkomocarstwowo, buduje ścieżki ponad dwumetrowej szerokości. Według opracowania "Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej" dla Górnośląskiego Związku Metropolitalnego z 2016 roku, szerokość ścieżki powinna wynosić 2,0 m przy obciążeniu do 50 rowerów/godzinę. 2,5 m przy 100 r/h. Włodarze naszego miasta przewidują codzienne treningi peletonu Tour de Pologne? 08:43, 18.01.2023
mzuim woe lepiej10:02, 18.01.2023
Celebryci z Mzuim,Ratusza i Starostwa wiedzą lepiej. Ich wiedza znów okazała się że jest uznaniowa i ponad analizy potrzeb mieszkańców miasta i powiatu. Mieszkańcy chcieliście rowerowe ścieżki to macie, coś za coś. Ale chyba nie o to chodziło inż. Joasiu Cz.
10:02, 18.01.2023
TG10:24, 18.01.2023
To na sesję do ratusza panie i panowie radni od teraz tylko na rowerkach oczywiście zakupionych za swoje a nie na koszt podatnika. 10:24, 18.01.2023
LEBER11:19, 18.01.2023
*%#)!& noga, trzeba kupić hulajnoga. 11:19, 18.01.2023
nowy tu12:54, 18.01.2023
dla kogo te ścieżki rowerowe, chyba tylko po to żeby wydać pieniądze. RIO lub NIK powinna się tym zająć. Nie ma to jak jeździć rowerem wśród spalin. Najpierw była fobia na chodniki teraz na ścieżki rowerowe paranoja, w mieście nie ma pilniejszych potrzeb??? Już wskazuję KANALIZACJA 12:54, 18.01.2023
Gość16:18, 18.01.2023
Po co kanalizacja ?, od początku rządów tego pożal się boże uzurpatora górnika, szambo wylewa się na miasto i wszystkim przy korycie ten smród pasuje, tylko mieszkańcom śmierdzi.. No ale przy korycie smród zawsze jakiś jest, historyczną prawdą Pecunia non olet ! 16:18, 18.01.2023
stary tu15:39, 18.01.2023
obawiam się że na remont kanalizacji nas nie stać. A tak w ogóle to raczej Ratusz boi się tego źle pachnącego tematu ruszać. Przecież tarnogórskie kanalizację zostałycałkowicie zajechane przez zagraniczną spółkę z siedzibą na Opolskiej w której radzie nadzorczej zasiada. czcigodny Byrmistrz Arkadiusz. 15:39, 18.01.2023
Mieszkaniec10:20, 19.01.2023
Lewy pas odgrodzono podwójną linią ciągłą, a asfalt pokryto czerwoną syntetyczną nawierzchnią.
Ścieżka rowerowa biegnącą pod prąd, gratulacje dla projektanta. Na tym skrzyżowaniu już jest wystarczająco dużo wypadków a jeszcze dodajemy coś takiego 10:20, 19.01.2023
poco mzuim03:07, 21.01.2023
zlecenie uruchomiła i odpowiada mgr inż budownictwa Joanna Czyżewska. dyrektor Mzuim i jej zadtępca pani mgr inż Lucyna Nowicka . Obie dyrektorki mają uprawnienia budowlane branży drogowej. Niby wiedzą a nie wiedzą. Może trzeba wnieść o odebranie uprawnień budowlanych bo z ich drogową wiedzą coś krucho. Może należy obie panie wysłać na ponowny egzamin. 03:07, 21.01.2023
tom15:43, 21.01.2023
Dziś sobota 21 stycznia trochę popadało i wszystkie Ścieszki zawalone śniegiem ,mam pytanie jak ja mam z dziećmi jechać na spacer kto to odśnieży będę musiał jechać po drodze a ona teraz taaaka wąska ze się boje jechać tamtędy z dziećmi .Proszę usuńcie dziś śnieg 15:43, 21.01.2023
Boss 07:51, 18.01.2023
5 2
A mnie ciebie żal że PiS już całkiem mózg wyssał tobie 07:51, 18.01.2023